راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

یائسگی زودرس

یائسگی قبل از 40 سالگی را یائسگی زودرس و قبل از 45 سالگی را یائسگی زودرس مینامند. در هر سنی یائسگی اغلب با تغییر در دوره‌های قاعدگی (پریود‌های پریود)، گرگرفتگی و تعریق شبانه شروع می‌شود. مشخص نیست که آیا علائم یائسگی زودرس یا زودرس شدیدتر یا طولانی‌تر از علائم یائسگی طبیعی هستند.

 

چرا یائسگی زودرس می‌شود؟

اگرچه یائسگی زودرس به این معنی است که باروری کاهش می‌یابد، اما گاهی اوقات بارداری ممکن است رخ دهد و زنانی که می‌خواهند از بارداری خودداری کنند باید همچنان از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنند. به زنان جوان یائسه‌ای که دلایل پزشکی برای جلوگیری از استفاده از هورمون درمانی یائسگی (MHT) ندارند به طور کلی توصیه می‌شود که MHT را تا حدود سن 50 سالگی مصرف کنند. MHT علاوه بر درمان علائم یائسگی از تحلیل استخوان (پوکی استخوان) و شکستگی نیز جلوگیری می‌کند. زنان جوان‌تر نیز ممکن است یائسگی زودرس یا زودرس را به دلیل تأثیری که بر باروری و کیفیت زندگی آن‌ها می‌گذارد ناراحت‌کننده باشند.

یائسگی بعد از سرطان به چه صورت است؟

در زنان جوان‌تر درمان برخی سرطان‌ها می‌تواند منجر به یائسگی زودرس شود. در زیر لیستی از برخی از عوارض جانبی شناخته شده درمان‌های سرطان آورده شده است.

 برای زنان مبتلا به سرطان سینه:

درمان غدد درون ریز برای سرطان پستان حساس به استروژن می‌تواند باعث گرگرفتگی و تعریق شبانه شود.

درمان با مهارکننده آروماتاز ​​می تواند باعث خشکی واژن شود.

پرتودرمانی برای سرطان دهانه رحم یا برخی سرطان‌های روده ممکن است بر خاصیت ارتجاعی و اندازه واژن تأثیر بگذارد. درمان‌هایی برای پیشگیری و مدیریت این امر در دسترس هستند.

 

منبع:

www.thewomens.org.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋