jroya34

jroya34

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا می دانید داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

داکت اسپلیت و طرز کار آن

داکت اسپلیت ها در محل کار، مراکز خرید و سایر مناطق بزرگ رایج هستند، اما برای خانه نیز به طور فزاینده ای استفاده می شوند. این دستگاه ها شامل یک مکان مرکزی هستند که در آن هوا تصفیه می شود، سپس توسط فن ها از طریق سیستم مجاری و به هر اتاق ارسال می شود. داکت اسپلیت برای انواع کاربری های کوچک مقیاس و بزرگ مناسب می باشد و می تواند سرمایش و گرمایش را تامین سازد. از آنجایی که این سیستم گرمایشی و سرمایشی است و در سقف های کاذب نیز مستقر می شود، محبوبیت زیادی پیدا کرده و در ساختمان هایی با کاربری های مختلف استفاده می شود.

داکت اسپلیت مشابه اسپلیت های معمولی یا کولرهای گازی است، با این تفاوت که به جای اواپراتور که به شکل دیواری است، یک یونیت داخلی توکار تعبیه شده در هر واحد قرار می گیرد و در نهایت فقط یک دریچه از داخل اتاق قابل مشاهده است.

ساختمان داکت اسپلیت چگونه است و چگونه کار می کند؟
داکت اسپلیت ساختار پیچیده ای ندارد و از دو قسمت کندانسور و کمپروسور (یونیت بیرونی) و یونیت داخلی تشکیل شده است.

بخش داخلی شامل قسمت های زیر است:

اسپلیت سینی تخلیه، دینام، پروانه و اواپراتور.

کار داکت اسپلیت در اصل تامین باد است. تولید باد سرد یا گرم، کنترل رطوبت  و ... که در نهایت به تهویه مطبوع منجر می شود. یونیت داخلی در سقف کاذب نصب می شود و داکت ها می توانند دستگاه را به سایر قسمت های ساختمان که اتاق ها و قسمت های تبادل هوا هستند، متصل کنند.

بخش بیرونی دستگاه از کمپرسور، کویل های کندانسور و شیر انبساط تشکیل می شود. قسمت اصلی کار تنظیم دما توسط داکت اسپلیت بر عهده کمپرسور است. این قطعات کمپرسور را قادر می سازند تا گاز مبرد را به داکت اسپلیت منتقل کند.

چرخه سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت
سیکل خنک کاری به این صورت است که در قسمت کندانسور، گاز مبرد به وسیله لوله های مسی خنک شده و به سمت شیر ​​انبساط هدایت می شود. سپس برای جذب گرمای محیط آماده می شود و به یونیت داخلی منتقل می شود. در واحد داخلی، گرمای هوا توسط مبرد گاز گرفته شده و محیط خنک می شود. این هوای خنک توسط فناوری داخل یونیت داخلی به کانال های انشعاب که مسیر حرکت هوا هستند منتقل می شود. این کانال ها وظیفه ارسال هوای خنک را از طریق دریچه ها به فضای اتاق مورد نظر دارند.

گرمایش داکت اسپلیت نیز به واسطه کویل آب گرم جاسازی شده در یونیت داخلی انجام می شود و هم چنین می توان سیکل تبرید را معکوس کرده و با استفاده از کمپرسور گرمایش را به انجام رساند که با توجه به هزینه های بالای مصرف برق برای گرمایش به نسبت گاز، استفاده از این روش منطقی نیست.

منیع: https://www.toptahvieh.com/product-category/duct-split/

 

 

jroya34
jroya34

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋