نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

چرا باید از ضد تعریق استفاده کرد؟

چرا باید از ضد تعریق استفاده کرد؟

میدانید که عرق کردن یکی از فرایندهای طبیعی است که در بدن به‌منظور کاهش دمای اندام‌ها انجام می‌شود و فوایدی نیز به دنبال دارد. با افزایش دمای بدن در شرایط مختلف غدد عرق فعال می‌شوند. سپس با تولید و ترشح مایع عرق در سطح پوست دمای قسمت‌های مختلف بدن را کاهش می‌دهند درنتیجه دمای بدن به حالت طبیعی و متعادل تغییر می‌یابد.

از آنجا که با ترکیب عرق و باکتری‌های موجود در ناحیه تعریق، بوی نامطبوعی تولید می‌شود، در مواردی تعریق زیاد باعث عدم حضور مفید و کارآمد در اجتماع می‌شود. چرا که اعتمادبه‌نفس افراد کاهش یافته و یا به دلیل حس ناخوشایندی که دارند، نمی‌توانند حواس خود را متمرکز کنند. از این‌رو استفاده از انواع مختلف ضد تعریق ، روش مناسبی برای کاهش و جلوگیری تعریق در قسمت‌های مختلف بدن است

عملکرد و تأثیر ضد تعریق‌ها چگونه است؟

از مواد موجود و مؤثر در انواع ضد تعریق می‌توان به ترکیب‌های آلومینیوم كلراید موجود در آن اشاره کرد. این ترکیبات می‌توانند تعرق را کاهش دهند. همچنین مواد آنتی باكتریال هم درصد میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در سطح پوست بدن را كاهش می‌دهند. از طرفی خوشبوکننده‌های موجود در این محصولات، می‌توانند بوی بد و ناخوشایند عرق را از بین ببرند.

از این‌رو تمام ترکیب‌های موجود در ضد تعریق حس بد تعرق بیش‌ازحد و ایجاد بوی تند و زننده را از بین می‌برند و حس خوشایند و اعتمادبه‌نفس بیشتری را برایتان به ارمغان میاورند.

آیا ضد تعریق زنانه و مردانه باهم تفاوت دارند؟

در یک پاسخ به این سؤال باید گفت: انواع ضد تعریق هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مؤثر و قابل استفاده هستند؛ بنابراین می‌توانید بدون در نظر گرفتن جنسیت از محصولات استفاده کنید. چنانچه بخواهیم به‌طور دقیق تعریق در زنان و مردان را بررسی کنیم، لازم است بدانیم که هر دو آنها شامل مواد: هیدرو کسی، متیل هگزانوئیک و متیل سولفانیل هگزان می‌باشند.

از طرفی توجه داشته باشید که مقدار، شدت تعریق و پوست ناحیه مختلف در زنان و مردان متفاوت است. جالب است بدانید توده ماهیچه‌ای، عوامل ژنتیکی و هورمونی، تایپ بدنی و رژیم غذایی می‌توانند نوع تعریق در زنان و مردان را تغییر دهند و برخلاف تصور عموم، تعریق در مردان به‌طور طبیعی بیشتر از زنان نیست. از این‌رو وجود برخی عوامل تأثیرگذار باعث می‌شود که نوع و شدت تعریق میان آنها متفاوت باشد.

حل مشکل تعرق سینه

در نظر بگیرید که به‌طورکلی درمان، کنترل، کاهش و یا جلوگیری از فرآیند تعریق در زنان و مردان متفاوت نیست و در سراسر دنیا، هم زنان و هم مردان از روش‌های یکسانی برای کنترل تعریق استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولات که مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد، ضد تعریق سینه است.

یکی از مشکلاتی که تعریق برای افراد، خصوصاً خانم‌ها به وجود می‌آورد خیسی و تعریق بیش‌ازحد در ناحیه سینه می‌باشد که باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع، لک افتادن بر روی لباس‌ها، خجالت فرد در زندگی زناشویی و اجتماع و کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. به این نکته هم باید اشاره کرد که شایع‌ترین نواحی‌ای که در طول روز دچار تعریق می‌شوند عبارت‌اند از: زیر بغل، کف دستان، گردن، سر و صورت و مخصوصاً ناحیه تناسلی و سینه.

چرا باید از ضد تعریق استفاده کرد؟

بنابراین شما می‌توانید علاوه بر استفاده از ضد تعریق سینه از روش‌های دیگری نیز برای تأثیر بیشتر آن استفاده کنید، از جمله:

  • تمیز نگه‌داشتن بدن: رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن بدن اولین و مهم‌ترین راهی است که به فرد این امکان رو می‌دهد تا اندازه زیادی تعریق بیش‌ازحد خود را کنترل کند.
  • استفاده از لباس مناسب: پوشیدن لباس مناسب یکی دیگر از راه‌هایی است که به حد زیادی به کنترل تعریق بیش‌ازحد نواحی بدن از جمله سینه کمک می‌کند و حتماً پیشنهاد می‌شود از لباس‌هایی با جنس مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

نکاتی که قبل از خرید ضد تعریق باید در نظر گرفت

استفاده از ضد تعریق یکی از راه‌های بسیار کاربردی جهت کنترل و رفع این مشکل می‌باشد. به نحوی که با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد باعث می‌شود تا با یک‌بار استفاده از ضد تعریق تا ۷ روز از عرق کردن بیش‌ازحد جلوگیری شود. ولیکن قبل از خرید آن باید به برخی نکات توجه کنید.

  • قبل از هر چیز، لازم است نوع محصول موردنظر و مناسب خود را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که ضد عرق، با اسپری، مام و دئودورانت‌های موجود در بازار متفاوت است. همان‌گونه که از نام این محصول مشخص است، ضد تعریق‌ها دارای ویژگی کنترل و جلوگیری از تعریق هستند؛ بنابراین با خرید محصول مناسب، تعریق را کنترل کنید.

می‌توانید از انواع آنها در قسمت‌های مختلف بدن از قبیل زیر بغل، صورت، کف دست ‌و پا، سر و گردن و موارد دیگر، استفاده کنید.

  • نوع پوست بسیار پراهمیت است. در هنگام خرید ضد تعریق، حتماً باید نوع پوست و ناحیه مورد استفاده آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • موقع خرید ضد عرق، ناحیه مورد استفاده هر محصول را بررسی کنید. به‌طور مثال چنانچه در قسمت کف دست و پا عرق می‌کنید، لازم است ضد تعریق متناسب با این نواحی را خریداری کنید و اگر در ناحیه حساس مثل کشاله ران عرق می‌کنید، حتماً باید ضد تعریق مناسب نواحی حساس را خرید کنید.
  • توجه داشته باشید که ضد عرق موردنظر خود را می‌توانید از روش‌های مختلف خریداری کنید. داروخانه‌ها، وب‌سایت رسمی و فروشگاه‌های اینترنتی از روش‌های رایج خرید ضد عرق هستند.

چرا باید از ضد تعریق استفاده کرد؟

ویژگی‌های یک ضد تعریق قوی و باکیفیت

  • ماندگاری بالا ضد تعرق: از ویژگی‌های یک ضد تعریق قوی و خوب باید ماندگاری زیادی داشته باشد. درواقع یک ضد تعریق باکیفیت و مناسب باید به‌گونه‌ای باشد که با یک‌بار استفاده از آن برای مدت‌زمان طولانی‌، تعریق شما کم یا متوقف شود. محصولاتی از قبیل دئودورانت و مام نهایتاً تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت می‌توانند کارآیی داشته باشند.

در حالی که انواع مختلف ضد تعریق‌ به‌راحتی بین ۴ تا ۷ روز ماندگاری دارند.

  • ضد تعریق باید با پوست شما سازگار باشد: سازگاری ضد تعریق با پوست شما یکی از موارد مهم و اصلی است؛ شما در هنگام خرید ضد تعریق‌های قوی، باید به مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها توجه داشته باشید. چرا که ممکن است جهت تهیه آن‌ها از موادی استفاده شده باشد که برای پوست شما مضر و حساسیت‌زا باشد.

در صورتی که ضد تعریق بی‌کیفیت و نامناسب تهیه کنید، با استفاده‌های مکرر پوست شما ممکن است حساسیت پیدا کند.

  • جلوگیری از تعریق شدید: همان‌گونه که قبلاً اشاره کردیم تعریق شدید می‌تواند بسیار آزاردهنده و ناخوشایند باشد؛ یک ضد تعریق قوی و خوب باید برای جلوگیری از عرق شدید نیز مناسب باشد.
نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋