در ابتدا بهتر است به یک واقعیت بسیار مهم اشاره کنیم: به هر میزان هم که مشتریان شما تحت تاثیر فعالیت های دیجیتال مارکتینگ پر هزینه قرار گیرند، باز هم قبل از خرید حتما به جستجوی آنلاین می پردازند. برای مقایسه محصولات و یا برای خواندن نظرات دیگران، در نهایت کاربران زیادی برای کسب اطلاعات و آگاهی از محصول در یکی از موتور های جستجو سرچ می کنند. بنابراین به عنوان یک دیجیتال مارکتر، کلید نهایی موفقیت سئو SEO یا بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجوست.
سئو بیش از یک دهه است که سهم عظیمی از ترافیک وبسایت های موفق را به خود اختصاص داده است. در این مقاله با مفهوم سئو و اهمیت آن به عنوان یکی از پایه های دیجیتال مارکتینگ اشنا خواهیم شد.
بهینه سازی برای موتور های جستجو که در این مقاله بطور مشخص سرچ انجین گوگل است؛ برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد. به کار بردن تکنیک های سئو مانند سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی می تواند به بیشتر دیده شدن وبسایت و طبعا افزایش ورودی آن منجر شود. سئو بیشتر از استفاده از ابزار های مختلف به بینش انسانی پشت جستجو ها نیازمند است: جایی که شما باید هدف مخاطب از جستجو را متوجه بشوید و متناسب با آن، محتوایی که نیازمند کاربر برای رضایت بیشتر است را ارائه دهید.
گوگل بار ها گفته است که وبسایت هایی را دوست دارد که مخاطبان اولویت اول آنهاست.
بنابراین اگر میخواهید در میان 10 نتیجه صفحه اول باشید، سعی کنید از کاربران رای اعتماد بگیرید.
سئو یک عنصر حیاتی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. این فرایند در حالی که مستلزم زمان و تلاش مداوم است، دارای نتایج مفیدی است که ارزش انتظار را دارد و مزایای بلندمدت عالی را ارائه می دهد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که اهمیت سئو را در دیجیتال مارکتینگ برجسته می کند. (منبع وبسایت تحلیل بازار)
تا به حال چند بار شده است که بعد از جستجوی یک کلمه کلیدی به صفحه 2 یا 3 گوگل بروید؟
این آمار برای همه یکسان است و بیشترین کلیک را وبسایت هایی می گیرند که در 10 نتیجه اول صفحه 1 گوگل رتبه بندی شده باشند. در اصل هدف اصلی سئو کردن وبسایت برای کلمات کلیدی رسیدن به صفحه اول گوگل و ترجیحا رتبه های 1 تا 3 است. رسیدن به این جایگاه باعث بیشتر دیده شدن وبسایت و برندینگ شما می شود.
یکی از تکنیک هایی که برای افزایش تترافیک وبسایت ارائه می شود، SEM یا بازاریابی موتور های جستجو و به عبارتی دقیق تر، گوگل ادز است. این استراتژی در کوتاه مدت خوب است اما هنگامی که ببه صورت بلند مدت به آن نگاه کنید به هیچ وجه به صرفه نیست. هنگامی که سئو را به صورت اصولی انجام دهید، شاید چند ماه تا افزایش ورودی وبسایت هزینه می کنید اما بعد از رسیدن به رتبه مناسب، مشتریانی که دنبال محصول شما هستند، مستقیم و بدون هزینه اضافی وارد وبسایت می شوند.
هرچه سئو وبسایت شما بهتر باشد، در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت. در حالی که این یک مزیت خوب برای افزایش ورودی وبسایت است، به همان میزان رتبه بهتر داشتن باعث ایجاد اعتباری می شود که نزد مشتریان بالقوه به دست می آورید. حضور برند شما در پنج نتیجه برتر نوعی توصیه ای از موتور جستجو گوگل است و امروزه کاربران هم می دانند که وبسایتی که در نتایج برتر است دارای استانداردهای کیفیتی مناسب است که این رتبه را کسب کرده است. همه اینها به نوبه خود اعتبار شما را در ذهن کاربر مستحکم می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مفاهیم و اصول اصلی سئو، مقاله سئو چیست وبسایت ایران وب لایف را مطالعه نمایید.
اگر تصمیم به رشد بلند مدت در فضای دیجیتال را دارید، توصیه می کنیم سئو را به عنوان یک اولویت مهم، جدی بگیرید. نکته جالب در مورد سئو به جز مزایایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، افزایش ماهانه ترافیک ورودی رایگان است. به این صورت که بهینه سازی وبسایت برای کلمات کلیدی دیگر مربوط به حوزه خود باعث ایجاد راه های جدیدی برای ورود ترافیک ارگانیک به سایت خواهد شد.
سئو یکی از نیازهای امروز است که برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک راهکار های مقرون به صرفه ای ارائه می کند. در دنیایی که هر روز وبسایتهای جدید ظاهر میشوند، مرتبط بودن، بهروزرسانی و مفید بودن ضروری است. کاربران به جستجوی اطلاعات می پردازند و اگر بتوانید در زمان مناسب برای عبارات جستجو شده پاخ مناسب بدهید، در دراز مدت چیزهای زیادی برای به دست آوردن خواهید داشت.
پاسخ ها