jroya34

jroya34

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بررسی فن کویل ها و بهترین برند بازار ایران

فن کویل چیست و چه مدل هایی دارد؟

فن کویل یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع است که در فضاهای مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی نصب می شود تا وظیفه تهویه هوا را بر عهده بگیرد. برای نصب فن کویل محدودیتی وجود ندارد و انواع فضاها با هر کاربری مانند منازل، کارخانه ها، فضاهای پزشکی، آموزشی و هر نوع فضای دیگری می توانند از فن کویل برای کنترل شرایط محیطی خود استفاده کنند

این کنترل شرایط محیطی به معنای کنترل و تنظیم دما و رطوبت و همچنین تصفیه هوا است. با این حال، در هر شرایطی و برای هر مکانی، نیاز به تازه کردن هوا، ایجاد جریان هوا، حفظ یا حذف رطوبت هوا و یا حداقل حفظ تعادل دما وجود دارد. فن کویل می تواند این کار را انجام دهد، زیرا یک نمونه معمولی از سیستم تهویه مطبوع است.

فن کویل ها به دلیل ساختار ساده و قطعات محدودی که مجموعه فن کویل بزرگتر را تشکیل می دهند، گزینه اقتصادی تری هستند. فاکتور اصلی کنترل دما روی فن کویل ها ترموستات ها و دکمه های روشن/خاموش هستند. ساختار ساده این نوع سیستم تهویه مطبوع امکان نصب آنها را در فضاهای مختلف با زوایای مختلف مانند کف، روی کابینت، داخل دیوارها و سقف ها و یا حتی داخل دیوارها و سقف های کاذب فراهم می کند.

چگونه فن کویل مناسب را انتخاب کنیم؟

فن کویل بر اساس نیاز گرمایش و سرمایش، میزان فضای در نظر گرفته شده و محل نصب انتخاب می شود. اما علاوه بر معیارهای خارجی که به خود محیط مربوط می شود، خود فن کویل نیز معیارهایی برای انتخاب دارد. به عنوان مثال ظرفیت، قدرت موتور و ظاهر آن نیز می تواند در خرید فن کویل موثر باشد. ظرفیت فن کویل به توانایی آن در رفع نیازهای ساختمان های بزرگ اشاره دارد. ظرفیت فن کویل بر اساس تعداد مکعب های هوادهی بر حسب دقیقه محاسبه می شود.

اما در کنار این موارد، یکی از مهم ترین دسته بندی های فن کویل ها به محل آن برمی گردد. در واقع سیستم تهویه مطبوع و محل تاسیسات تعیین می کند که چه نوع فن کویل را انتخاب کنید و در کجا قرار دهید. در این راستا در ادامه به معرفی انواع فن کویل از نظر موقعیت مکانی می پردازیم

 

فن کویل سقفی چیست؟

به طور کلی می توان گفت که فن کویل به دو صورت افقی و عمودی نصب می شود. فن کویل سقفی یکی از انواع فن کویل هایی است که به صورت عمودی نصب می شود. فن کویل سقفی را می توان بر روی سقف معمولی یا کاذب نصب کرد. فن کویل سقفی عملا داخل سقف یا جلوی دیوار قرار می گیرد و جز توری چیزی از آن معلوم نیست. مکش در این نوع فن کویل ها از زیر یا پشت انجام می شود.

فن کویل سقفی نمونه ساده ای از فن کویل است که ساده ترین و ابتدایی ترین کار فن کویل را انجام می دهد. نیاز به قدرت پرتاب هوای بالا با این نوع فن کویل امکان پذیر نیست.

فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل های کاستی نیز به صورت عمودی نصب می شوند. برخلاف فن کویل سقفی که در قسمت پیشانی نصب می شود، این مدل کاملاً روی سقف و بالای سر افراد است. در واقع نمای بیرونی فن کویل از سقف بیرون زده و همه می توانند آن را ببینند. به همین دلیل می توان قسمت بیرونی و شیر این فن کویل ها را تزئینی دانست. البته در اینجا باید گفت که فن کویل کاستی یکی از مجلل ترین مدل های این دستگاه است که در آن به ظاهر آن توجه زیادی شده است و تمامی مراکز و مکان های لوکسی که ظاهری زیبا می خواهند از همین نوع استفاده می کنند. فن کویل ها جریان هوا را از سقف و از بالا به پایین ایجاد می کنند.


دو نوع فن کویل را می توان تعریف کرد:

نوع اول: فن کویل یک طرفه
نوع 2: فن کویل چهار طرفه
به این معنی که ساختار فن کویل تعیین می کند که هوا در چند جهت جریان داشته و ورودی و خروجی داشته باشد. با توجه به نوع کاربری و نیازی که به تهویه مطبوع و جهت پرتاب باد وجود دارد، از انواع مناسب این دستگاه ها استفاده می شود.

فن کویل کانالی چیست؟

فن کویل های داکت معمولاً ظرفیت بیشتری نسبت به دو مدل دارند، بنابراین برای مکان هایی با ترافیک بیشتر یا فضاهای وسیع تر مناسب هستند. فن کویل کانالی را می توان شکل پیشرفته تری از فن کویل سقفی دانست. نصب این فن کویل نیز به صورت عمودی انجام می شود.

نام دیگر این نوع فن کویل داکت فن کویل است و این نام به دلیل ورود و خروج هوا از کانال است. در مواقعی که امکان ورود هوا از همان نقطه وجود ندارد، کانال کشی انجام می شود و فن کویل از طریق این کانال ها هوا را کمی دورتر به فضا می رساند و وارد فضای مورد نظر می شود.

بهترین فن کویل های موجود در بازار

در بازار کشور ما برندهای مختلفی از فن کویل وجود دارد که همین مساله کار را برای انتخاب کمی دشوار می سازد. باتوجه به سابقه شرکت های تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع که محصولاتشان در بازار کشور ما وجود دارد، می توان ادعا کرد که فن کویل مدیا یکی از بهترین برندهای موجود می باشد. این شرکت بزرگ ترین تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع در دنیاست و محصولات آن در کشور ما توسط گروه صنعت تاپ تهویه وارد می شود. دستگاه های فن کویل مدیا دارای خدمات پس از فروش معتبر بوده و در شرکت تاپ تهویه به صورت نقد و اقساط به دست مصرف کنندگان می رسد. قیمت فن کویل های مدیا از نوع سقفی توکار، کاستی، دیواری، زمینی و کانالی به دلیل وارد کننده بودن این مرکز، به نسبت دیگر مراکز ارزان تر بوده و برای مصرف کنندگان و سازندگان به شدت به صرفه می باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر در این حوزه و خرید فن کویل مدیا می توانید با بخش فروش شرکت تاپ تهویه تماس بگیرید. 02188252897

jroya34
jroya34

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋