راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا در صورت ابتلا به پوکی استخوان باردار شدن ایمن است؟

بسیار مشکل است بدانید که پوکی استخوان دارید زیرا بعید است که علائمی را مشاهده کنید. در حقیقت مگر اینکه اسکن تراکم استخوان انجام دهید احتمالاً میزان توده استخوانی خود را در سالهای قبل از فکر کردن در مورد بارداری بررسی نمی کنید. متأسفانه قطعاً باید به آن فکر کر زیرا داشتن تراکم استخوانی پایین می تواند بر توانایی شما در حمل بچه ایمن و بارداری بدون به خطر انداختن بدن شما تأثیر بگذارد. البته فقط تصور نکنید که پوکی استخوان یا استئوپنی دارید. تشخیص پوکی استخوان در سنین پایین بسیار نادر است  اما اگر سابقه اختلالات خوردن یا سایر مشکلات پزشکی مانند آرتریت یا استفاده بیش از حد از استروئیدها را دارید که می تواند تراکم استخوان را در گذشته کاهش دهد ، ممکن است با پزشک خود مشورت کنید. دکتر تا بتوانید ببینید چه عوارضی ممکن است ایجاد شود. در اینجا آنچه کارشناسان در مورد خطرات باروری و پوکی استخوان می گویند وجود دارد.

خطرات چیست؟

پوکی استخوان به خودی خود باروری را مختل نمی کند اما در موارد شدید زنان می توانند در دوران بارداری دچار شکستگی در ستون فقرات خود شوند. در حالی که اینها دردناک هستند اما به کودک آسیبی نمی رسانند. با این حال در زنان مبتلا به پوکی استخوان شدید حتی یک ضربه خفیف می تواند منجر به شکستگی شود. پزشکان ممکن است برای جلوگیری از شکستگی استخوان لگن که ممکن است با زایمان طبیعی رخ دهد سزارین را توصیه کنند. اساساً خطرات در طول زایمان بیشتر است تا خود حاملگی. معمولاً رباط هایی که استخوان های ستون فقرات و باسن را به هم متصل می کنند شل شده و ممکن است در دوران بارداری بیشتر کشیده شوند. در نتیجه ، یک زن باردار ممکن است در معرض خطر کمتری برای شکستگی استخوان باشد زیرا استخوان ها سفت تر نیستند و احتمال شکستگی آنها کمتر است. در برخی موارد  بیشترین خطر ممکن است هنگام فشار آوردن هنگام زایمان رخ دهد زمانی که ارتباط بین دو سر استخوان شرمگاهی جدا شود. همچنین ممکن است خطر شکستگی ستون فقرات یا شکستگی لگن با فعالیت شدید یا بلند کردن بدن افزایش یابد.

اگر دچار شکستگی شدید چه کار کنیم؟

اگر در دوران بارداری یا بعد از آن دچار شکستگی می شوید می تواند دردناک باشد و باعث محدودیت هایی در رفت و آمد، بلند کردن نوزاد و حتی نشستن راست برای شیردهی شود بنابراین با خودتان ملایم باشید. از دوستان، خانواده و شریک خود کمک بخواهید. در مواقع اضطراری یا زمین خوردن تلفن همراه خود را نزدیک نگه دارید. و فیزیوتراپی یا کاردرمانی را برای کمک به درد و همچنین ایجاد عادات بدنی مناسب در نظر بگیرید. بسته به فعالیت ورزش نیز می تواند کمک بزرگی باشد. یوگا، شنا و پیلاتس می توانند تمرینات فوق العاده ای برای تقویت عضلات و افزایش قدرت مرکزی باشند. اگر شما درد یا شکستگی دارید ، از فعالیت های پرقدرت مانند دویدن، پریدن و خم شدن به جلو خودداری کنید. به علاوه اگر می خواهید به نوزاد خود شیر بدهید و پوکی استخوان دارید، با پزشک خود مشورت کنید و با هم برنامه ریزی کنید. او هشدار می دهد. تغذیه با شیر مادر باعث کاهش تراکم استخوان می شود، اما با شیر گرفتن نوزاد به حالت عادی برمی گردد.

منبع: www.ccrmivf.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋