راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه در پاییز امسال از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟

شروع پاییز اغلب باعث افزایش سرماخوردگی می‌شود اما می‌توانید اقدامات لازم را برای کاهش خطر انجام دهید. اگر بیمار می‌شوید مهم است که علائم خود را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که علائم بدتر نمی‌شوند یا نشان دهنده بیماری دیگری مانند آنفولانزا نیست.

چگونه از خود در برابر میکروب‌ها محافظت کنیم؟

بهداشت دست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ویروس‌های سرماخوردگی با لمس، سرفه و عطسه افراد منتقل می‌شوند. بنابراین تمیز نگه داشتن دست‌ها یک اقدام محافظتی و کلیدی است. همیشه قبل از غذا خوردن یا لمس صورت و بعد از عطسه، سرفه یا استفاده از حمام دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشویید. ژل‌های آنتی باکتریال می‌توانند شستشوی دست را در یک نوبت جایگزین کنند. سطوح کار خود را نیز تمیز نگه دارید. اگر زمان خود را در دفاتر می‌گذرانید هر چیزی را که لمس می‌کنید پاک کنید. معمولاً هیچ کار دیگری نمی‌توانید برای دفع بیماری انجام دهید. ویروس باید مسیر خود را طی کند و وظیفه شما این است که در این مدت مایعات زیاد مصرف کنید و استراحت خوبی داشته باشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بزرگسالان معمولاً سالانه دو تا سه بار دچار سرماخوردگی می‌شوند. در حالی که سرماخوردگی ناراحت کننده است اکثر آنها خطرناک نیستند. با این حال برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای عوارض ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا هستند. آنها عبارتند از:

- کودکان زیر 5 سال

- بزرگسالان بالای 65 سال

- افراد مبتلا به برخی بیماری‌های خاص از جمله آسم، دیابت، کم خونی

این گروه‌ها باید فوراً به پزشک مراجعه کنند و باید از نظر آنفولانزا آزمایش شوند. اگرچه علائم آنفولانزا گاهی اوقات مانند سرماخوردگی است اما هنگام مراقبت از آنفولانزا  مراقب موارد زیر باشید:

- تب

- سردرد

- خستگی

- ضعف

هنگام سرماخوردگی کمتر دچار تب می‌شوید اما با داشتن بیماری آنفولانزا تب می‌تواند بسیار بالا باشد. هرکسی که مشکوک به ابتلا به آنفلوآنزا باشد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند. اگر علائم آنفولانزا ندارید اما متوجه شده‌اید که رنگ مخاط شما تغییر کرده است (معمولاً از شفاف به سبز) ممکن است به عفونت باکتریایی ثانویه مبتلا شده باشید و این امر همچنین نیاز به مراجعه به پزشک دارد. عادات بهداشتی خوب می‌تواند تا حدودی از شما محافظت کند اما هنگامی که بیمار شدید بهتر است چند روز مرخصی بگیرید و استراحت کند.

 

منبع:

www.piedmont.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋