Apps

Apps

بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون X بدون نیاز به سنسور اضافی

 

اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون ایکس (iPhone X) یا آیفون 10 یکی از ایده های نوین محققان دانشگاه میشیگان است که از تکنولوژی لمس سه بعدی پیروی می‌کند و هیچ گونه نیازی به سنسور اضافی ندارد.

 

در اوایل سال جاری، سامسونگ دو موبایل هوشمند خود یعنی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) را بهمراه سنسور جدید عرضه کرد. یکی از کارایی های سنسور جدید، اندازی گیری فشار خون است. پس از آزمایشاتی که انجام شد، مشخص شد که سنسور اندازه گیری فشار خون گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به طور دقیق عمل نمی‌کند و یک محاسبه تقریبی را برای اندازه گیری فشار خون انجام می‌دهد.

با این حال، گروهی از محققان دانشگاه میشیگان راهی برای توسعه یک اپلیکیشن جهت اندازه گیری فشار خون را برای آیفون ایکس (iPhone X) پیدا کردند که هیچ گونه نیازی به سنسور اضافه ندارد. کاربر برای اندازه گیری فشار خون، نیاز دارد که انگشت خود را بر روی دو دوربین پشت قرار دهد و انگشت دیگری را بر روی صفحه نمایش موبایل کمی فشار دهد. سپس اپلیکیشن از سنسور های دوربین بهمراه تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) صفحه نمایش برای اندازه گیری فشار خون استفاده می‌کند (همانند تصویر زیر).

 

اپلیکیشن های اندازه گیری فشار خون زیاد دیگری هم برای آیفون X وجود دارد که آنها تنها از سنسور های دوربین برای محاسبه فشار خون استفاده می‌کنند. از این سو، محققان دانشگاه میشیگان از تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) برای اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون استفاده کرده‌اند که بنظر می‌رسد استفاده از این تکنولوژی، یک ایده خلاقانه جهت افزایش دقت محاسبه فشار خون است.

بر اساس تحقیق، در حین آزمایش اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون ایکس، خطاهای متعددی مشاهده شد که نشان می دهد این اپلیکیشن به طور دقیق عمل نمی‌کند اما استفاده از آن برای بررسی فشار خون روزانه می‌تواند مفید باشد.

این تیم تحقیقاتی سعی دارند که اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون را برای اولین بار در سال 2019 معرفی کنند. از آنجا که برند اپل در میان مردم بسیار محبوب است، محققان امیدوار هستند که بتوانند با معرفی این اپلیکیشن، به بهبود زندگی بسیاری از مردم کمک کنند.

البته اپل درحال بحث درمورد حذف تکنولوژی لمس سه بعدی در محصولات بعدی خود است. زیرا ساخت نمایشگر های حساس به فشار (لمس سه بعدی) بسیار گران است. اما این موضوع چندان هم خوب نیست؛ زیرا بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار و اپلیکیشن IOS از تکنولوژی لمس سه بعدی استفاده می‌کنند و این موضوع ممکن است برای آنها زیان آور باشد. که این موضوع برای اپلیکیشن اندازه گیری فشار خون آیفون محققان دانشگاه میشیگان هم صدق می‌کند.

منبع :phonearena

Apps
Apps بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋