راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چطور دندان های حساس درمان کنیم؟

مینای دندان فرسایش یافته ممکن است به اتصال دندان نیاز داشته باشد. اگر دندان های شما باند شده باشد یک ماده رزین به رنگ دندان روی دندان شما چسبانده می شود. اگر حفره دارید پر کردن آنها کمک زیادی به از بین بردن حساسیت می کند. التهاب لثه و بیماری پریودنتال با تمیز کردن عمیق، جرم گیری که شامل تراشیدن پلاک از دندان و آنتی بیوتیک است قابل درمان است. عقب رفتن لثه ها همچنین می تواند با مقیاس گذاری و تمیز کردن عمیق درمان شود و گاهی اوقات با آنتی بیوتیک هایی که به صورت موضعی استفاده می شوند  اصلاح می شود. اگر شرایط شدید باشد ممکن است راه حل های جراحی مانند پیوند توصیه شود. حساسیت پس از سفید شدن دندان اغلب موقتی است. پرهیز از شیرینی جات و همچنین نوشیدنی های سرد و گرم برای چند روز ممکن است تمام موارد لازم باشد. همچنین می توانید از خمیر دندان مخصوص دندان های حساس تا زمان رفع بیماری استفاده کنید.

چطور از آسیب رسانی به دندان‌ها جلوگیری کنیم؟

-برای جلوگیری از پوسیدگی از مصرف شکر خودداری کنید.

- اگر سیگار می کشید یا محصولات نیکوتین می جوید ترک آن را در نظر بگیرید.

-حداقل دو بار در روز با خمیر دندانهای حاوی فلوراید از مسواک با موی نرم استفاده کنید.

-تا جایی که ممکن است از نخ دندان استفاده کنید.

-سعی کنید از دهان شویه های حاوی الکل خودداری کنید.

اگر غذاهای شیرین یا غذاهای دیگری که کربوهیدرات زیادی دارند مانند چیپس سیب زمینی می خورید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید.

اگر نمی توانید بعد از غذا مسواک بزنید ممکن است آدامس بدون قند یک گزینه باشد. آدامس بدون قند نیز جایگزین خوبی برای مکیدن آب نبات است.

در صورت امکان سالانه دو بار برای نظافت به یک دندانپزشک مراجعه کنید. یک دندانپزشک همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا شما دارای حفره های ریزی هستید که ممکن است هنوز از آنها آگاهی نداشته باشید.

چه موقع به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

شما دندان درد دارید و پس از یک هفته استفاده از خمیر دندان حساس برطرف نمی شود. ممکن است دچار عفونت یا حفره ای شوید که نیاز به درمان دارد.

لثه های شما پف کرده، سفید، متورم یا دارای خونریزی است.

شما درد یا هر نوع احساسی دارید که شما را نگران کند یا در کارهای روزمره تداخل ایجاد کند.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋