mobits26

mobits26

مکمل برای بدنسازی و کم کاری تیروئید

مکمل برای بدنسازی و کم کاری تیروئید

مکمل بدنسازی و کم کاری تیروئید: شایع ترین محرک های اختلالات تیروئید معمولا کمبود مواد مغذی، حساسیت های غذایی، سموم، استرس، عفونت و سلامت ضعیف روده است. این محرک ها بسیار نزدیک به هم هستند و اغلب به هم متصل هستند. دریافت مواد مغذی کافی یکی از مهم ترین راه ها برای اطمینان از ایمن بودن بدن است.

 

این مواد مغذی را برای محافظت از سلامت تیروئید خود فراموش نکنید:

 

  1. ویتامین B12 (متیل کوبالامین)

خستگی یکی از شایع ترین علائم گزارش شده توسط افراد مبتلا به اختلالات تیروئید است، به ویژه کسانی که از یک اختلال خود ایمنی تیروئید مانند هاشیموتو رنج می برند. متیل کوبالامین - شکلی از ویتامین B12 - به بدن کمک می کند تا غذایی که می خورد را به انرژی تبدیل کند که برای تولید DNA جدید، سلول های خونی، پروتئین ها و هورمون ها ضروری است. با این حال، جذب ویتامین B12 از غذا مستلزم آزاد شدن پروتئینی به نام فاکتور داخلی از یک سلول سالم است.

اگر روده ضعیفی دارید و علائم اختلال تیروئید نیز وجود دارد، استفاده از مکمل متیل کوبالامین را به شما توصیه می کنم زیرا دیگر نیازی به عامل درونی برای جذب ندارد و می تواند به شما در مقابله با اختلال تیروئید کمک کند.

 

  1. سلنیوم

سلنیوم دو نقش بسیار مهم در عملکرد تیروئید دارد. اول، به تبدیل هورمون غیرفعال تیروئید (تیروکسین) به هورمون فعال بیولوژیکی (تری یدوتیرونین) کمک می کند که بدن برای تنظیم متابولیسم و ​​سایر فرآیندهای ضروری استفاده می کند.

دوم، سلنیوم با حمایت از سیستم دفاعی طبیعی بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد مضر، از عملکرد طبیعی سلول ها محافظت می کند.

سلنیوم متیونین (یک اسید آمینه طبیعی) شناخته شده ترین شکل سلنیوم برای شرایط تیروئید است.

 

  1. ویتامین B1 (تیامین)

خستگی مزمن که معمولا با التهاب و بیماری های خودایمنی همراه است، می تواند ناشی از کمبود تیامین باشد. تیامین که به عنوان B1 نیز شناخته می شود، برای ترشح اسید هیدروکلریک ضروری است که به هضم پروتئین، چربی و تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی کمک می کند. منابع غذایی حاوی تیامین عبارتند از غلات غنی شده، جگر گاو، پودر شیر، تخم مرغ، حبوبات، نخود، آجیل و دانه ها.

اما افرادی که مشکلات گوارشی دارند ممکن است از کمبود تیامین رنج ببرند. به همین دلیل استفاده از مکمل های تیامین همراه با یک برنامه متعادل توصیه می شود.

 

  1. منیزیم

منیزیم نقش بسیار مهمی در طیف وسیعی از حرکات بدن دارد. در واقع، بیش از 300 سیستم آنزیمی مختلف در بدن برای عملکرد مناسب به منیزیم متکی هستند. منیزیم آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها، اسیدهای آمینه و چربی ها را برای تولید انرژی فعال می کند.

مانند بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر، منیزیم در ترکیب با ید برای تحریک غده تیروئید برای تولید هورمون‌های غیرفعال تیروئید و کمک به تبدیل آن‌ها به هورمون‌های فعال عمل می‌کند. از آنجایی که افراد مبتلا به اختلالات تیروئید معمولا یبوست دارند، توصیه می کنم از سیترات منیزیم استفاده کنند که خاصیت نرم کنندگی مدفوع دارد.

 

  1. آنزیم های گوارشی

افراد مبتلا به اختلالات تیروئید معمولاً اسید معده پایینی دارند که آنها را بیشتر در معرض خطر آلرژی های غذایی، عفونت ها، رشد بیش از حد باکتری های کوچک معده و کمبود مواد مغذی قرار می دهد. آنزیم های گوارشی به بدن کمک می کنند تا مواد مغذی را از غذا حذف کند.

بتائین هیدروکلراید (نوعی اسید آمینه گیاهی) و پپسین (نوعی آنزیم هضم پروتئین) اجزای طبیعی شیره معده هستند که مواد مغذی و اسیدهای آمینه را از غذاهای پروتئینی جدا می کنند. افرادی که سابقه زخم معده و مشکلات گاستریت دارند یا از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (نوعی هورمون)، استروئیدها و سایر داروهایی که باعث زخم معده می شوند، مصرف می کنند، نباید بتائین و پپسین دریافت کنند.

 

حرف پایانی

همه مکمل ها یکسان نیستند. برخی از مکمل ها ممکن است حاوی موادی باشند که در جذب برخی مواد مغذی مشکل ایجاد کنند، بنابراین قبل از استفاده از مکمل ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مکمل بدنسازی و کم کاری تیروئید، به سایت زیر مراجعه نمایید.

www.drqueen.ir

 

mobits26
mobits26

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋