راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

نحوه انتخاب بین ضد تعریق و دئودورانت

محصولات مختلف زیادی در بازار وجود دارد که به شما در رفع تعریق کمک می‌کند. از ضد تعریق‌ها و دئودورانتها می‌توان برای کاهش یا از بین بردن عرق استفاده کرد. ضد تعریق‌ها با مسدود کردن منافذ از ترشح عرق عمل می‌کنند در حالی که دئودورانتها بوی باکتری‌هایی را که در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند را می‌پوشانند. برای هر نوع مزیت‌هایی وجود دارد بنابراین قبل از دریافت هر یک از آن‌ها باید کمی تحقیق کنید.

انواع دئودورانت

دئودورانتها معمولاً به شکل اسپری یا رول هستند. انواع جامد نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در قسمت‌های خاصی از بدن که اسپری توصیه نمی‌شود استفاده کرد. پارچه‌های نرم‌تر مانند پنبه تمایل دارند دئودورانتهای مایع را سریع‌تر جذب کنند بنابراین اگر از آن برای این نوع لباس‌ها استفاده می‌کنید به جای آن از رول‌آن استفاده کنید. یک گزینه دئودورانت ژل نیز موجود است که به اندازه انواع دیگر محبوب نیست. آن‌ها به اندازه اسپری‌ها یا رول‌هایی که حاوی الکل هستند دوام نمی‌آورند زیرا ژل‌ها به جای روغن بر پایه آب هستند. با این حال این بدان معنا نیست که شما باید از دئودورانتهای ژل به طور کامل اجتناب کنید زیرا آن‌ها سریعتر از همتایان مایع خود خشک می‌شوند و همچنان پوست شما را سالم نگه می‌دارند! در پایان اگر به دنبال مقایسه دئودورانت ژلی با دئودورانت جامد هستید، به ترجیح شخصی بستگی دارد. همه آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام محصول برای بدن شما بهتر عمل می‌کند!

دئودورانتها:

وقتی صحبت از دئودورانت می‌شود ماده اصلی فعال معمولاً الکل است. الکل همچنین به کنترل بو کمک نمی‌کند و در واقع باکتری‌هایی را که باعث بوی بد زیر بغل می‌شوند مسدود می‌کند. اگر به دنبال محصولی بدون نمک‌های آلومینیوم و بدون پارابن هستید دئودورانتهای طبیعی زیادی در بازار وجود دارد که هنوز کار را انجام می‌دهند. مواد طبیعی مانند فندق، عصاره چای سبز و جوش شیرین می‌توانند بوی شادابی شما را حفظ کنند و در عین حال پوست شما را سالم نگه دارند. این ترکیبات شیمیایی با مهار رشد باکتری‌ها از ایجاد بو جلوگیری می‌کنند. حتی نشان داده شده است که جوش شیرین بوی بدن را تا سه روز پس از مصرف کاهش می‌دهد! بهترین بخش در مورد آن‌ها این است که مانند سایر محصولات لکه‌های سفید ناخوشایندی از خود به جای نمی‌گذارند، بنابراین لازم نیست نگران خراب شدن لباس خود باشید. ماده اصلی اکثر دئودورانتهای طبیعی عصاره گیاهی با خاصیت قابض است. فندق می‌تواند تعریق را کنترل کند اما بدون مسدود کردن منافذ مانند نمک‌های آلومینیوم برای کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند و نیاز به کنترل بیشتر تعریق دارند مناسب است. همیشه باید سعی کنید از یک محصول کاملاً طبیعی استفاده کنید حتی اگر اغلب عرق می‌کنید زیرا فواید زیادی مانند ضد پیری، مرطوب کنندگی و البته جلوگیری از بوی بد بدن دارد!

 

انواع ضد تعریق:

ضد تعریق‌های جامد در مقایسه با سه نوع دیگر در جلوگیری از تعریق مؤثرتر هستند اما لکه‌های سفیدی روی لباس‌های شما باقی می‌گذارند که خلاص شدن از شر آن دشوار است. از آنجایی که نمی‌توانید آن‌ها را مانند انواع دیگر به دفعات اعمال کنید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشند. کرم ضد تعریق معمولاً راحت‌تر از مواد جامد استفاده می‌شود اما دوام چندانی ندارند. این محصولات می‌توانند مانند یک دئودورانت معمولی منافذ شما را مسدود کنند بنابراین اگر قبلاً مشکلات پوستی دارید مطمئناً این محصولات برای شما مناسب نیستند. ضد تعریق‌های رولی به اندازه مواد جامد معمولی مؤثر هستند اما استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را مانند دئودورانتها روی پوست خود بغلتانید. آن‌ها معمولاً بیشتر از انواع کرم ماندگاری دارند اما در مورد انسداد عرق خیلی بهتر نیستند. اسپری‌ها راحت‌ترین ضد تعریق‌ها هستند زیرا می‌توانید آن‌ها را در هر مکان و هر زمان بدون نگرانی در مورد لکه‌های سفید نامرتب روی لباس‌هایتان بمالید. استفاده از آن‌ها آسان است اما دوام زیادی ندارند بنابراین اگر زیاد عرق می‌کنید ممکن است این اسپری‌ها برای شما مناسب نباشند.

ضد تعریق:

اگر فقط به دنبال کاهش یا کنترل عرق خود هستید یک ضد تعریق ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. ضد تعریق حاوی نمک‌های آلومینیومی است که در مجرای عرق یک پلاگین ایجاد می‌کند تا از ترشح عرق جلوگیری کند. متأسفانه آلومینیوم نیز همان چیزی است که باعث می‌شود آن لکه‌های سفید ناخوشایند روی لباس شما باقی بماند. ضد تعریق‌ها اغلب با مواد شیمیایی مصنوعی معطر می‌شوند تا بوی بدن را که در اطراف نواحی مرطوبی که باکتری‌ها در آن رشد می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند و بوی بدن را بدتر می‌کنند، بپوشانند. این مواد شیمیایی برای پوست شما نیز خوب نیستند بنابراین اگر پوست حساسی دارید بهتر است از یک جایگزین کاملاً طبیعی که هم آلومینیوم و هم بدون پارابن است استفاده کنید.

نتیجه‌گیری:

عرق کردن یک فرآیند طبیعی بدن انسان است و همه ما تجربه می‌کنیم. راه‌هایی برای کاهش یا از بین بردن عرق با استفاده از ضد تعریق‌ها، دئودورانتها و حتی پودر‌ها وجود دارد اما مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد محصولی که می‌خواهید استفاده کنید، تحقیق کنید. ممکن است قبل از اینکه بفهمید چه چیزی برای نوع پوست شما بهتر عمل می‌کند آزمون و خطا طول بکشد بنابراین اگر فوراً کار نکرد دلسرد نشوید! به یاد داشته باشید که امروزه انواع مختلفی از هر محصول در بازار موجود است بنابراین یکی را پیدا کنید که با نیاز‌های شما مطابقت دارد.

 

منبع:

mytunbridgewells.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋