مهدی صمدی

مهدی صمدی

 اهمیت کربوهیدرات ها را جدی بگیرید!

 اهمیت کربوهیدرات ها

اگر کربوهیدرات می خورید، تجزیه چربی بدن متوقف می شود، بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید و چاقی شکمی خود را از بین ببرید، باید کربوهیدرات ها را بی قید و شرط کاهش دهید، اما این استدلال سیاه و سفید اصلا درست نیست. فقط به این دلیل که انسولین تولید می شود به این معنی نیست که تجزیه چربی بدن متوقف می شود. در آن صورت، لحظه‌ای که بدن انسان حتی یک مولکول قند می‌خورد، قلب نمی‌تواند تپیده و دمای بدن را کنترل نمی‌کند، بنابراین بلافاصله می‌میرد. اگر بدن هر روز 100 چربی بدن را تجزیه کند، اما 5 قند وارد شود، تنها 5 انسولین تولید می شود و 95 مورد از تجزیه چربی بدن هنوز در حال انجام است. علاوه بر این، مهم نیست که چقدر شکر مصرف شود، همانطور که قبلا ذکر شد، اندام ها و عملکردهایی که از چربی استفاده می کنند، مانند دمای بدن و ضربان قلب، نباید متوقف شوند، بنابراین حداقل میزان تجزیه چربی بدون قید و شرط ادامه می یابد.

 

علاوه بر این، اگر کربوهیدرات کافی نداشته باشید، ماهیچه های شما تجزیه می شوند. این به این دلیل است که وقتی گلوکز در بدن تمام می شود، عملکردی به نام گلوکونئوژنز ایجاد می شود و پروتئین ها را در بدن تجزیه می کند. البته با گفتن این جمله به راحتی می توان تفاهم و دافعه خرید. پروتئین در بدن نه تنها ماهیچه ای است، بلکه مقدار کمی آمینو اسید در خون نیز وجود دارد و به علاوه، اگر روزه داری متناوب نباشید، سه تا چهار وعده در روز گوشت می خورید، بنابراین حتی اگر بدنتان کار کند. ، شما پاسخ خواهید داد که پروتئینی که خورده اید را تجزیه می کند نه عضله همه این درست است. با این حال، 1.6 گرم اسید آمینه برای تولید 1 گرم گلوکز در بدن مورد نیاز است. برای تولید 100 گرم گلوکز به 160 گرم اسید آمینه نیاز است. اما آیا بدن فقط 100 گرم گلوکز در روز مصرف می کند؟ بدن انسان برای حفظ هموستاز گلوکز سعی می کند سطح قند خون را در خون ثابت نگه دارد و کبد و مغز نیز به گلوکز نیاز دارند و سلول های اکثر اندام ها به جز برخی از اندام ها از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کنند. حتی اگر کتون ها تولید شوند، کتون ها فقط در شرایطی که گلوکز کمیاب است، درصد گلوکز مصرفی را کاهش می دهند، اما هرگز به طور کامل جایگزین آنها نمی شوند. علاوه بر این، اسیدهای آمینه به طور مداوم برای حفظ عضلات، ژنوم و بدن های مختلف سلولی هر روز استفاده می شود. به عبارت دیگر، حتی اگر دریافت کربوهیدرات به دلایلی ناکافی باشد، حداقل 260 گرم پروتئین روزانه برای زنده ماندن با پروتئین بدون تخریب عضلانی مورد نیاز است. برای مرجع، 100 گرم سینه مرغ حاوی حدود 22 گرم پروتئین است. همچنین، اگر پروتئین به ازای هر وزن بدن بیش از 3 گرم باشد، کبد ممکن است از کار بیفتد. به عبارت دیگر، برای حفظ توده عضلانی بدون مصرف کربوهیدرات، باید روزانه حداقل 1.2 کیلوگرم سینه مرغ بر اساس سینه مرغ مصرف کرد و در عین حال احتمال ابتلا به بیماری های کبدی را نیز در نظر داشت.

 سیب زمینی شیرین

 بدنسازان، مدل‌ها، سلبریتی‌ها و همچنین یوتیوب‌برها و اطرافیان، اگر رژیم دارند، اغلب سیب‌زمینی شیرین زیادی می‌خورند. در اینجا چند دلیل برای خوردن سیب زمینی شیرین به جای برنج آورده شده است:

اما مدت زمان صرف صبحانه بین 7 تا 9 صبح و ناهار در ساعت 12 کوتاه است و فقط 3 تا 4 ساعت است نه 5 تا 6 ساعت بر خلاف ناهار و شام. با این حال، از آنجایی که خوردن یک وعده غذایی کوچک در صبح معمول است و زمان بین شام و صبحانه بسیار طولانی است، یک دوره زمانی کوتاه 3 تا 4 ساعته با ناهار از نقطه نظر جبران سریع گلیکوژن کمبود خوب است. یک شبه با یک رژیم غذایی سبک که به سرعت هضم می شود همچنین می توان آن را مناسب دید. البته برای روزه داری متناوب می توانید صبحانه را حذف کنید.

 

با این حال، یک وعده غذایی در روز زیاد توصیه نمی شود. نمی‌دانم دو وعده است یا نه، اما تقریباً غیرممکن است که یک بزرگسال تمام پروتئین و کربوهیدرات‌های مورد نیاز روز را در یک وعده بخورد، مگر اینکه عادت غذایی بدی داشته باشید که باعث پرخوری جدی شود. من ترجیح می دهم اشتها نداشته باشم و ترجیح می دهم کربوهیدرات یا پروتئین توصیه شده را بخورم .نمی دانم رامن است یا نه، اما اگر فردی که دچار اختلال خوردن است، یک وعده غذایی در روز بخورد، احتمال تحریف اختلال خوردن بیشتر است. همچنین اگر بیش از 23 ساعت از گرسنگی بمانید و غذا بخورید، قند خون شما بیش از حد معمول افزایش می یابد. اگر لوزالمعده ضعیف دارید توصیه نمی شود.

 کربوهیدرات بعد از پروتئین در مقابل پروتئین بعد از کربوهیدرات

به طور سنتی، برای رژیم غذایی، این نظر وجود دارد که مصرف کربوهیدرات بعد از پروتئین برای تامین پایدار قند خون خوب است، اما این یک قضاوت نادرست نیمه واقعی است. این به ساختار، اختلال خوردن، تمایل و ترجیحات فرد نیز بستگی دارد.

 

به طور کلی درست است که مصرف کربوهیدرات بعد از پروتئین به آرامی قند خون را تغذیه می کند. با این حال، مگر اینکه دیابت داشته باشید یا لوزالمعده شما به طور جدی ضعیف باشد، معنای زیادی ندارد. گفته می شود که اگر قند خون به سرعت بالا برود، زیرا ابتدا کربوهیدرات می خورید، به دلیل ترشح بیش از حد انسولین، احتمال چربی سازی بدن زیاد است، اما این همان چیزی است که می گویند تف کردن در دریاچه سطح آب دریاچه را بالا می برد. . از نظر ریاضی و فیزیکی درست به نظر می رسد، اما به این معنی است که معنایی ندارد. در وهله اول، اگر کالری کمتری نسبت به میزان متابولیسم روزانه خود مصرف کنید، انرژی کم از بدن شما خارج شده و مورد استفاده قرار می گیرد. تا زمانی که خود میزان کربوهیدرات ها تغییر نکند، به دلیل تفاوت در افزایش قند خون، تفاوت معنی داری در تشکیل چربی بدن وجود ندارد و نیازی نیست.

 

با این حال، برای افراد مبتلا به دیابت یا لوزالمعده ضعیف، از آنجایی که بدن حتی به افزایش جزئی قند خون واکنش حساسی نشان می دهد، همیشه توصیه می شود که کربوهیدرات ها را بعد از پروتئین مصرف کنند.

 

از طرفی مصرف پروتئین بعد از کربوهیدرات برای مدیریت سیری توصیه می شود. سیری با مصرف گلوکز نشان داده می شود. به همین دلیل است که وقتی فقط میوه، چربی یا پروتئینی می‌خورید که فروکتوز زیادی دارد، سیری رضایت‌بخشی دریافت نمی‌کنید. بنابراین اگر ابتدا گوشت بخورید، برنج، نانگمیون و دسر جذاب هستند. عادت غذایی به خوردن ابتدا پروتئین و سپس کربوهیدرات می تواند یک اختلال بد غذایی ایجاد کند که باعث دریافت بیش از حد کالری در رژیم غذایی عمومی می شود. از آنجایی که رستوران ها باید فروش خود را افزایش دهند، پس از غذای کربوهیدراتی گوشت خوک نمی خورند، بلکه گوشت خوک را می خورند و برنج سرخ شده و نانگمیون را به عنوان منوی بعد از شام می فروشند. این به این دلیل است که اگر ابتدا برنج بخورید، سیر می شوید و احساس سیری می کنید، بنابراین گوشت زیاد شما را جذب نمی کند

 

. برای مدیریت رژیم غذایی مفید است. اما اگر واقعاً می خواهید روی قند خون تمرکز کنید، بیایید قبل از غذا یک قاشق سرکه بخوریم. سرکه اثر تاخیری در افزایش قند خون دارد و در واقع پزشکان اغلب به دیابتی ها می گویند قبل از غذا یک قاشق سرکه بخورند.

همین حالا برای دریافت رژیم درمانی آنلاین اقدام کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋