دیدانه

دیدانه

دیدانه - نگاهی نو به اطراف

۶ ترفند کاربردی برای بهبود رتبه سایت در گوگل

هر مدیر سایتی آرزو دارد وب سایت خود را در رتبه اول گوگل ببیند. خیلی ها برای آن تلاش هم کرده اند اما هیچ نتیجه ای بدست نیاورده اند. برای بهبود رتبه وب سایت در گوگل و کسب نتایج برتر آن ماه ها تلاش کرده اند و بدون کسب نتیجه مثبت همچنان وب سایت خود را در همان جایگاه های سابق مشاهده می کنند. دست آخر هم از سئو خسته شده و آن را رها می کنند.

 

این حال و روز خیلی از سئو کاران تازه وارد است که می خواهند با آموزش های رایگان موجود در اینترنت سایت خود را سئو کنند و متاسفانه نتیجه ای هم نمی گیرند. شاید شما هم جزء این دست افراد باشید. اگر اینطور است پس جای خوبی آمده اید چون در این مطلب ترفندهای کاربردی برای بهبود رتبه سایت معرفی شده که با انجام آنها به صورت قدم به قدم می توانید سایت خود را به رتبه های برتر گوگل برسانید. 

اگر می خواهید سایت خود را در جایگاه اول گوگل ببینید حتما این مطلب آموزشی را تا انتها مطالعه کنید و آموزه های آن را به درستی به کار ببندید تا نتیجه مثبت برای شما حاصل شود. 

مهم ترین عوامل موثر بر رتبه سایت در گوگل

پیش از معرفی ترفندهای افزایش رتبه سایت لازم است با عوامل موثر در رتبه بندی سایت ها آشنا شوید. لازم است بدانید که گوگل برای رتبه بندی سایت ها از چند مولفه مهم استفاده می کند و بر اساس آن مولفه ها تعیین می کند که کدام سایت در رتبه اول قرار گیرد و کدام سایت در رتبه های بعدی آن. بنابراین برای این که بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود دهید ابتدا باید بدانید که مهم ترین عوامل و مولفه های موثر بر رتبه سایت در گوگل چیست. مولفه های مذکور به شرح زیر است.

- کیفیت محتوا

اولین و مهم ترین مولفه موثر در رتبه بندی سایت ها در گوگل محتوا است. بدون محتوا وب سایت ها هیچ رتبه ای کسب نمی کنند. همه صفحات و سایت ها باید محتوا داشته باشند تا توسط گوگل رتبه بندی شود. پس از وجود محتوا کیفیت آن اهمیت پیدا می کند. هر سایتی که محتوای بهتر و باکیفیت تری داشته باشد رتبه بهتری در گوگل کسب می کند.

در آموزش های سئو از کیفیت محتوا زیاد سخن به میان می آید اما شاید کمتر محتوای باکیفیت به درستی معرفی شود. محتوای خوب و باکیفیت در سئو به محتوایی گفته می شود که برای کاربر مفید باشد. هر محتوایی که برای کاربران مفید و جذاب باشد محتوای باکیفیت تلقی می شود. فارغ از کپی، تکراری، کوتاه یا بلند بودن آن. به طور طبیعی محتوایی که کپی نباشد، نسبتا بلند باشد و نگارش خوب داشته باشد برای کاربران جذاب بوده و احتمالا مفید خواهد بود.

پس برای بهبود رتبه سایت در گوگل و ورود به صفحه اول گوگل باید محتوای خوب و باکیفیت در سایت خود داشته باشید.

- هدف جستجو

منظور از هدف جستجو (Search Intent) که به آن هدف کاربر هم گفته می شود هدفی است که کاربر با آن قصد و نیت جستجو را انجام می دهد. به عنوان مثال در جستجوی «خرید گوشی موبایل» مشخصا هدف جستجو خرید گوشی است و کاربر به دنبال صفحات فروش گوشی است نه صفحات بلاگ که معرفی یا بررسی امکانات گوشی را انجام داده اند. گوگل هم با اطلاع از این موضوع در جستجوی کاربران صفحاتی را که مطابق با هدف جستجو هستند در اولویت نمایش قرار می هد.

به همان اندازه که حجم جستجوی کلمه کلیدی و کیفیت محتوا اهمیت دارد هدف جستجو هم اهمیت دارد. هرچقدر هم که محتوای تولیدی شده باکیفیت و مفید باشد تا زمانی که مطابق با هدف جستجو نباشد هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند رتبه خوبی در گوگل کسب کند. علت این است که گوگل اولویت را روی محتوای مطابق با هدف جستجو قرار می دهد و محتوایی که با هدف کاربر تطابق نداشته باشد از گردونه خارج می شود.

- میزان بک لینک

بک لینک پس از محتوا مهم ترین پارامتر رتبه بندی گوگل است. اکثر سایت ها محتوا دارند. خیلی از محتواها هم باکیفیت است. گوگل برای رتبه بندی این نوع از سایت ها از بک لینک استفاده می کند. یعنی در میان سایت هایی که محتوای خوب و باکیفیت دارند از بک لینک به عنوان مولفه ثانویه رتبه بندی استفاده می کند. آنطور که در آموزه های سئو زیاد مطرح می شود هر بک لینک همچون یک رای یا امتیاز است.

وقتی شما از یک سایت بک لینک دریافت می کنید در حقیقت یک رای از آن سایت گرفته اید. گوگل این رای ها را جمع می کند و هر سایتی که رای بیشتری داشته باشد را در رتبه های بهتر قرار می دهد. در این رای گیری اعتبار رای دهنده هم مهم است. حتما رای یک سایت کوچک با رای یک سایت بزرگ و معتبر یکی نیست. گوگل بک لینک سایت های بزرگ را ارزشمندتر از بک لینک سایت های کوچک در نظر می گیرد.

برای این که بتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید باید به دنبال دریافت بک لینک باشید؛ بک لینک زیاد و باکیفیت. اگر بک لینک از سایت های بزرگ و معتبر باشد که خیلی بهتر است.

- ارتباط موضوعی سایت با کلمه کلیدی

گوگل برای رتبه بندی سایت ها ابتدا آنها را بر اساس موضوع مطالب منتشر شده در سایت دسته بندی می کند. این دسته بندی نزد خود گوگل است و در جایی منتشر نمی شود. مثلا سایت هایی که مطالب آشپزی منتشر می کنند در دسته آشپزی قرار می گیرند و سایت های منتشر کننده آموزش سئو در دسته دیجیتال مارکتینگ یا سئو قرار می گیرند. پس از آن وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند گوگل سایت های مرتبط با موضوع را در اولویت نمایش قرار می دهد.

مثلا در جستجوی «طرز تهیه کیک» گوگل اولویت رتبه بندی را به سایت های آشپزی می دهد نه سایت های سئو یا دیگر موضوعات. در نتیجه این جستجو ابتدا مطالب آموزش تهیه کیک در سایت های آشپزی نمایش داده می شود و پس از آن آموزش های تهیه کیک در دیگر سایت ها نمایش داده می شوند.

برای کسب رتبه در گوگل باید موضوع کلی سایت شما با موضوع عبارت جستجو تطابق داشته باشد. اگر اینطور نباشد شانسی برای رتبه بندی ندارید.

- اعتبار سایت

اعتبار سایت دیگر مولفه ای است که تاثیر زیادی روی رتبه بندی سایت ها در گوگل دارد به طوری که سایت های دارای اعتبار زیاد نزد گوگل حتی در صورت داشتن محتوای بی کیفیت یا ضعیف هم در اولویت رتبه بندی قرار می گیرند. علت این است که گوگل به دلیل اعتبار بالای چنین سایت هایی محتوای ضعیف آنها را بهتر از محتوای قوی سایت های ضعیف می داند و آنها را در اولویت قرار می دهد.

برای تعیین اعتبار سایت در گوگل روش مشخصی وجود ندارد چون اصلا گوگل چنین چیزی را افشا نکرده است اما سئوکاران آن را تا حد زیادی با اعتبار دامنه (Domain Authority) مطالب می دانند. یعنی در حال حاضر بهترین راه برای تشخیص اعتبار سایت در گوگل بررسی اعتبار دامنه یا همان دامین آتوریتی است که توسط سایت Moz معرفی شده است.  

شاید بهترین راه برای بهبود رتبه سایت در گوگل و کسب جایگاه های برتر در آن افزایش اعتبار سایت باشد که البته کار چندان ساده ای نیست و باید مولفه های مختلف در سایت بهبود پیدا کند.

برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید چه کاری انجام داد؟

در بخش قبل مهم ترین مولفه های رتبه بندی سایت ها در گوگل معرفی شد. این مولفه ها بیشترین تاثیر را روی رتبه سایت ها در گوگل دارند و بهبود هر یک از آنها باعث می شود وب سایت رتبه بهتری در گوگل کسب کند. در نتیجه برای بهبود رتبه سایت در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید روی مولفه های مذکور کار کنید و تلاش کنید آنها را بهبود ببخشید.

یکی از مولفه های مذکور ارتباط موضوعی سایت با عبارت جستجو است. موضوع سایت شما حتما باید با موضوع جستجو شده در گوگل مرتبط باشد اگر مرتبط است خیلی خوب اما اگر نیست باید آن را کنار بگذارید و روی کلمات کلیدی مرتبط متمرکز شوید. این پیش نیاز رتبه بندی در گوگل است که حتما باید آن را داشته باشید.

به غیر از این، محتوا و بک لینک مهم ترین مولفه ها هستند که در سئو هم تاثیر زیادی دارند و جزء فاکتورهای مهم سئو به حساب می آیند. باید تلاش کنید محتوای مفید برای کاربران تولید کنید طوری که کاربر با رغبت آن را مطالعه (یا مشاهده) کند و پس از پایان کار از آن راضی باشد. این می شود یک محتوای باکیفیت، ارزشمند و مفید. پس از تولید محتوا باید تلاش کنید برای صفحات سایت خود مخصوصا صفحات محتواها بک لینک ایجاد کنید. بک لینک به افزایش سایت کمک زیادی می کند.

وقتی سایت های زیادی مثل شما محتوای خوب تولید کرده اند گوگل در میان آنها هرکه بک لینک بیشتر و اعتبار بیشتری داشته باشد را در رتبه برتر قرار می دهد. از سویی بک لینک بیشتر و قوی تر منجر به افزایش اعتبار سایت نیز می شود. لذا ایجاد بک لینک یک بازی دو سر سود است. هم به بهبود رتبه سایت کمک می کند و هم منجر به افزایش اعتبار سایت می شود که آن هم تاثیر مستقیم روی رتبه سایت دارد.    

کسب رتبه های برتر گوگل در ۶ قدم مهم 

در مورد نحوه افزایش رتبه سایت و کسب رتبه های برتر گوگل توضیحات کاملی در بخش قبل ارائه شد. بر اساس همین مفاهیم ذکر شده در بخش های قبل ما در این بخش بهبود رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو را در چند قدم خلاصه کرده ایم تا بتوانید به صورت منسجم و جمع بندی شده رتبه سایت خود را مرحله به مرحله بهبود دهید. پس کمربندها را ببندید و خود را برای کسب رتبه یک گوگل آماده کنید.

۱. انتخاب کلمه کلیدی مناسب 

ما می خواهیم رتبه صفحاتی از سایت که در گوگل وجود است را بهبود دهیم. پس فرض بر این است که شما از قبل محتوا (هر چند ضعیف) تولید کرده اید. اگر اینطور نیست ابتدا باید بر اساس مفاهیم سئو کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و برای آنها محتوا تولید کنید تا سایت شما در برخی جستجوها رتبه اولیه بگیرد. پس از آن این آموزش را مطالعه کنید. برای این کار می توانید آموزش سئو کردن سایت تازه تاسیس را در آرسافت مطالعه کنید.

پس از این جا به بعد ما تعدادی محتوا در سایت خود داریم که رتبه نامناسبی در گوگل کسب کرده اند و ما می خواهیم آنها را بهبود رتبه دهیم. باید ابتدا کلمات کلیدی را پیدا کنیم که تعداد جستجوی مناسبی در گوگل داشته باشد اما سایت شما در آن رتبه نامناسبی دارد. بهبود رتبه در چنین کلید واژه هایی که تقریبا همان عبارات جستجو هستند می تواند ترافیک خوبی را نصیب سایت شما کند.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر راحت ترین کار استفاده از ابزار گوگل کنسول است. در بخش «Performance» زیر گروه «Search results» را انتخاب کنید تا عباراتی که سایت شما در آنها رتبه گرفته است مشخص شود. راحت ترین حالت برای افزایش رتبه سایت این است که رتبه سایت شما در جستجو زیر ۳۰ باشد یعنی صفحه ۳ به پایین. بنابراین از فهرست مواردی را انتخاب کنید که مقدار Position آن زیر ۳۰ باشد.

همچنین باید عبارت جستجو ترافیک مناسبی داشته باشد. پس باید مواردی را فیلتر کنید که مقدار Impressions آن بیش از ۱۰۰ باشد. البته ۱۰۰ یک عدد حدودی است. هدف این است که پس از بهبود رتبه ترافیک خوبی نصیب شما شود. پس می توانید با بررسی جزئیات جستجوها و مشاهده نمودار آن را تغییر دهید. از میان عبارات جستجو مواردی که شرایط فوق دارند را برای ادامه کار انتخاب کنید.

۲. تشخیص هدف جستجو برای تولید محتوا

در مورد اهمیت هدف جستجو به اندازه کافی توضیح داده شد. برای موفقیت در سئو و کسب رتبه های برتر گوگل حتما باید محتوای تولید شده مطابقت کامل با هدف جستجو داشته باشد. اطلاع از هدف جستجو کار چندان پیچیده ای نیست. تنها کافیست عبارت مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و ببینید نتایج صفحه اول چه نوع محتواهایی هستند. آیا محتوای بلاگی هستند یا صفحات خرید. متن هستند یا بیشتر ویدیو دارند. آموزش هستند یا صفحات اطلاع رسانی.

چند نتیجه اول گوگل را که نگاه کنید احتمالا متوجه هدف جستجو خواهید شد. البته گاهی هدف جستجو به طور دقیق مشخص نیست و خود گوگل هم این را دقیق نمی داند. یعنی در واقع کاربران هم دقیقا دنبال چیز مشخصی نیستند که گوگل بخواهد آن را متوجه شود. در چنین شرایطی محتواهای گوناگون در صفحه اول مشاهده می شود.

هدف کاربران از جستجو هر چه که باشید شما باید محتوای خود را مطابق با آن تولید کنید تا شانس فتح رتبه های برتر گوگل را داشته باشید.

۳. تولید محتوای کامل (پوشش کامل موضوع)

برای کسب رتبه مناسب در گوگل نیاز به داشتن محتوای کامل، مفید و هم راستا با هدف جستجو دارید. اگر الان در سایت خود محتوا دارید اما رتبه خوبی ندارد یعنی یکی از موارد فوق دارای مشکل است. یا مطلب موجود ضعیف و نامناسب است و یا این که با هدف جستجوگران تطابق ندارد. باید تلاش کنید با ویرایش و بهبود محتوای موجود خود آن را کامل کنید. این ویرایش صرف نظر از طول محتوا باید باعث کامل تر شدن آن شود. هم از نظر هدف جستجو و هم از نظر پوشش موضوع.

پس در ویرایش خود ابتدا هدف جستجو را در نظر داشته باشید یعنی کاملا مطابق با هدف جستجو محتوا تولید کنید. باید هرچه که کاربران به آن نیاز دارند را تولید کنید نه این که صرفا با بازی با کلمات صفحه را پر کنید. خلاصه این که وقتی کاربر محتوای شما را مشاهده می کند دست پر از سایت بیرون رود و نیازی نباشد به نتایج بعدی گوگل مراجعه نماید.

برای پوشش کامل موضوع باید به جزئیات مرتبط توجه کنید. چند سایت برتر گوگل در جستجوی مورد نظر خود را مشاهده کنید و کلمات کلیدی فرعی آنها را پیدا کنید. موضوعاتی که در چند سایت تکرار شده است حتما برای شما هم لازم است. عنوان های داخلی متن هم می تواند به شما کمک کننده باشد. پیشنهاد های گوگل، جستجوهای مرتبط و آنچه دیگران می پرسند هم گاهی کمک کننده است.

با جمع بندی بخش های فوق موضوعات فرعی برای پوشش موضوعی خود را پیدا کنید و ویرایش محتوای خود را آغاز کنید. در برخی جستجوها تازه بودن محتوا اهمیت دارد. در چنین جستجوهایی باید محتوای تازه تولید کنید و پس از بروزرسانی مطلب تاریخ مطلب را آپدیت کنید تا گوگل آن را در نتایج نمایش دهد.   

۴. بهبود سئو داخلی صفحه

همیشه رعایت نکات سئو به بهبود رتبه سایت و بهینه سازی آن در گوگل کمک می کند. برای کسب رتبه داشتن محتوا ضروری است اما سئو کردن آن به کسب رتبه های برتر کمک می کند. باید محتوای تولید شده را بر اساس مولفه های سئو داخلی بهینه سازی کنید تا برای شما عملکرد بهتری داشته باشد. در ادامه بر اساس مولفه های سئو داخلی موثرترین نکات جهت بهبود رتبه سایت در گوگل معرفی شده است.  

- نوشتن تگ عنوان جذاب: تگ عنوان (Title tag) عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل دیده می شود. در تگ عنوان باید متنی جذاب نوشته شود که کاربر را ترغیب به ورود به سایت کند. تگ عنوان بهترین فرصت برای جذب کاربران بیشتر به سایت است.

- نوشتن متا تگ توضیحات قانع کننده: در بخش متا توضیحات (Meta Description) که زیر عنوان در گوگل نوشته می شود شما فرصت دارید کاربر را قانع کنید تا وارد سایت شما شود. در این متن کوتاه باید به کاربر اعلام کنید که در سایت شما محتوای مورد نظر خود را خواهد یافت.

- استفاده از تگ های هدینگ: استفاده از تگ هایH1 تا H6 و بهینه سازی آنها بر اساس مهم ترین کلمات کلیدی برای کسب رتبه های برتر بسیار مفید است. همچنین بهتر است برای موضوعات فرعی هم از این تک ها استفاده نمایید. 

- بهینه سازی تصاویر: طبق نظر گوگل بهتر است نام فایل و خصوصیت Alt در تصاویر توصیفی از خود تصویر باشند تا گوگل بتواند درک بهتری از آن پیدا کند. این همچنین حجم فایل باید بهینه شده باشد و بار اضافی روی دوش کاربر نی اندازد. 

- نشانی اینترنتی کوتاه و بهینه: نشانی اینترنتی (Slug) صفحه باید مختصر و توصیفی باشد. بهتر است در چند کلمه محتوای موجود در صفحه را توصیف کند. اینطور بهترین عملکرد را در گوگل خواهند داشت. 

۵. لینک سازی داخلی هدفمند 

لینک های داخلی بسیار مهم هستند چون موجب افزایش اعتبار صفحه می شوند. هرچه تعداد لینک های داخلی دریافتی صفحه بیشتر باشد اعتبار آن هم بیشتر می شود. از سوی دیگر متن لنگر (متن لینک شده) تا حدودی به درک بهتر محتوای صفحه هدف توسط گوگل کمک می کند. همه اینها زمانی اتفاق می افتد که لینک سازی داخلی به صورت درست و اصولی انجام شده باشد. لینک سازی هدفمند است که روی رتبه بندی سایت در گوگل اثرگذار است. 

منظور از ساخت هدفمند لینک داخلی این است که تنها باید در جاهایی لینک داخلی ایجاد کرد که آن لینک برای کاربر مفید باشد. یعنی لینک در زمینه مرتبط قرار بگیرد و متن لنگر هم کاملا توصیفی باشد و درک نسبی از محتوای موجود در صفحه هدف به کاربر ارائه دهد. همچنین متن لنگر باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر و مشتقات آن باشد. علاوه بر این نباید در قرار دادن پیوند داخلی در صفحات زیاده روی کرد چون هم باعث ناکارآمد شدن آن می شود و هم اعتبار قابل انتقال توسط توسط لینک داخلی را بین بک لینک ها تقسیم می کند.  

۶. ساخت بک لینک بیشتر

برای کسب رتبه های برتر گوگل به تعداد زیادی بک لینک نیاز دارید. خب بک لینک ها جزء مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند. ما برای بهبود رتبه سایت و شکست دادن رقبا چاره ای جز ساخت بک لینک بیشتر نداریم. اما متاسفانه ساخت بک لینک باکیفیت چندان آسان نیست. این کاری چالش برانگیز است و ممکن است زمان و هزینه زیادی روی دوش شما بگذارد. اگر می توانید طوری محتوا تولید کنید که دیگران به صورت خودجوش به شما بک لینک دهند که خیلی خوب است. حتما این کار را انجام دهید!

اما به احتمال زیاد این کار عملی نیست، لااقل در بسیاری از موضوعات نمی توان به این هدف دست پیدا کرد. ناچار باید خودتان بک لینک بسازید. اگر بودجه لازم برای خرید بک لینک دارید خوب است تعدادی رپورتاژ در سایت های معتبر ثبت کنید. در چند سایت ثبت آگهی هم سایت خود را تبلیغ کنید تا برند شما نزد گوگل کمی شهرت پیدا کند. اگر نمی خواهید هزینه صرف کنید کارتان کمی سخت می شود. به جای صرف هزینه مجبورید زمان صرف کنید.

باید به دنبال سایت هایی باشید که بک لینک رایگان باکیفیت به شما می دهند. تعدادشان زیاد نیست اما با جستجو در اینترنت می توانید تعدادی از آنها را پیدا کنید. همچنین به دنبال سایت هایی باشید که به شما اجازه انتشار محتوا می دهند. سایت های اشتراک گذاری محتوا به بهبود سئو و کسب رتبه بهتر کمک می کنند. اگرچه لینک آنها Nofollow است. در وبلاگ ها، انجمن ها، سایت های اشتراک گذاری لینک و از این دست سایت ها محتوا منتشر کنید و به سایت خود بک لینک دهید.    

۷. تکرار تمام مراحل

مراحل فوق به شما کمک می کند که خودتان بتوانید رتبه سایت و صفحه را در گوگل بهبود بخشید. اما برای موفقیت باید روی آن متمرکز شده و آن را تکرار کنید. تنها با یک بار ویرایش محتوا و ساخت تعدادی بک لینک سایت شما رتبه برتر نمی گیرد. این کار ممکن است رتبه یک صفحه از سایت را کمی بهبود بخشد اما برای رسیدن به رتبه اول گوگل و حتی صفحه اول لازم است بیشتر تلاش کنید.

برای هر یک از محتواهای خود این مراحل را حداقل یک بار انجام دهید. پس از گذشت زمان تاثیر اقدامات خود را روی جایگاه و کلیک صفحات خود در کنسول مورد ارزیابی قرار دهید. اگر اقدامات شما بی اثر بود احتمالا یکی از مراحل را به درستی انجام نداده اید. اگر هم تاثیر کم بود باید با تلاش بیشتر آن را جبران کنید. باید مجدد مراحل فوق را انجام دهید یعنی محتوا را کامل تر کنید و بک لینک های بیشتری برای آن به ثبت برسانید. 

اقدامات جانبی برای بهبود رتبه سایت در گوگل

در بخش فوق مهم ترین اقدامات برای کسب رتبه های برتر گوگل به صورت کامل معرفی شد. آن اقدامات مهم ترین موارد بودند که بیشترین اثرگذاری را روی رتبه صفحات دارند. اما مولفه های دیگری هم وجود دارد که برای کسب بهترین نتیجه لازم است به آنها هم توجه داشته باشید. در اینجا تعدادی از اقدامات جانبی لازم برای کسب رتبه اول گوگل معرفی شده است.  

- رفع کندی سایت و افزایش سرعت آن: سرعت سایت به هیچ عنوان نباید کند باشد. اگر سایت شما کند است باید به نحوی سرعت آن را افزایش دهید. کندی سایت برای سئو مثل سم است چون باعث خسته شدن کاربر می شود و در نتیجه کاربر سریعا سایت را بسته و به گوگل باز می گردد. برگشت سریع کاربر به گوگل سیگنال می دهد که سایت برای کاربر مفید نیست لذا آن را در نتایج پایین تر می برد.

 - سازگار بودن سایت با موبایل: سایت شما حتما باید موبایل سازگار باشد یعنی ریسپانسیو باشد. گرچه اکثر سایت ها با موبایل سازگار هستند اما در برخی سایت ها در جزئیات نمایش موبایلی مشکلاتی دارند که ممکن است به سئو ضربه بزند. اطمینان حاصل کنید که مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

- استفاده از پروتکل HTTPS: گوگل استفاده از پروتکل HTTPS را یک امتیاز مثبت تلقی می کند. بهتر است سایت شما دارای گواهی SSL باشد. خیلی از شرکت های هاستینگ در سرویس های خود SSL رایگان دارند که می توانید از آن استفاده کنید.

- حذف یا بهبود محتواهای تکراری و نازک: صفحات دارای محتوای تکراری یا محتوای نازک می توانند به سئو آسیب برسانند. محتوای تکراری محتوایی است که یک نمونه دیگر از آن در سایت شما یا دیگر سایت ها وجود دارد. محتوای نازک هم محتوایی با طول کم یا بدون هیچ اطلاعات مفید برای کاربر می باشد. چنین صفحاتی را از سایت حذف کنید و یا محتوای آنها را با بروزرسانی بهبود دهید تا دیگر تکراری یا نازک نباشند.

- ادغام صفحات مشابه: صفحات مشابه در یک موضوع اصلا خوب نیستند چون باعث می شود سایت شما در آن موضوع رتبه ضعیف تری بگیرد. به این دلیل که بک لینک ها بین صفحات مشابه تقسیم شده اند. با ادغام صفحات مشابه می توانید لینک داخلی آنها را افزایش دهید و محتوای قوی تری ایجاد نمایید. پس از ادغام صفحات صفحه اضافه را به صفحه اصلی هدایت (ریدایرکت) کنید.  

جمع بندی

رتبه بندی سایت ها در گوگل بر اساس چند مولفه مهم است که با بهبود آنها می توانید شما هم رتبه بهتری در گوگل کسب کنید. مهم ترین مولفه های موثر در افزایش رتبه سایت در گوگل محتوا و بک لینک است. مولفه های مهم دیگری هم وجود دارد که همگی در این مطلب به صورت قدم به قدم معرفی شده اند. با انجام مراحل فوق می توانید پله پله سایت خود را قوی تر کرده و رتبه آن در گوگل را افزایش دهید.

منبع: آرسافت

دیدانه
دیدانه دیدانه - نگاهی نو به اطراف

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
دیدانه
دوستان اگر نظری در مورد مطلب دارید خوشحال می شم برام ارسال کنید. ضمنا مطلب قبلی من رو هم از لینک زیر ببینید
https://idat.ir/458450
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋