mojtaba jafari

mojtaba jafari

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بروشور چیست، برای چیست و چگونه بروشور خود را طراحی کنید

در دنیای امروز یافتن انگلیسیسم در هر عبارتی رایج است. حتی اگر روی محل کار تمرکز کنیم. در آن می بینیم که چگونه ارتباطات کاملاً تحت تأثیر و پر از اصطلاحات انگلیسی است. یکی از آنها که به طور گسترده برای اقدامات تجاری و بازاریابی استفاده می شود، بروشور است. کسانی از ما که در زمینه فروش کار می کنیم و معاملات زیادی با مشتریان و تامین کنندگان داریم هر روز از آن استفاده می کنیم. با این حال، بروشور دقیقا چیست؟ کارکردهای اصلی شما کدامند؟ امروزه چه مزایایی می تواند به یک برند ارائه دهد؟ سعی می کنیم در این سطور توضیح دهیم. چاپ افست کاتالوگ در اصفهان

بروشور چیست؟

بروشور مجموعه ای از اسناد یا فایل ها در قالب های مختلف است که با آنها محصولات، خدمات و ارزش های یک شرکت ارائه می شود. این می تواند جهانی ترین و مستقیم ترین تعریفی باشد که از بروشور چیست. با این حال، این یک تحلیل خیلی کلی از ابزاری است که هم برای تصویر شرکت و هم برای بخش تجاری هر کسب و کار کلیدی است.

 

برای شروع، این واقعیت که کلمه بروشور یک کلمه انگلیسی است نقش مهمی ایفا می کند، اگرچه امروزه در اسپانیایی بدون تشریفات استفاده می شود. تحت اللفظی ترین ترجمه آن بروشور یا کاتالوگ است، که از قبل سرنخ هایی در مورد اینکه کارکرد یک بروشور برای شرکت ها چیست: نشان دادن اینکه شما کی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه آن را انجام می دهید یا چه چیزی را ارائه می دهید، می دهد.

بنابراین، وقتی در مورد یک بروشور صحبت می کنیم، به ابزار بسیار مهمی برای انواع شرکت ها اشاره می کنیم. به همین دلیل است که کار روی آن به یک وظیفه تبدیل می شود. داشتن کاتالوگ متناسب با آنچه هر برند می‌خواهد منتقل کند و بازاری که در آن فعالیت می‌کند ضروری است. چاپ افست در اصفهان

اما قبل از پرداختن به جزئیات در مورد چگونگی ایجاد بهترین بروشور، اجازه دهید جزئیات عملکردهایی را که می تواند انجام دهد، بیان کنیم.

کارکردهای اصلی این کاتالوگ ها

مفهوم بروشور که تا اینجا تعریف کردیم بسیار گسترده است. دلیل آن این است که این کاتالوگ های تجاری را می توان در زمینه های مختلف استفاده کرد: برقراری ارتباط با ارزش های شرکت، عمومی کردن یک محصول جدید، ارائه محصول قدیمی که می خواهید به مشتری جدید بفروشید... به همین دلیل، در دنیای بازاریابی گفته می شود که عمدتاً 3 نوع بروشور بسته به هدف ارتباطی آنها وجود دارد:

آموزنده. از طریق یک بروشور یا یک کاتالوگ، پیام با ارزش های یک شرکت و آنچه انجام می دهد، مخابره و ارسال می شود.
شناسه یا برند. از طریق این نوع بروشور، هدف این است که تصویر برندی را که فرد می‌خواهد منتقل کند و ارزش‌هایی که می‌خواهد با آن‌ها ارتباط برقرار کند، در ذهن مصرف‌کننده منعکس و تداعی کند.
تبلیغات یا بازرگانی. این نوع کاتالوگ است که به طور موقت برای فروش یک محصول یا خدمات خاص به یک مشتری بالقوه ساخته می شود.
اکنون، بروشورها، هر نوع که باشند، می توانند چندین قالب داشته باشند. یعنی این کاتالوگ ها بر اساس محصول، برند، بازار و کاربری که قرار است همیشه به آن داده شود تهیه می شود. بنابراین می توان آنها را از متون، تصاویر، آرم ها، محتوای سمعی و بصری...

نحوه ساخت بروشور و نقش تکنولوژی در آنها

در پایان روز، بروشورها معرفی نامه ای هستند که نشان می دهد هر برند چه کسی است و چه کاری انجام می دهد. نکته اینجاست که وقتی صحبت از تاثیرگذاری می شود، ابزاری هستند که می توانند بسیار مفید باشند. این روشی است که به طور سنتی از آنها استفاده می شود و بسیاری از آژانس های بازاریابی توصیه های کلی در مورد نحوه تهیه بروشور ایجاد کرده اند. اگرچه، بله، به روشی کلی تر.

در زیر، سه توصیه بسیار کلی را نقل می کنیم که باید هنگام تهیه یک بروشور معمولی در نظر گرفته شوند:

در مورد پیام کاتالوگ با دقت فکر کنید و آن را مرکز همه چیز قرار دهید. اگر می‌خواهید با ارزش‌های خود ارتباط برقرار کنید، اگر می‌خواهید محصولی را توضیح دهید و بفروشید، اگر می‌خواهید چیزی بسیار بصری مانند سه‌گانه را نشان دهید، واضح باشید...
تصاویر و رنگ ها ضروری هستند. وزن بصری به خصوص هنگام فروش همیشه توجه زیادی را به خود جلب می کند. بنابراین، اشباع بیش از حد بروشورها با رنگ های زیاد یا تصاویر بیش از حد توصیه نمی شود. و اگر دیجیتال است، اینها نباید خیلی سنگین یا خیلی بزرگ باشند.
محتوای تنفسی کلیدی است. جداسازی دسته‌ها یا پیام‌هایی که قرار است در بروشور گنجانده شوند، کلیدی است. برای این کار استفاده خوب از فضاها، تورفتگی ها، بخش های محتوا و ... بسیار مهم است.
با این حال، امروزه یک عامل جدید و مرتبط برای برندها مطرح می شود. فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، به‌ویژه در بخش‌های خاص، گزینه‌های رایج‌تر هستند. در پلاس رندر ما از تجربه خودمان به شما می گوییم.

به عنوان مثال، ما با رندرهای سه بعدی کار می کنیم که برای ایجاد بروشورهایی که بسیار فراتر از آنچه تاکنون شناخته شده است، مفید هستند. تجربه ما این است

mojtaba jafari
mojtaba jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋