راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

واریس و رگهای عنکبوتی چیست؟

متأسفانه ، بسیاری از مردم به دلیل رگهای واریسی یا عنکبوتی که دارند نگرانی و دلهره هایی را دارد. اما خوشبختانه روش های درمانی وجود دارد که می تواند به خلاص شدن از آنها کمک کند که در این مطلب نی نی سایت به آن پرداخته ایم.

رگهای واریسی و عنکبوتی چیست؟

رگهای واریسی و عنکبوتی رگهای سطحی بزرگ شده ای هستند که معمولاً روی پاها ایجاد می شوند. رگهای واریسی تمایل به بزرگتر شدن دارند، در حالی که رگهای عنکبوت کوچکتر هستند و بیشتر به ریشه های گیاه شبیه هستند. سایر خصوصیاتی که عامل شناسایی این رگها هستند برآمدگی و رنگ آبی یا قرمز است.

بیشتر رگهای واریسی و عنکبوتی از طریق پوست به راحتی قابل مشاهده هستند، اما در صورت دراز کشیدن یا بالا آمدن پاها گاهی اوقات تشخیص آنها دشوارتر است. بنابراین اگر نگران هستید و می خواهید خود را بررسی کنید ، برای چند دقیقه در همان وضعیت بایستید و سپس نگاهی بیندازید. ایستادن و فشار آوردن به پاها باعث می شود تا بیشتر دیده شوند.

رگهای واریسی میتوانند علائم ناراحت کننده دیگری مانند: زخم های دردناک ، احساس سنگینی در پاها، احساس سوزش، گرفتگی عضلات پا را بهمراه داشته باشد.

چه عواملی باعث ایجاد رگ های واریسی و عنکبوتی می شود و آیا می توان از بروز آنها جلوگیری کرد؟

در حالی که علت دقیق آن ناشناخته است ، اما یک عامل موثر در آنها فشار بیش از حد بر رگها است. رگها مسئول بازگشت خون از پاها به قلب شما هستند، اما آنها عضله ای ندارند که خون را به قلب شما برسانند. عضله ساق پا مانند پمپ عمل می کند و خون را فشرده می کند. دریچه هایی در داخل رگها دارید که از حرکت خون به سمت عقب جلوگیری می کند ، اما با گذشت زمان می توانند ضعیف شوند و باعث جمع شدن خون می شود. این می تواند منجر به متسع شدن رگها و ضعیف شدن دیواره ها شود ، که منجر به واریس می شود.

چه عواملی می توانند منجر به ایجاد رگهای واریسی و عنکبوتی شوند؟

کشیدن سیگاری، داشتن اضافه وزن و بارداری میتوانند عوامل ایجاد رگهای واریسی و عنکبوتی شوند که بیشتر در زنان دیده شده ولی مردان هم دچار واریس و رگ های عنکبوتی شوند ، اما بسیاری از بیماران زن می گویند که اولین رگ های واریسی خود را پس از اولین بارداری گرفتند. افزایش وزن در دوران بارداری و همچنین اضافه وزن باعث افزایش فشار روی رگها می شود که منجر به تشکیل رگهای واریسی می شود.

چه طور از واریس و رگ های عنکبوتی جلوگیری کنیم؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، رگهای واریسی و عنکبوتی به دلیل افزایش فشار بر پاها و ضعیف شدن دیواره های رگها ایجاد می شوند. انجام کارهای کوچک مانند پوشیدن جوراب های فشاری، راه رفتن و بلند کردن پاها می تواند از بروز آنها جلوگیری کند. از آنجا که اضافه وزن دلیل اصلی آنها است ، کاهش وزن و ورزش نیز می تواند از تشکیل آنها جلوگیری کند. بلند شدن و حرکت به جای نشستن در تمام طول روز یکی از بهترین راه ها برای کاهش احتمال ابتلا به رگ های واریسی و عنکبوتی است.

چگونه رگهای واریسی و عنکبوتی را درمان کنیم؟

اولین قدم برای درمان رگ های واریسی و عنکبوتی ، تعیین وقت ملاقات برای صحبت با جراح عروق است تا بتوانند بهترین گزینه درمانی را برای شما تعیین کنند پس از معاینه ، پزشک شما می تواند بهترین گزینه درمانی را برای شما بهتر تعیین کند.

چرا مراجعه به جراح عروق در مورد رگهای واریسی و عنکبوتی مهم است؟

اگر نگرانی در مورد رگ های خود دارید و به دنبال درمان هستید ، بهتر است به یک جراح عروق مراجعه کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، علائم واریس می تواند نشانه های مسائل جدی تری باشد و جراحان عروق بهتر می توانند به دنبال مشکلات دیگری باشند که ممکن است با پاهای شما در جریان باشد. آنچه ممکن است فکر کنید مشکلی است که رگهای شما می تواند یک مشکل شریانی تهدید کننده زندگی باشد. جراحان عروق نه تنها می توانند آن را تشخیص دهند، بلکه می توانند به طور بالقوه آن را درمان کنند.

 

منبع : www.medstarhealth.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋