digital suggestions

digital suggestions

متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

امروزه بسیاری از مردم فقط به دلیل افزایش اینترنت به دنبال محصولات/خدمات خود در موتور های جستجو هستند. آنها به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سر می زنند و درخواست خود را تایپ می کنند. طبق آمار وبسایت Chitika، لینک 1 گوگل در حدود 32.5٪ از ترافیک هر کلمه کلیدی را به خود اختصاص می دهد. رتبه 2 و رتبه 3 به ترتیب 17.6% و 11.4% را به خود اختصاص دادند. تصور کنید اگر شما به عنوان مثال گل فروشی آنلاین داشته باشید و جزو لینک های 1 تا 3 در کلمات کلیدی مانند خرید گل، قیمت گل رز و ... باشید چه فروشی خواهید داشت؟ با استفاده از استراتژی سئو خوب می توانید به این رتبه و افزایش فروش برسید.

زیبایی این ترافیک این است که کاملا رایگان می باشد. مردم برخی از نتایج برتر را انتخاب می‌کنند و معمولاً روی نتایج برتر کلیک می‌کنند. بنابراین، مشاغلی که حضور آنلاین خود را برای محصولات و خدمات خود دارند، معمولاً در تلاش برای به دست آوردن موقعیت برتر در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) هستند.

حال به نقش و اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم:

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

 

1) سئو معمولاً ترافیک ارزشمندی را به وبسایت می آورد.

همانطور که احتمالا می دانید، سئو یا بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو باعث می شود افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به وبسایت سرازیر شوند. این ترافیک بسیار ارزشمند تر از کاربرانی است که به واسطه تبلیغات کلیکی یا حتی ادز وارد سایت می شوند. افراد اعتماد بیشتری به وبسایت هایی با سئو خوب دارند. سئو یک تکنیک بازاریابی درونگراست که در آن معمولاً یک محتوای مفید برای پاسخگویی به سؤالات کاربر ایجاد می کنید و ترافیک باکیفیتی از آن دریافت خواهید کرد. بنابراین، نرخ تبدیل ورودی به مشتری به احتمال زیاد در این روش بسیار بالا است. به همین دلیل سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است.

2) رتبه بهتر در صفحات SERP

هدف اصلی سئو کسب رتبه های بالاتر در موتور جستجو است. معمولاً اگر سایت شما در رتبه های برتر قرار بگیرد، احتمالاً بیشترین سهم از ترافیک سرچ شده را دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که شما رقبای خود را عقب رانده اید و آن کلیک های ارزشمند را از کاربران دریافت خواهید کرد.

3) سئو خوب با ایجاد محتوای خوب آغاز می شود و این به نفع کاربران است.

در روش های قدیم و کلاه سیاه سئو، تولیدکنندگان محتوا با پر کردن بی‌رویه کلمات کلیدی، موتورهای جستجو را بهینه می‌کردند. با این حال، امروزه الگوریتم های موتورهای جستجو هوشمندتر شده اند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی در سراسر محتوا مهم است، اما تحقق هدف کاربر برای بازدید از آن صفحه خاص بسیار مهم است.

اگر محتوای سایت شما به کاربر کمکی نکند تا نیاز خود را حل کند، کاربر فوراً به صفحه سرچ برمی‌گردد و از سایت‌های دیگر بازدید می‌کند. و سیگنال بدی به موتور جستجوی مربوطه می دهد. در نتیجه، رتبه خود را در SERP از دست خواهید داد. اگر محتوای باکیفیت ارائه می کنید، کاربران احتمالا در سایت شما خواهند ماند. اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد. اگر کاربران به سایت شما بیایند و برای مدت طولانی تری در صفحه بمانند، رتبه سایت بهبود می یابد.

نتیجه گیری: نقش سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ

به طور خلاصه می توان گفت که اجرای یک استراتژی سئو در وب سایت شما مزایای متعددی را به همراه دارد که در بالا به چند مورد از آنها اشاره شد. بهینه سازی موتورهای جستجو به شما برتری بسیار خوبی نسبت به رقبای خود می دهد. اگر کاربران در جستجوی یک یک محصول خاص هستند و سایت شما در بالای صفحه نمایش داده می شود، می توانید تصور کنید که در نهایت چقدر سهم از ترافیک دریافت خواهید کرد. اکنون باید پاسخی برای این سوال دریافت کرده باشید: چرا سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است ...

digital suggestions
digital suggestions متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋