در چند سال گذشته، اینستاگرام شاهد رشد تصاعدی بوده است - از یک میلیون کاربر در آغاز به بیش از یک میلیارد در سال 2022.
اگر به داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام علاقه مند هستید یا به تازگی یک حساب کاربری ایجاد کرده اید اما مطمئن نیستید که چگونه از آن استفاده کنید، خوش شانس هستید. در اینجا، ما تمام اصول اولیه را پوشش میدهیم، بنابراین میتوانید بدانید که چرا اینستاگرام امروز برترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای تعامل است.
اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بر اشتراک گذاری عکس و ویدئو از طریق اپلیکیشن موبایل خود تاکید دارد. تا زمانی که حساب کاربری شما عمومی است، میتوانید محتوای بصری را هم برای فالوورها و هم برای غیرفالوورها تهیه، ویرایش و منتشر کنید. کاربران می توانند از طریق لایک، نظر، اشتراک گذاری و ذخیره با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.
به سختی می توان زمان قبل از اینستاگرام را به خاطر آورد. در یک زمان، "آن را برای "گرم" یک ضرب المثل رایج بود، که در اصل به این معنی بود که "کاری را انجام دهید تا بتوانیم عکس بگیریم و آن را در اینستاگرام پست کنیم."
از آن زمان، اینستاگرام تاکید بزرگتر و سنگین تری بر روی ویدئو داشته است. بنابراین دیگر عبارت "این کار را برای "گرم" نمی شنوید. البته شرط می بندم که نسخه دوم این عبارت به زودی دنبال خواهد شد. (شاید "این کار را برای حلقه انجام دهید؟")
اگر جزء یک میلیارد کاربر اینستاگرام نیستید، بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. این برنامه فرصتی عالی برای تعامل با برندهای برتر و ماندن بخشی از زندگی دوستان است. وقتی میخواهم وضعیت دوستان دانشگاهیام را ببینم، فیسبوک را چک نمیکنم، اینستاگرام را چک میکنم. به علاوه، میتوانید افراد مشهور یا چهرههای سیاسی مورد علاقه خود را دنبال کنید تا عکسهای صادقانه زندگی روزمره آنها را ببینید.
علاوه بر این، این یک پلت فرم فوقالعاده برای بررسی کارهایی است که برندهای دیگر انجام میدهند – به عنوان مثال، نایک از ویژگی Instagram Stories برای ترویج داستانهای ورزشی الهامبخشی استفاده میکند که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.
برای ثبت نام در اینستاگرام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود دانلود کرده و روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید. می توانید انتخاب کنید که از طریق فیس بوک ثبت نام کنید یا از ایمیل یا شماره تلفن خود استفاده کنید. پس از انتخاب نام کاربری و رمز عبور، آماده ساختن نمایه خود هستید.
اگر آماده ثبت نام در اینستاگرام هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:
روی دسکتاپ خود به سایت اینستاگرام بروید یا برنامه اینستاگرام را از اپ استور (iPhone) یا فروشگاه Google Play (اندروید) دانلود کنید.
اگر روی دسکتاپ هستید، روی «Log in with Facebook» کلیک کنید یا فرم را با شماره موبایل یا ایمیل، نام، نام کاربری و رمز عبور خود پر کنید. سپس روی "ثبت نام" کلیک کنید.
در اندروید، روی «ثبت نام با ایمیل یا شماره تلفن» کلیک کنید.
در iPhone، "Sign Up" را انتخاب کنید.
آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید، سپس روی "بعدی" کلیک کنید. یا می توانید با حساب فیسبوک خود ثبت نام کنید.
هنگامی که نام کاربری و رمز عبور خود را پر کردید، به شما دستور داده می شود که اطلاعات نمایه خود را تکمیل کنید. سپس، روی «انجام شد» ضربه بزنید.
اگر در فیس بوک ثبت نام می کنید، اگر در حال حاضر از سیستم خارج شده اید، باید وارد حساب فیس بوک خود شوید.
وقتی حساب شما ایجاد شد، باید اعلان های خود را تنظیم کنید تا فقط اطلاعاتی را که می خواهید دریافت کنید. به عنوان مثال، میتوانید انتخاب کنید که وقتی از همه لایک میکنید، اعلانها را دریافت کنید - اما، در عوض، ممکن است تصمیم بگیرید که فقط زمانی اعلانها را دریافت کنید که از شخصی که دنبال میکنید لایک دریافت کنید. یا، ممکن است اعلانهای لایکها را به طور کلی خاموش کنید.
میتوانید اعلانها را برای دستههای زیر به «خاموش»، «از افرادی که دنبال میکنم» یا «از همه» تنظیم کنید - نظرات، لایکهای کامنت، لایکها و نظرات در مورد عکسهای شما، درخواستهای فالوور، درخواستهای فالو پذیرفته شده، دوستان در اینستاگرام ، دایرکت اینستاگرام، عکسهای شما، یادآوریها، اولین پستها و استوریها، اعلامیههای محصول، تعداد بازدید، درخواستهای پشتیبانی، ویدیوهای زنده، ذکر در بیو، بهروزرسانیهای ویدیویی IGTV و چتهای ویدیویی.
اگر در آن لیست غرق شده اید، متوجه می شوم - من هم هستم. اگر مطمئن نیستید که چه اعلانهایی را میخواهید دریافت کنید، میتوانید با اعلانهای خود در «از همه» شروع کنید، و اگر برخی اعلانها شروع به آزار شما کردند، میتوانید بعداً آنها را خاموش کنید.
ابتدا برنامه اینستاگرام را روی دستگاه تلفن همراه خود باز کنید. در صورت تمایل می توانید از طریق دسکتاپ به اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشید. سپس با کلیک بر روی تصویر نمایه خود در پایین سمت راست به نمایه خود بروید.
بعد از اینکه به نمایه خود رسیدید، روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود. روی «تنظیمات» ضربه بزنید.
در صفحه بعدی، روی "اعلان ها" کلیک کنید.
در آنجا، میتوانید تنظیمات اعلان را بسته به دسته تغییر دهید. این دسته بندی ها عبارتند از:
پست ها، داستان ها و نظرات
فالوور و فالوور
پیام ها و تماس های مستقیم
زنده و تصویری
جمع آوری کمک های مالی
از اینستاگرام
ایمیل و اس ام اس
خريد كردن
شما همچنین می توانید با جابجایی گزینه Pause All در بالا، تمام اعلان ها را متوقف کنید.
به هر دسته به صورت جداگانه دسترسی داشته باشید و اعلان هایی را که می خواهید دریافت کنید انتخاب کنید. برای مثال، گزینههای «پستها، داستانها و نظرات» در اینجا آمده است:
بسته به دسته بندی گزینه ها متفاوت خواهد بود.
و بس! در مرحله بعد، بیایید نحوه اتصال سایر اکانت های رسانه های اجتماعی خود را به اینستاگرام خود بررسی کنیم تا زمانی که تصویری را در اینستاگرام پست می کنید، بتوانید آن را با سایر مخاطبان آنلاین خود نیز به اشتراک بگذارید.
بله، میتوانید اینستاگرام را به توییتر، تامبلر و فیسبوک متصل کنید، اما دیگر مانند گذشته از طریق تنظیمات انجام نمیشود.
اکنون، شما این کار را بر اساس هر پست انجام می دهید.
اگر میخواهید یک پست را در پلتفرمهای دیگر به اشتراک بگذارید، به پست واقعی که میخواهید در فیسبوک، تامبلر و توییتر منتشر کنید، بروید و سپس به صورت دستی آن را به این طریق به اشتراک بگذارید.
در اینجا چگونه است:
1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
2. به نمایه خود بروید.
3. روی پستی که میخواهید ارسال کنید ضربه بزنید.
4. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست کلیک کنید.
5. در منوی پاپ آپ، روی «اشتراک گذاری» کلیک کنید.
توجه: روی «اشتراکگذاری در» کلیک نکنید، که به شما گزینهای برای AirDrop یا اشتراکگذاری پست با مخاطبینتان میدهد.
6. حسابهایی را که میخواهید پست را در آنها به اشتراک بگذارید تغییر دهید. اگر قبلاً وارد نشده اید، باید این کار را مستقیماً در برنامه اینستاگرام انجام دهید.
هنگامی که حساب های خود را برای یک پست متصل کردید، می توانید بدون نیاز به ورود مجدد، گزینه های اشتراک گذاری را برای هر پست جدید تغییر دهید.
اگر اینستاگرام را به فیس بوک متصل کنید، می توانید استوری های خود را در هر دو حساب به اشتراک بگذارید. در زیر در مورد نحوه انجام این کار بیشتر صحبت می کنیم.
از آنجایی که اینستاگرام و فیسبوک متعلق به یک شرکت متا هستند، میتوانید این دو حساب را برای تجربه یکپارچهتر به هم متصل کنید. اتصال حساب های اینستاگرام و فیس بوک به شما امکان می دهد:
استوری ها را در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید
با فیس بوک وارد اینستاگرام شوید
نام و تصویر نمایه خود را در هر دو نمایه همگام کنید
از Facebook Pay در هر دو پلتفرم استفاده کنید
به فعالیت خرید خود در هر دو حساب دسترسی داشته باشید
اگر کاربر مکرر فیس بوک هستید، اتصال اکانت خود به پروفایل جدید اینستاگرام به شدت توصیه می شود. در اینجا چگونه است:
1. اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید.
2. روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
3. روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
4. روی «تنظیمات» ضربه بزنید.
5. در زیر آرم متا، روی «Accounts Center» ضربه بزنید.
6. روی «تنظیم مرکز حسابها» ضربه بزنید.
7. برای ورود به فیس بوک دستورات را دنبال کنید.
انجام شده! دو حساب شما اکنون به هم متصل شده اند. پس از اتمام کار به این شکل به نظر می رسد:
در بخش بعدی، زمانی که یک حساب پیوندی به کارتان می آید، به شما نشان خواهم داد.
اکنون، مهمترین بخش اینستاگرام - نحوه آپلود و ارسال یک تصویر.
اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است. بر خلاف فیس بوک که بر متن و عکس تکیه می کند یا توییتر که تنها بر متن متکی است، تنها هدف اینستاگرام این است که کاربران را قادر به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوها با مخاطبان خود کند.
در فیس بوک، ممکن است انتخاب کنید که 100 عکس در یک آلبوم پست کنید. در اینستاگرام، باید در انتخاب عکسهایی که پست میکنید، انتخاب بیشتری داشته باشید. چند دلیل برای این وجود دارد - اول، شما نمی خواهید بیش از یک بار در روز پست کنید (معمولا). و نمی خواهید عکس های مشابه زیادی ارسال کنید.
به عنوان مثال، برای شما عجیب است که پنجاه عکس از یک تعطیلات ساحلی را در پروفایل اینستاگرام خود ارسال کنید. در عوض، ممکن است پنج یا شش مورد را انتخاب کنید و همه آنها را در یک پست قرار دهید.
(به این پستهای چرخ فلک گفته میشود، و به شما اجازه میدهند چند عکس را فقط در یک پست به اشتراک بگذارید. پستهای چرخ فلک برای ارسال تصاویر مشابه در یک بسته عالی هستند و در عین حال زیباییشناسی نمایه شما را متنوع نگه میدارند.)
آیا در مورد ایجاد زیبایی شناسی کنجکاو هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تم های حساب کاربری اینستاگرام و الهام گرفتن، به این تم های اینستاگرام نگاهی بیندازید. علاوه بر این، اگر می خواهید وارد یک غواصی عمیق شوید، می توانید دوره بازاریابی اینستاگرام HubSpot را بگذرانید.
اکنون که به آن پرداختیم، بیایید نحوه آپلود، ویرایش و ارسال یک تصویر را بررسی کنیم.
وقتی روی نماد «+» ضربه میزنید، از شما خواسته میشود نوع پستی را که میخواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. از آنجایی که می خواهیم یک پست را مستقیماً در فید نمایه خود منتشر کنیم، روی «پست» ضربه بزنید.
در اینجا، شما سه گزینه دارید. می توانید از طریق کتابخانه عکس های خود در تلفن خود نگاه کنید، می توانید یک عکس جدید از داخل اینستاگرام بگیرید یا می توانید یک ویدیوی جدید بگیرید. برای اهداف ما، من از طریق کتابخانه عکس های خود نگاه کردم و تصویری از بوستون را پیدا کردم که می خواستم از آن استفاده کنم. سپس روی "بعدی" در بالا سمت راست کلیک کردم.
دو دسته وجود دارد که می توانید برای ویرایش تصویر خود از آنها استفاده کنید: «فیلتر» و «ویرایش». اینستاگرام به طور خودکار ابتدا فیلترها را به شما نشان می دهد. می توانید در چرخ فلک پیمایش کنید و روی هر یک از فیلترها کلیک کنید تا آن را روی تصویر خود اعمال کنید.
علاوه بر این، اگر می خواهید از فیلتر استفاده کنید اما می خواهید آن را کاهش دهید، روی فیلتر دو بار ضربه بزنید و مکان نما را به سمت چپ حرکت دهید تا از شدت فیلتر کاسته شود.
بعد، روی "ویرایش" کلیک کنید. در اینجا می توانید کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما و موارد دیگر را تنظیم کنید. وقتی از تصویر ویرایش شده خود راضی هستید، یا اگر اصلاً نمی خواهید آن را ویرایش کنید، روی "بعدی" در بالا سمت راست کلیک کنید.
اکنون، میتوانید یک کپشن اضافه کنید، افراد را تگ کنید (فقط در صورتی میتوانید فردی را تگ کنید که یک حساب اینستاگرام هم داشته باشد)، و یک مکان اضافه کنید. علاوه بر این، روی دکمه کنار فیس بوک یا یک حساب رسانه اجتماعی مرتبط دیگر کلیک کنید تا تصویر خود را در آن پلت فرم نیز به اشتراک بگذارید. وقتی آماده انتشار شدید، روی «اشتراکگذاری» در بالا سمت راست کلیک کنید.
اگر نمی خواهید از برنامه خود برای ارسال پست در اینستاگرام استفاده کنید، می توانید این کار را از رایانه خود نیز انجام دهید. نحوه ارسال پست در اینستاگرام از Mac یا PC را در اینجا بیاموزید.
یک تصویر یا ویدیو را در استوری های خود آپلود کنید
استوری اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می دهد ویدیوها یا تصاویری را که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند ارسال کنید. ویژگی استوری اینستاگرام از نظر محتوا شبیه اسنپ چت است – کاربران اغلب ویدیوها و تصاویر معمولی و صریح تری ارسال می کنند و اجمالی از زندگی روزمره خود را ارائه می دهند.
به عنوان مثال، در فید معمولی خود، ممکن است یک تصویر ویرایش شده از خود و دوستان خود در یک بازی بیسبال پست کنید. اما ممکن است یک ویدیوی صریح تری را در داستان استادیوم خود با آواز "Sweet Caroline" ارسال کنید.
از طرف دیگر، روی فید خود به سمت راست بکشید یا روی دکمه «+» در نوار پیمایش بالا ضربه بزنید.
هنگامی که در ویژگی Stories قرار گرفتید، میتوانید مستقیماً از داخل برنامه عکس یا ویدیو بگیرید. از طرف دیگر، اگر تصویری در تلفن خود ذخیره کرده اید که می خواهید از آن استفاده کنید، می توانید آن را از کتابخانه رسانه خود انتخاب کنید.
در سمت چپ، چند ویژگی ویرایش متفاوت دارید.
دکمه "ایجاد" به شما امکان می دهد مکان، هشتگ، زمان، تاریخ و سایر تصاویر سرگرم کننده یا ایموجی ها را به عکس خود اضافه کنید.
گزینه "Boomerang" به شما امکان می دهد یک ویدیوی حلقه ای ایجاد کنید. و نماد "Aa" دکمه متن شما است. پس از کلیک بر روی "Aa"، می توانید فونت خود را تغییر دهید.
اگر روی نماد صورتک کلیک کنید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. به سادگی بر روی یکی از نمادها کلیک کنید تا آنها را به تصویر خود اضافه کنید. اگر آن را دوست ندارید، آن را به پایین بکشید و یک سطل زباله ظاهر می شود تا بتوانید آن را حذف کنید.
به عنوان مثال، من روی نماد صورتک کلیک کردم تا یک نظرسنجی به تصویر خود اضافه کنم. همچنین می توانید برای افزودن فیلتر به عکس یا ویدیوی خود، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید.
هنگامی که از محتوای خود راضی شدید، میتوانید روی نماد فلش سفید در پایین سمت راست کلیک کنید، که به شما امکان میدهد استوری خود را با همه کسانی که شما را دنبال میکنند به اشتراک بگذارید، یا ابتدا «دوستان نزدیک» را انتخاب کنید تا فقط دوستان نزدیکتان ببینند آی تی.
سپس کار شما تمام شد! داستان شما بلافاصله پخش می شود.
یافتن و دنبال کردن کاربران بسیار آسان است. با استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام، می توانید افراد مشهور، برندها و دوستان خود را پیدا کنید. علاوه بر این، میتوانید «برچسبها» یا «مکانها» را جستجو کنید. «برچسبها» بهویژه زمانی مفید است که بدانید چه نوع محتوایی را میخواهید پیدا کنید، اما مطمئن نیستید چه کسی درباره آن پست میگذارد.
برای مثال، میتوانید «#familyrecipes» را در زیر برچسبها جستجو کنید – نتایج شما شامل هر تصویری با آن هشتگ میشود. همانطور که مطالعه می کنید، ممکن است شخصی را پیدا کنید که محتوایی را که واقعاً دوست دارید پست می کند، و می توانید انتخاب کنید که او را دنبال کنید تا محتوای او در فید شما ظاهر شود.
برای دنبال کردن کسی، این سه مرحله آسان را دنبال کنید.
به نظر می رسد یک ذره بین است و درست در کنار دکمه "Home" قرار دارد.
برای این مثال، «معماری» را جستجو کردم.
اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که همه پستهایی را که حاوی کلمه «معماری» هستند یا «دیدن همه نتایج» جستجو کنید و برچسبها و مکانها را ببینید.
هنگامی که در حساب شخص دیگری هستید، یک دکمه آبی رنگ "دنبال کردن" را در بالا خواهید دید. برای نمایههای عمومی، میتوانید کلیک کنید و بلافاصله آن حساب را دنبال کنید. با این حال، اگر نمایه خصوصی است، ممکن است لازم باشد ابتدا منتظر بمانید تا آنها شما را بپذیرند.
و بس! شما در راه تبدیل شدن به یک حرفه ای هستید. برای ارتقای حساب کاربری خود به سطح بعدی، پست های بعدی خود را با استفاده از مجموعه ای از ایده ها و قالب های محتوا برنامه ریزی کنید.
اگر می خواهید هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی رشد کنید، استفاده از اینستاگرام مهم تر از همیشه است. می توانید ابتدا با مشاهده شروع کنید، سپس با یادگیری راه خود در مورد رابط کاربری شروع به ارسال پست کنید. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار ارزشمند برای پیوستن به آن است – و با گذشت زمان به رشد خود ادامه خواهد داد.
پاسخ ها