mojtaba jafari

mojtaba jafari

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چاپ افست یا دیجیتال؟

سوالات متداول: کدام روش چاپ کارآمدترین و بهینه است؟ آیا دیجیتال واقعا ارزان تر است؟ آیا می توان با افست به چاپ  بهتری دست یافت؟ در مقاله امروز به این موارد خواهیم پرداخت. برای پاسخ به این سوال، ارزش دارد ابتدا با تفاوت های اساسی آشنا شوید. بیایید وارد آن شویم! چاپ افست اصفهان

درباره چاپ
چاپ افست یک فرآیند لیتوگرافی است که ماهیت آن این است که جوهر روی یک صفحه چاپی خاص اعمال می شود و سپس روی یک سیلندر لاستیکی قرار می گیرد و از آنجا چاپ روی کاغذ قرار می گیرد. برای چاپ افست، از فضای رنگی CMYK استفاده می کنیم:

- C، یعنی آبی فیروزه ای
- م به معنی سرخابی
- Y، یعنی زرد
- K، یعنی سیاه (رنگ کلید)

 

چاپ از درصد مخلوطی از اینها تشکیل شده است، بنابراین برای هر رنگ یک صفحه برای چاپ ساخته می شود. صفحات فوق العاده بادوام هستند و همچنین می توان از آنها برای تولید چاپ های نقطه ای استفاده کرد.


درباره چاپ دیجیتال

تفاوت اساسی بین چاپ دیجیتال و افست در استفاده از رایانه است: نیازی به تهیه صفحات و فرم های چاپی نیست، زیرا تصویر چاپ مستقیماً از فایل به دستگاه چاپ می رود که حتی می تواند PDF باشد. چاپگرهای دیجیتال مدرن همان چاپ با کیفیت بالا را مانند دستگاه های افست ایجاد می کنند، بنابراین هیچ تفاوتی بین این دو تکنیک وجود ندارد. چاپ دیجیتال اصفهان


کدام را انتخاب کنم؟
در اکثر چاپخانه ها، از جمله چاپخانه ما، لازم نیست مشتری قضاوت کند که کدام روش چاپ ایده آل ترین است، زیرا ما خودمان برای بهینه سازی تلاش می کنیم. پس از تجزیه و تحلیل پروژه، کارمندان ما روشی را انتخاب می کنند که بیشترین هزینه و زمان را داشته باشد. ما به شما نشان می دهیم که آنها در مورد چه تصمیمی می گیرند!

تعداد زیاد - چاپ افست

مزیت چاپ افست این است که پلاک ها فقط یک بار برای چاپ باید تولید شوند. با تفکیک تعداد قطعات، بالاتر از مقدار معین، هزینه پلاک ها بیش از جبران است و چاپ را می توان با قیمت ارزان تری نسبت به چاپ دیجیتال انجام داد.

عیب آن این است که آماده‌سازی آن نسبت به چاپ دیجیتال زمان‌برتر است و هنگام انجام چاپ‌های آزمایشی، ضایعات بیشتری در هنگام نصب ایجاد می‌کند. اگرچه این در واقع برای بازیافت از ما جمع آوری می شود.


تعداد کم نسخه، چاپ تکی یا مهلت های کوتاه - چاپ دیجیتال
در مورد تعداد کم، قیمت دیسک ها را نمی توان وارد کرد، بنابراین می توان تولید را با قیمت بالاتری محقق کرد. در چنین مواقعی چاپ دیجیتال را توصیه می کنیم که نیازی به دیسک ندارد. اگر ضرب الاجل بسیار تنگ است، ارزش آن را دارد که به دیجیتال نیز فکر کنید. یکی دیگر از مزایای دیجیتال این است که مواد گرافیکی را می توان در رایانه در هر زمان، حتی قبل از چاپ، تغییر داد، یعنی نیازی به ساخت مجدد دیسک ها نیست. این می تواند مهم باشد، برای مثال، اگر بخواهیم محصولات شخصی و منحصر به فرد چاپ کنیم: مدارک تحصیلی، بلیط های شماره جداگانه و غیره. اگر در مورد موارد فوق سوالی دارید، با کارکنان ما تماس بگیرید!

mojtaba jafari
mojtaba jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋