زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه بارداری

آشنایی با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری

از پر اهمیت‌ترین موضوع‌ها در زنان باردار می‌توان به تغذیه مناسب اشاره کرد. تغذیه مناسب نه تنها روی سلامت مادر بلکه بر روی سلامت و رشد جنین تاثیر بسزایی داره. تغذیه خانوم‌های باردار در طول این دوره چندین بار تغییر می‌کنه. تغذیه مادر تنها منبع تامین کننده انرژی و مواد غذایی جنینه. در ادامه شما عزیزان رو با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری آشنا می‌کنیم.

آشنایی با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری

نیاز جنین به تغذیه

تغذیه مناسب در دوران بارداری

قبل از صحبت در مورد نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری، به بررسی اینکه نیاز جنین شامل چی می‌شه‌، می‌پردازیم. جنین در طول نه ماه بارداری از لحاظ تغذیه و جذب انرژی به مادر وابسته هست. خانوم‌هایی که در طول دوره بارداری خود تغذیه مناسبی دارن، نسبت به سایر خانوم‌های باردار کمتر در معرض مشکلات و عوارض بارداری مثل استفراغ و تهوع قرار می‌گیرن. تغذیه مناسب در طول دوره بارداری از بروز مشکلات جدی در جنین و مادر جلوگیری می‌کنه. از نتایج یک تغذیه سالم و مناسب در دوره بارداری می‌توان به تضمین سلامت نوزاد بعد از زایمان اشاره کرد. تمام خانوم‌های باردار باید اهمیت بسیاری به تغذیه خود بدن و همچنین اطلاعات کاملی در خصوص ممنوعات در دوره بارداری داشته باشن.

تغذیه خانوم‌های باردار در هر ماه تغییر می‌کنه؛ زیرا از طریق تغذیه باید نیاز جنین تامین بشه. جنین روز به روز در حال رشد کردنه و مسلما نیاز‌هایی که به تغذیه داره در طول دوره بارداری تغییر می‌کنه. عده‌ای از افراد معتقدن که نوع تغذیه در دوران بارداری بر روی تعیین جنسیت و هوش جنین تاثیر داره. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری صحبت کنیم.

نیاز جنین به تغذیه در سه ماه اول

در این بخش در خصوص نیاز جنین به تغذیه در سه ماه اول صحبت می‌کنیم. تغذیه خانوم‌های باردار در سه ماه اول از اهمیت بالایی برخورداره. در سه ماه اول شکل‌گیری و رشد جنین آغاز و نیاز او به مواد مغذی زیاد می‌شه؛ به همین خاطر خانوم‌های باردار در این سه ماه باید تغذیه مناسب و سالمی داشته باشن. مصرف مواد غذایی که کالری بالایی دارن، در ابتدای این سه ماه الزامی نیست. با این حال هرچه زمان بیشتری می‌گذره میزان کالری که خانوم‌های باردار باید مصرف کنن پراهمیت‌تر می‌شه. خیلی از مردم گمان می‌کنن که در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورن، در حالی که این طرز فکر کاملا اشتباهه. شما عزیزان در این دوران باید کمی بیشتر از زمان‌های دیگه مواد غذایی سالم و مواد غذایی که حاوی ریز مغذیه میل کنید. زنان باردار باید غذاهایی که دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی و مواد معدنی هستن رو در لیست غذایی خود قرار بدهن.

آشنایی با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری

تغذیه مناسب در بارداری

نیاز جنین به تغذیه در سه ماهه دوم

نیاز جنین به تغذیه در سه ماهه دوم نسبت به سه ماه اول کمی متفاوته. تغذیه سالم و مناسب در سه ماهه دوم بارداری باید شامل غلات، محصولات لبنی، انواع ویتامین‌ها، چربی‌های سالم و انواع میوه‌ها باشه. هر چه جنین بزرگ‌تر بشه، نیازی که به مواد مغذی داره، افزایش پیدا می‌کنه. آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در دوره بارداری به حساب میاد. میزان اهمیت این ماده معدنی از ماه پنجم به بعد بیشتر می‌شه. همونطور که گفتیم نوع تغذیه در دوره بارداری از اهمیت زیادی برخورداره. با این حال خانوم‌های باردار در طول حاملگی به صورت خودسر نمی‌تونن به مصرف انواع مکمل‌های غذایی بپردازن. زنان باردار برای داشتن یک تغذیه سالم و مناسب در مرحله اول باید به پزشک مراجعه کنن. پزشک بعد از انجام آزمایش‌های مربوطه، کمبود ویتامین‌، پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی و معدنی رو شناسایی و سپس مکمل‌های لازم رو تجویز می‌کنه.

نیاز جنین به تغذیه در سه ماهه سوم

در این بخش قصد داریم در خصوص نیاز جنین به تغذیه در سه ماهه سوم صحبت کنیم. رشد جنین در سه ماهه سوم کامل می‌شه و به همین خاطر نوع تغذیه در این ماه‌ها مانند سایر ماه‌های بارداری اهمیت زیادی داره. مادر در سه ماهه سوم بارداری به مواد مغذی، نیاز بیشتری پیدا می‌کنه. غذاهایی که در ترکیبات خود دارای انواع ویتامین، پروتئین، فیبر، اسید‌های چرب اشباع نشده و مواد معدنی هستن، در طول سه ماهه سوم باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرن.

آشنایی با نیاز جنین به تغذیه در هر ماه از بارداری

خانوم‌های باردار

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نیاز جنین به تغذیه در طول بارداری به دست آورده باشین.

 

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋