کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

از چه سنی می توان به کودک قرص سرماخوردگی داد؟

از چه سنی می‌شه به کودک قرص سرماخوردگی داد؟

از چه سنی می‌شه به کودک قرص سرماخوردگی داد؟

کودکانی که زیر دوسال سن دارن، مجاز به مصرف بعضی داروها و شربت‌های سرماخوردگی نیستن. درمان سرماخوردگی برای کودکانی که بیش از دو سال سن دارن، کمی آسان‌تره. کودکان بالای دوسال راحت صحبت میکنن و ناراحتی‌های خود رو بروز میدن. به همین خاطر بر اساس مشکل کودک میتوان به اون قرص و دارو داد. همچنین سیستم ایمنی کودکان در این سن نسبت به گذشته قوی تر شده و درمان اونها کار راحت تری خواهد بود. شایع‌ترین بیماری در کودکان سرماخوردگیه که باعث ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی میشه. بیشترین مراجعه به متخصصان اطفال یا پزشکان عمومی مربوط به سرماخوردگی کودکانه. بیشتر کودکان حدود 6 الی 8 بار در سال دچار سرماخوردگی میشن که کاملا طبیعیه. کودکان بالای دو سال با تجویز پزشک میتونن قرص سرماخوردگی استفاده کنن. کودکان با رسیدن به سن 6 سالگی نسبت به گذشته کمتر دچار سرماخوردگی میشن. در این مقاله میخوایم در مورد اینکه از چه سنی میتوان به کودکان قرص سرماخوردگی داد صحبت کنیم.

قرص سرماخوردگی برای کودکان بده؟

علت سرماخوردگی در کودکان

قبل از اینکه در مورد تجویز قرص سرماخوردگی برای کودکان صحبت کنیم، به بررسی علت سرماخوردگی در اونها میپردازیم. عامل سرماخوردگی در کودکان بیش از 200 ویروس مختلفه. زمانی که یک ویروس پوشش گلو و بینی رو تحریک کنه و باعث ایجاد التهاب شه، کودک دچار سرماخوردگی میشه. اکثر کودکان با ویروسی به اسم راینوویروس سرما میخورند. ویروس سرماخوردگی از روش‌های مختلفی میتونه منتشر شه و کودک رو بیمار کنه که در ادامه به بررسی برخی از این روش‌ها میپردازیم.

از طریق هوا

اگر یکی از اعضای خانواده یا یک فرد نزدیک به شما سرما خورده باشد و عطسه یا سرفه کند، مقداری از ویروس سرماخوردگی در هوا پخش میشه. اگر کودک شما این هوا رو تنفس کنه، ویروس به بینی کودک وارد میشه و به غشای بینی او میچسبه و در نهایت کودک بیمار میشه.

تماس مستقیم

اگر یکی از اعضای خانواده شما عزیزان مبتلا به ویروس سرماخوردگی باشه و کودک در تماس مستقیم با او قرار گیرد، احتمال مریض شدن کودک شما بسیار زیاده. زیرا اکثر کودکان عادت دارن که بینی، چشم و دهان خود را مدام لمس کنن. همین کار باعث انتشار بیماری خواهد شد. مثلا اگر فردی که دچار سرماخوردگی شده، به اسباب بازی دست بزند و بعد کودک اون رو لمس کنه، به احتمال زیاد کودک شما دچار سرماخوردگی خواهد شد.

درمان بیماری کودکان با قرص سرماخوردگی و داروهای دیگر

همونطور که گفته شد کودکان بالای دو سال مجاز به استفاده از قرص سرماخوردگی هستن. کودکانی که زیر دوسال هستن برای درمان سرماخوردگی با محدودیت‌های زیادی از نظر مصرف دارو روبرو خواهند شد. به همین خاطر مراحل درمان این کودکان کمی سخت‌تر است. به عنوان مثال کودکان زیر دوسال اجازه مصرف بعضی از شربت‌های سرماخوردگی یا ضدسرفه رو ندارن. همچنین داروهای مناسب برای کودکان زیر دوسال حتما باید توسط پزشک تجویز شده باشه و زیر نظر پزشک مصرف شوند. همونطور که گفته شد کودکانی که بیشتر از دو سال سن دارن، به راحتی میتونن صحبت کنن و در صورتی که مریض شن مشکل خود رو به زبان می‌آوردن.

علائم سرماخوردگی در کودکان

کودکانی که دچار سرماخوردگی میشن دارای علائمی هستن که در صورت مشاهده این علائم میتونید به کودک خود که بالای دوسال سن داره قرص سرماخوردگی بدهید. علائم سرماخوردگی در تمام کودکان یکسان نیست؛ ممکنه بعضی کودکان تمام این علائم رو داشته باشن و عده‌ای دیگر تنها چند مورد اون رو داشته باشن. سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، عفونت گوش‌ها، سینه پهلو، عفونت گلو، چرک کردن سینوس‌ها از علائم سرماخوردگی هستن.

چه زمان میتوان از قرص سرماخوردگی استفاده کرد؟

در این بخش به بررسی اینکه از چه زمان میتوان به کودک خود قرص سرماخوردگی داد میپردازیم. پزشکان متخصص برای تسکین علائم سرماخوردگی، داروهای متعددی از جمله قرص سرماخوردگی برای کودک شما عزیزان تجویز میکنن. در صورتی که سرماخوردگی کودک درمان نشه به مرور زمان به عفونت ریه، عفونت گوش یا عفونت سینوس تبدیل خواهد شد. بنابراین در صورتی ‌که کودک شما عزیزان دچار سرماخوردگی شد، بهتره که اون رو جدی بگیرید و هر چه زودتر برای درمان کودک خود اقدام کنید. با مشاهده هر یک از موارد زیر میتونید از قرص سرماخوردگی برای کودک خود استفاده کنید.

        1. داشتن گلودرد با بلع دردناک و سخت
        2. کودک به دلیل سرفه‌های مکرر نتواند بخوابد
        3. گرفتگی بینی
        4. سردرد شدید

درمان سماخوردگی کودکان

با مشاهده هر یک از موارد بالا میتونید از داروخانه‌های سطح شهر برای کودک خود قرص سرماخوردگی کودکان خریداری کنید. بعضی از این قرص‌ها از نوع جویدنی هستن و بعضی دیگر باید به صورت کامل بلعیدن شن. اگر کودک شما عزیزان در بلعیدن دارو مشکل داره، میتونید نوع جویدنی این دارو رو تهیه کنید.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋