Apps

Apps

بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

حوزه علمیه قم خواستار اجرای فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و قطع فیلترشکن‌ها شد

 

طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه، از وضعیت فعلی فضای مجازی ابراز نارضایتی کردند و خواستار اجرای فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و قطع شدن فیلترشکن‌ها شده‌اند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه، نارضایتی خود از وضعیت نامساعد فضای مجازی را اعلام کردند و خواستند هرچه زودتر برای اجرای فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و همین‌طور قطع فیلترشکن‌ها اقدام شود. در متن این نامه آمده فضای مجازی کشور بیش از پیش به خارج وابسته است و تهدید‌های بالقوه‌ای نظیر جنگ رسانه‌ای و مشکلات اقتصادی را به همراه دارد؛ به همین دلیل باید در این زمینه اقدام‌های مناسبی صورت بگیرد. از طرفی با گذشت 7 سال از شکل‌گیری شورای عالی فضای مجازی و با وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب داخلی، شاهد فعالیت‌های خوبی نبوده‌ایم و وابستگی به کشور‌های خارجی افزایش یافته است.

لزوم فیلترینگ اینستاگرام و قطع فیلترشکن‌ها

در بخش‌هایی از نامه طلاب حوزه علمیه قم به قوه قضائیه آمده است:

شبکه های اجتماعی و به خصوص پیام رسان‌ها جزو مهم‌ترین عرصه‌های فضای مجازی یک کشور محسوب می‌شوند که با داشتن ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار خوبی که در ایران وجود دارد، همچنان پیام‌ رسان‌های خارجی از پیام رسان های داخلی فراگیرتر هستند. از سویی‌ وزارت ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های موجود بی‌اعتنایی کرده‌اند و به پیام رسان های خارجی آزادی عمل‌ بیشتری داده شده است که این مورد، نقض قوانین نظام اسلامی محسوب می‌شود؛ زیرا شبکه‌های مجازی زمینه مخالفت با نظام را فراهم می‌سازد. تلگرام و اینستاگرام جزو مهم‌ترین‌ شبکه‌های مجازی به شمار می‌روند که زمینه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را افزایش می‌دهند. از این رو ما خواستار فیلترینگ اینستاگرام و قطع فیلترشکن‌‌ها هستیم و تلگرام نیز باید بیش از پیش محدود شود؛ زیرا با وجود فیلترینگ هنوز کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

شبکه‌های مجازی خارجی به راحتی دسترسی داده‌های عظیم (Big Data) ایران را برای دشمنان فراهم می‌کنند. به همین دلیل فیلترینگ تلگرام پس از بحث و جدال‌های زیاد، سرانجام در اردیبهشت سال 97 عملی شد و پیام رسان های داخلی جایگزین‌ آن‌ها شدند و به رشد نسبتا خوبی نیز دست یافتند؛ اما با دسترسی مردم به فیلترشکن‌ها و روی کار آمدن نسخه‌های غیر رسمی تلگرام (هاتگرام و طلاگرام)، روند رشد پیام رسان های داخلی متوقف شد و مجددا آسیب‌های پیام‌ رسان های خارجی شدت گرفت.

 

پیام رسان های داخلی ظرفیت بالایی دارند

پس از فیلتر شدن تلگرام، استقبال زیادی از پیام رسان های داخلی شد، اما به دلیل توانمند نبودن و نبود زیرساخت‌های فنی، قادر به جوابگویی نیاز میلیون‌ها کاربر ایرانی نبودند و با مشکلات زیادی مواجه شدند؛ از این رو نسخه‌های غیر رسمی تلگرام با هدف تامین نیاز کاربران روی کار آمدند تا مجددا پیام رسان های داخلی با توان بیشتر به عرصه فضای مجازی کشور وارد شوند. در حال حاضر پیام رسان های داخلی از توانایی بالایی برخوردارند، اما امکاناتی در اختیار نسخه‌های غیر رسمی تلگرام قرار گرفته است که قدرت پیام رسان های داخلی را کافی نشان ندهند.

در نامه طلاب حوزه علمیه قم تاکید شده اگر اقدام‌های خوبی نظیر تقویت پیام رسان های داخلی و قطع فعالیت فیلترشکن‌ها صورت نگیرد، با بحران اقتصادی در کشور مواجه می‌شویم؛ زیرا مدیر تلگرام از ارائه خدماتی نظیر فناوری بلاک چین و عرضه پول مجازی (گرام) خبر داده است و این می‌تواند برای اقتصاد کشور ضررهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. از این رو طلاب و فضلای انقلابی متخصص در حوزه فضای مجازی می‌توانند با برگزاری مباحثه و مناظره با مدیران وزارت ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، گفته‌های خود را در خصوص آسیب‌های پیام ‌رسان های خارجی اثبات کنند.

Apps
Apps بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋