راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

‎⁨یائسگی بر بدن خانم ها چه تاثیری دارد؟ ⁩

یائسگی چگونه بر سلامت استخوان تأثیر می‌گذارد؟
کاهش تولید استروژن می‌تواند بر میزان کلسیم استخوان شما تأثیر بگذارد. این می‌تواند باعث کاهش قابل توجهی در تراکم استخوان شود که منجر به یک بیماری معروف به پوکی استخوان می‌شود. همچنین می‌تواند شما را مستعد ابتلا به شکستگی لگن، ستون فقرات و سایر استخوان‌ها کند. بسیاری از زنان در چند سال اول پس از آخرین قاعدگی خود دچار از دست دادن سریع استخوان می‌شوند. برای حفظ سلامت استخوان‌ها:

- غذاهای حاوی کلسیم زیاد مانند محصولات لبنی یا سبزیجات برگ تیره بخورید

- مکمل‌های ویتامین D مصرف کنید

- به طور منظم ورزش کنید

- مصرف الکل را کاهش دهید

- از کشیدن سیگار خودداری کنید

آیا بیماری قلبی با یائسگی ارتباط دارد؟

شرایط مربوط به قلب شما ممکن است در دوران یائسگی ایجاد شود مانند سرگیجه یا تپش قلب. کاهش سطح استروژن می‌تواند مانع از حفظ شریان‌‌های انعطاف پذیر در بدن شما شود. این می‌تواند بر جریان خون تأثیر بگذارد. مراقبت از وزن، رژیم غذایی سالم و متعادل، ورزش و سیگار نکشیدن می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

آیا با یائسگی وزن اضافه می‌کنم؟

تغییرات در سطح هورمون‌ها ممکن است باعث افزایش وزن شما شود. با این حال افزایش سن نیز می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. بر حفظ رژیم متعادل، ورزش منظم و تمرین سایر عادات سالم برای کنترل وزن خود تمرکز کنید. اضافه وزن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌ها را افزایش دهد.

آیا علائم مشابه مادر، خواهر یا دوستانم را تجربه خواهم کرد؟

علائم یائسگی از یک زن به زن دیگر حتی در یک خانواده متفاوت است. سن و میزان افت عملکرد تخمدان بسیار متفاوت است. این بدان معناست که شما باید یائسگی خود را به صورت جداگانه مدیریت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد یائسگی با پزشک خود مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما در درک علائم خود و یافتن راه‌هایی برای مدیریت آنها که با سبک زندگی شما همراه است کمک کنند.

اگر هیسترکتومی داشته باشم چگونه می‌توانم بفهمم که یائسه شده‌ام؟

اگر رحم شما با عمل جراحی هیسترکتومی برداشته شد ممکن است ندانید که در حال یائسگی هستید مگر اینکه دچار گرگرفتگی شوید. این نیز می‌تواند در صورتی رخ دهد که شما عمل برداشتن آندومتر داشته‌اید و تخمدان‌های شما برداشته نشده است. برداشتن آندومتر و برداشتن پوشش داخلی رحم به عنوان درمان قاعدگی سنگین است. اگر هیچ علائمی ندارید آزمایش خون می‌تواند مشخص کند که آیا تخمدان شما هنوز کار می‌کند یا خیر. این آزمایش می‌تواند برای کمک به پزشکان برای تعیین سطح استروژن شما مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است در صورت ابتلا به پوکی استخوان مفید باشد. دلیل این امر این است که دانستن وضعیت استروژن شما در تعیین نیاز به ارزیابی تراکم استخوان مهم است.

آیا جایگزینی هورمون یک گزینه مطمئن برای مدیریت مشکلات یائسگی است؟

مزایا و خطرات بسته به شدت گرگرفتگی و از دست دادن استخوان و سلامت شما متفاوت است. این درمان‌ها ممکن است برای شما مناسب نباشد. قبل از استفاده از هورمون درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

آیا گزینه‌های غیر هورمونی برای مدیریت علائم یائسگی وجود دارد؟

هورمون درمانی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد. برخی از شرایط پزشکی ممکن است مانع از این شود که بتوانید با خیال راحت از هورمون درمانی استفاده کنید یا ممکن است به دلایل شخصی خود از آن نوع درمان استفاده نکنید. تغییر در شیوه زندگی شما ممکن است به شما در تسکین بسیاری از علائم بدون نیاز به مداخله هورمونی کمک کند.

 

نتیجه‌گیری:

یائسگی بخشی طبیعی از چرخه زندگی زنان است. در صورت مشاهده علائم نامطلوب که بر توانایی عملکرد شما تأثیر می‌گذارد یا در صورت مشاهده موارد غیرعادی که ممکن است نیاز به بررسی دقیق‌تری داشته باشد باید با پزشک خود تماس بگیرید. گزینه‌های درمانی زیادی برای کمک به علائمی مانند گرگرفتگی وجود دارد.

 

منبع: www.healthline.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋