mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

غبارگیر و نیلینگ در حفاری چه کاربردهایی دارند؟

 

 

 

در نواحی صنعتی مانند کارخانجات، کارخانجات و ... اغلب از وسایلی استفاده می شود که در حین کار، مقدار زیادی گرد و غبار، تراشه و ذرات ریز را در هوا منتشر می کنند. این موارد به سلامت کسانی که در آنجا کار می کنند آسیب می زند و باید از بین برود. این کار با استفاده از غبارگیر انجام می شود. در این مقاله به بررسی غبارگیر و همچنین نیلینگ در حفاری می پردازیم.

غبارگیر و انواع آن

 استفاده از هوای پاک و بدون گرد و غبار مضر حق هر فرد است. این امر به ویژه در مناطق صنعتی مانند کارخانه ها و مناطق مطالعاتی بسیار مهم است و افرادی که در این مناطق کار می کنند در معرض خطر بالای تنفس در هوای بد و آلودگی قرار دارند. به همین دلیل است که کارفرمایان و صاحبان مشاغل باید به فکر تدابیری برای تضمین سلامت کارکنان خود باشند. یکی از ابزارهایی که برای این منظور در منطقه تولید استفاده می شود، غبارگیر حفاری است. 

(غبارگیر) اغلب برای جمع آوری گرد و غبار ایجاد شده در اثر فعالیت های مختلف در منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از فعالیت ها از ابتدای تولید گرد و غبار عبارتند از: تبدیل فلزات در صنایع تبدیلی یا غیره، برش فلز، قالب گیری پلاستیک، جوشکاری، برش چوب، پودر شیمیایی و غیره.

غبارگیر در حفاری

این صنعت نه تنها شامل سایت حفاری (به عنوان مثال، معادن سطحی، معادن زیرزمینی، استخراج معادن در مقیاس بزرگ، معادن زیرزمینی و معدن روباز)، بلکه شامل کلیه فرآوری مواد معدنی و سنگ معدن و فرآیند تبدیل آن به فلز گرانبها. تجهیزات نیز نصب شده است. مواد معدنی شامل ماسه، سنگ، زغال سنگ، فلزات (مانند آهن، سرب، مس و ...)، غیر فلزات (برای به عنوان مثال، فسفات، گچ و ...) و عناصر خاکی کمیاب (مانند ایتریم، تربیوم، نئودیمیم، دیسپروزیم و یوروپیوم). در آمریکای شمالی رایج ترین کانی های حفاری شن، شن و سنگ و پس از آن زغال سنگ است. مس و آهن نیز معمولاً استخراج می شوند.

 

نیلینگ و مراحل آن 

مرحله در مرحله اول توجه به عوامل اصلی در تمرکز بر کار مورد نیاز و به دست آوردن شرایط کامل منطقه مورد نیاز مهم است. سپس در مرحله دوم با استفاده از محاسبات و جداول ساده، پیکربندی اول ایجاد می شود. یکی از موارد مهم و قابل توجه در این مرحله توجه به استحکام میخ ها، میزان چسبندگی دوغاب و کف یا استحکام اتصال، طول میخ ها و فاصله آنها از آنها می باشد. از نو به دست آوردن این اطلاعات در سطح دوم با استفاده از آزمون استحکام نهایی و اثربخشی آن (تست فداکاری/کششی) در حین اجرا امکان پذیر است.

 بنابراین در مرحله اول کندن و میخکوبی انجام می دهیم. مرحله سوم در فرآیند طراحی نیلینگ، فرآیند طراحی نهایی است. در این مرحله شکست های خارجی برای طراحی دائمی، ملاحظات مهم برای رفتار طراحی گودال دائمی زلزله، شکست های داخلی برای طراحی گودال دائمی، طراحی سطح موقت برای دائمی آن و کل زمان گود. حداکثر قدرت سطح باید در نظر گرفته شود. در مرحله چهارم از فرآیند طراحی نیلینگ، میزان تغییر شکل از چرخش افقی و عمودی تخمین زده می شود.

مرحله در مرحله پایانی، ملاحظات دیگری برای طراحی و مدیریت زهکشی در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که نصب سیستم امنیتی با استفاده از سیستم میخ نیاز به افراد حرفه ای با تجربه و کار اثبات شده دارد.

 

 

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋