زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

هر آنچه باید در مورد استیکرهای متحرک بدانیم

هر آنچه باید در مورد استیکر متحرک بدانیم.

استیکر متحرک یا همان GIF، از ابزارهایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع استیکرها که شامل تصاویری هستند که با رنگ‌های زنده و حرکات جالب ترسیم شده‌اند، برای انتقال احساسات و افکار افراد در ارتباطات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، استفاده از استیکر متحرک، اهمیت بسیاری در ارتباطات داشته است و این عامل، به خصوص در رسانه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استیکر متحرک به عنوان یکی از ابتکارات جدید در حوزه فن‌آوری به شمار می‌آید. این نوع استیکر باعث ایجاد یک تجربه جذاب برای کاربر با محتوای رسانه‌ای مورد نظر می‌شود. یکی از ویژگی‌های استیکر متحرک، این است که هرگز خسته کننده نمی‌شوند و همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کنند.

این استیکر ها و گیف ها شامل انواع موضوعات مانند گیف عاشقانه ،گیف خنده دار ، گیف مناسبتی و . . . می شود.

در ادبیات پیام‌رسان‌ها، استیکر نه معادل ایموجی است و نه اموتیکون. استیکرها در حقیقت تصاویری با جزئیات فراوان‌ هستند که برخلاف ایموجی‌ها هیچ محدودیت نمایشی ندارند و به همین خاطر می‌توانند حاوی جزئیات خیلی بیشتری باشند.

به طور دقیق‌تر، در استاندارد یونیکد  (Unicode) که ایموجی‌ها هم بخشی از آن هستند، کنسرسیوم جهانی یونیکد دقیقا مشخص می‌کند که هر ایموجی باید به چه شکل و در چه قالبی تعریف شود. اما این محدودیت ظاهری و نمایشی در دنیای استیکرها بی معنی است!

هرکسی بدون محدودیت در تعداد پیکسل‌ها، بدون محدودیت در ظاهر، کاراکتر، شخصیت و می‌تواند یک تصویر گرافیکی جدید را به عنوان استیکر برای دوستان خود ارسال کند.

 

استفاده از استیکرها در حال حاضر

در حال حاضر، استیکر به بخشی از قابلیت‌های بدیهی تمام پیام رسان‌ها تبدیل شده است و ساخت و استفاده از استیکرها در بیشتر اپلیکیشن‌ها مانند تلگرام، واتس اپ، لاین، وایبر و گیف ایتا کاملا رایگان است، مگر استیکرهای خاصی از تم‌ها، شخصیت‌ها و برندهای معروفی که دارای حق امتیاز استفاده محدود هستند.

استیکرها برخلاف ایموجی‌ها که به بخشی از کیبوردهای تلفن‌های هوشمند امروزی تبدیل شده‌اند، از هر پیام‌رسان به پیام‌رسان دیگر متفاوت هستند و به راحتی نمی‌توان مثلا استیکرهای تلگرام را در برنامه واتس اپ یا گیف های ایتا را در تلگرام استفاده و ارسال کرد.

علاوه بر استفاده، امروز در بیشتر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، قابلیت ساخت و تبدیل تصاویر به استیکر نیز وجود دارد و تقریبا تمام کاربران با هر درجه‌ای از دانش، به راحتی می‌توانند استیکرهای اختصاصی خود را ایجاد و ذخیره کنند تا در مواقع مناسب از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند.

استیکرهای متحرک نسل جدید استیکرها

اگرچه برخلاف تصور، تولد اولین استیکرها به اپلیکیشن تلگرام ارتباطی ندارد، اما در سال 2019 پیامرسان محبوب تلگرام، از استیکرهای جدیدی پرده برداری کرد که علاوه بر ویژگی‌های یک استیکر عادی، متحرک نیز بودند.

 

استیکرهای متحرک (animated stickers)  یکسال پس از معرفی توسط تلگرام، به سرعت به سایر اپلیکیشن‌ها و پیامرسان‌ها نیز راه پیدا کردند و در ژوئیه 2020 پیامرسان واتس اپ نیز، این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

استیکرهای متحرک، به سرعت مورد استقبال قرار گرفتند و رفته رفته جایگزین استیکرها و حتی ایموجی‌ها در محیط پیامرسان‌ها شده‌اند. به طوری که در آپدیت‌های اخیر تلگرام، تک ایموجی‌های ارسالی کاربران نیز در نهایت به صورت یک استیکر متحرک ارسال می‌شود و مسنجر تلگرام در حال تلاش است تا از این نوآوری خود نهایت استفاده را ببرد.برای دانلود انواع استیکر رایگان و گیف میتوانید به سایت گیف گیف مراجعه نمایید.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋