hosein2hn2la2

hosein2hn2la2

توسط ۲ نفر دنبال می شود

غبارگیر

تا به حال درباره غبارگیر صنعتی چیزی شنیده اید؟ در این مقاله درباره غبار گیرها بیشتر می خوانید و با نحوه کار آن آشنا می شوید.

غبارگیر صنعتی چیست؟

غبار گیر صنعی تجهیزاتی هستند که برای گرفتن گرد و خاک هوا و همین طور آلودگی های موجود در هوا استفاده می شوند. اگر شما هم در شهر بزرگ یا شهر صنعتی زندگی می کنید، حتما با الودگی هوا و تعطیلی های مرتبط با آن نامانوس نیستید.

ذرات معلق در هوا جامد هستند و حتی در مواردی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. حال اگر این ذرات سنگین باشند و وزن بیشتری داشته باشند پایین می آیند و به چشم ما همان گرد و غبار موجود در هوا هستند. اما اگر سبک باشند در هوا معلق می شوند و پایین نمی آیند. کار غبار گیر جمع کردن همین ذرات است. در واقع می توان گفت غبار گیر صنعتی تا حدی به از بین بردن آلودگی هوا کمک می کند.

غبارگیرهای صنعتی چطور کار می کنند؟

همان طور که بالاتر گفتیم، غبار گیرها تا حدی آلودگی را کم می کنند و به سلامت هوا کمک می کنند. اگر برای آن ها فیلترهای مناسبی تعبیه شود، می توان گفت که تمام ذرات و تراشه های صنعتی را جمع می کند و هوا را کامل تصفیه می کند. کارکرد این فیلترها به این صورت است که یا در مسیر اصلی جریان هوا قرار می گیرند و به صورت غیر مستقیم آلودگی ها را جمع می کند و یا به صورت مستقیم به سیستم اصلی جریان هوا وصل می شوند. غبار گیرها مکنده های قوی هوا هستند که هوا را از ذرات اضافی گرد و خاک، پاک می کند.

غبارگیرهای صنعتی در چه صنایعی قابل استفاده هستند؟

معمولا در صنایع زیر از غبارگیرهای صنعتی استفاده می شود. اما در دیگر صنایع هم می توان از آ استفاده کرد، اما بسیاری از افراد از وجود چنین تجهیزاتی اطلاعات کافی ندارند. صنایع زیر، معمولا از غبار گیرها استفاده می کنند:

  • صنعت غذا و دارو
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع مرتبط با انرژی
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع فلز
  • صنعت بازیافت و ...
hosein2hn2la2
hosein2hn2la2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋