iliyasamadi17

iliyasamadi17

رژیم غذایی پروتئین: چیست، چگونه کار می کند؟

رژیم غذایی پروتئین: چیست، چگونه کار می کند، خطرات و موارد منع مصرف

 

خلاصه مطالب

رژیم غذایی پروتئین: چیست؟

رژیم غذایی پروتئین: اصول

رژیم غذایی پروتئین برای کاهش وزن: فواید

در رژیم پروتئینی چه بخوریم

رژیم غذایی پروتئین: منوی نمونه

رژیم غذایی پروتئین: موارد منع مصرف و عوارض جانبی

رژیم غذایی پروتئین: نظر متخصص تغذیه

 

رژیم پروتئینی یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای بازگشت به اندام است. محتوای بالای پروتئین ها که به حفظ توده عضلانی کمک می کند، متابولیسم را تحریک می کند و به شما امکان می دهد کالری بیشتری بسوزانید، این رژیم غذایی یکی از رژیم های غذایی محسوب می شود. از موثرترین ها برای کاهش وزن و عدم بازگشت آن و لاغری چاقی شکمی است.

 

بیایید ببینیم رژیم غذایی پروتئین شامل چه چیزهایی است، فواید آن چیست و چه خطراتی ممکن است داشته باشد .

 

رژیم غذایی پروتئین: چیست؟

رژیم پروتئینی برای کاهش وزن رژیم غذایی است که معمولاً کالری کمی دارد که با مصرف پروتئین بسیار بالا و کاهش مصرف کربوهیدرات ها مشخص می شود و هدف آن کاهش وزن است.

 

رژیم های پروتئینی اصلی

هیچ رژیم غذایی استانداردی با پروتئین بالا وجود ندارد . افزایش دریافت پروتئین در واقع ویژگی مشترک رژیم های مختلف تغذیه است. همه رژیم هایی که بر اساس افزایش مصرف پروتئین به هزینه کربوهیدرات ها هستند، پروتئین هستند . به همین دلیل است که رژیم‌های پروتئینی به گروه رژیم‌های کم کربوهیدرات تعلق دارند که به میزان‌های مختلف، کاهش دریافت کربوهیدرات‌ها را به نفع پروتئین‌ها یا پروتئین‌ها و چربی‌ها فراهم می‌کنند.

این رویکرد اصول رژیم غذایی مدیترانه ای را که این نسبت از مواد مغذی را فراهم می کند، زیر پا می گذارد:

 

کربوهیدرات: 60-45 درصد کالری دریافتی روزانه

چربی: بیش از 35٪

پروتئین: 10-12٪.

 

رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌توانند رژیم‌های پرپروتئین و پرچرب یا رژیم‌های پرپروتئین و کنترل‌شده چربی باشند ، بسته به اینکه علاوه بر کاهش کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین، شامل یا نه افزایش مصرف لیپید در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین رژیم های غذایی پروتئین آورده شده است .

 

رژیم غذایی منطقه

این بر اساس دریافت پروتئین برابر با 30٪ ، مصرف کربوهیدرات برابر با 40٪ و مصرف چربی معادل 30٪ از کالری دریافتی روزانه است. این شامل تقسیم وعده های غذایی در طول 24 ساعت، استفاده از ورزش های بدنی متوسط ​​در ترکیب با رژیم غذایی و ادغام امگا 3 است.

 

رژیم دوکان

شامل 4 مرحله غذایی مرحله اول، که به عنوان مرحله "حمله" شناخته می شود ، مبتنی بر مصرف انحصاری غذاهایی با محتوای پروتئین بالا است که از بین غذاهایی با کمترین محتوای چربی انتخاب می شود. این مرحله برای یک دوره از 3 تا 7 روز طول می کشد.

 

مرحله دوم مرحله « کروز » است که روزهایی را که در آن غذاهای مشخص شده در مرحله حمله خورده می‌شوند با روزهایی که این غذاها با چند سبزی ترکیب می‌شوند، جایگزین می‌شود. این مرحله با دستیابی به وزن مطلوب به پایان می رسد .

 

 

مرحله سوم که «تجمیع» نام دارد ، به ازای هر کیلو از دست رفته 10 روز طول می کشد و بر اساس دریافت مواد غذایی از دو مرحله اول با استفاده مجدد تدریجی از میوه، نان سبوس دار، پنیر، غلات و یک وعده غذایی رایگان در هفته است . از طرف دیگر، یک روز در هفته لازم است رژیم غذایی مرحله «حمله» تکرار شود.

 

در آخرین مرحله که " تثبیت " نام دارد، منبع تغذیه رایگان است اما باید 3 قانون را رعایت کرد :

 

حداقل 20/25 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط ​​(یکی از ارکان رژیم دوکان، همراه با رعایت اصول غذایی تجویز شده) انجام دهید.

خوردن 3 قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر در روز (یکی دیگر از اصول اصلی رژیم غذایی)

یک وعده غذایی الهام گرفته از حمله را حفظ کنید.

اگر می خواهید در مورد این رژیم بیشتر بدانید، مطالعه عمیق ما را بخوانید " رژیم دوکان: چیست، چگونه کار می کند و خطرات آن برای سلامتی شما ".

 

رژیم های پروتئینی اصلی

رژیم پارینه سنگی

این نوع رژیم غذایی را مجدداً پیشنهاد می کند که جمعیت های دوره قبل از کشف کشاورزی و پرورش، حدود 10000 سال پیش دنبال می شدند . پروتئین ها و کربوهیدرات ها بین 20 تا 35 درصد از کل کالری را تشکیل می دهند، در حالی که میزان مصرف چربی بین 30 تا 60 درصد است. مصرف غذاهای حاصل از شکار، ماهیگیری و برداشت (گوشت، ماهی، تخم مرغ، میوه و سبزیجات) نشان داده شده است. از طرفی مصرف شیر و مشتقات آن، غلات و غذاهای فرآوری شده (مانند شکر، شیرینی، غذاهای آماده) توصیه نمی شود.

 

رژیم پلانک

رژیم پلانک رژیمی است که با پیروی از یک برنامه غذایی پر پروتئین و کم کالری سرشار از گوشت، ماهی و تخم مرغ و سایر غذاهای پروتئینی وعده کاهش 9 کیلوگرم را در دو هفته می دهد . شکر کاملاً ممنوع است و منوها باید بسیار دقیق و بدون امکان جایگزینی مواد غذایی رعایت شوند.

 

در این رژیم نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز ضروری است . از سوی دیگر، هیچ برنامه فعالیت بدنی وجود ندارد، که در واقع به دلیل محدودیت شدید کالری توصیه نمی شود.

 

 

رژیم های کتوژنیک

از سال 1920 به عنوان یک درمان برای صرع استفاده می شود، آنها به طور فزاینده ای به عنوان رژیم های غذایی برای کاهش وزن کاربرد گسترده ای یافته اند. آنها بر اساس کاهش شدید دریافت کربوهیدرات (5-10٪ از سهمیه کالری روزانه)، محتوای پروتئین متوسط ​​(15-25٪) و افزایش شدید مصرف چربی ها (70-75٪) هستند. . هدف این است که بدن برای کاهش وزن به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و پروتئین ها انرژی بگیرد.

 

 

سیر تکاملی رژیم پروتئین: رژیم غذایی اکو اتکینز

رژیم‌های کم کربوهیدرات در سال‌های اخیر بسیار تکامل یافته‌اند و این نیز باعث تکامل مفهوم رژیم پروتئینی شده است، در مقایسه با آنچه که می‌توان مادر همه رژیم‌های پروتئینی یا رژیم اتکینز در نظر گرفت . این یک رژیم لاغری است که از اصول رژیم کتوژنیک الهام گرفته شده است که در دهه 1970 توسط متخصص قلب آمریکایی رابرت اتکینز توسعه یافت.

 

یک تعریف مجدد مدرن از رژیم‌های کم کربوهیدرات و پروتئین بالا، نیاز به غذاهای غنی از پروتئین گیاهی نسبت به منابع حیوانی دارد . این سبک رژیم غذایی، که به عنوان " اکو اتکینز " تعریف شده است ، رویکرد پر پروتئین را در یک کلید اساسا گیاهخواری رد می کند .

به طور کلی، در انواع مدرن رژیم غذایی پر پروتئین، مقدار قابل توجهی پروتئین از حبوبات به دست می آید و محدودیتی برای مصرف سبزیجات وجود ندارد . از این نظر، این رژیم های پروتئینی با محدودیت کمتر سفت و سخت از منابع کربوهیدرات هستند . بنابراین آنها همچنین شامل میوه، سبزیجات و البته حبوبات هستند.

 

رژیم غذایی پروتئین: اصول

پروتئین ها درشت مولکول هایی هستند که از زنجیره ای از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که توسط یک پیوند پپتیدی به یکدیگر متصل شده اند.

 

در شرایط عادی، وظیفه اصلی پروتئین ها کمک به ساخت و بازسازی بافت ها و عملکرد صحیح بیشتر اندام ها و سیستم ها از جمله سیستم ایمنی است. فقط تا حد ناچیزی در تولید انرژی نقش دارند.

 

 

چه مقدار پروتئین در رژیم غذایی پروتئین وجود دارد؟

رایج ترین رژیم های غذایی با پروتئین بالا در امتداد خطوط رژیم کتوژنیک متولد می شوند. در این رژیم، درصد کربوهیدرات‌ها تقریباً به 5-10 درصد کاهش می‌یابد، مصرف چربی می‌تواند بیش از 70 درصد از کیلوکالری مصرفی باشد در حالی که پروتئین‌ها به میزان کمتری (15-25%) افزایش می‌یابد.

 

با این حال، در اکثر رژیم های غذایی پروتئین، کاهش قابل توجه در مصرف کربوهیدرات با افزایش قابل توجهی در دریافت پروتئین همراه است .

 

به طور متوسط ​​یک رژیم غذایی پروتئینی معادل 27٪ از کل کالری روزانه را تامین می کند. همانطور که دیدیم، رژیم‌های پروتئینی وجود دارند که در آنها پروتئین‌ها می‌توانند بیش از 30 درصد از سهمیه کالری روزانه باشند یا حتی منبع انحصاری تغذیه باشند، مانند مرحله اول رژیم دوکان.

 

 

دریافت پروتئین در رژیم غذایی پروتئین به طور متوسط ​​1.38 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (با حداکثر 2.5 گرم است. ) در حالی که برای یک فرد عادی مقدار پروتئین توصیه شده روزانه 0.8-1.1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است .

 

مزایای رژیم پروتئین

رژیم غذایی پروتئین برای کاهش وزن: فواید

اما چرا رژیم پروتئینی به ویژه برای کاهش وزن مورد علاقه است ؟ در اینجا دلایل اصلی که باعث محبوبیت این رژیم در بین کسانی که می خواهند وزن کم کنند، آورده شده است.

 

پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر برای افزایش چربی سوزی

رژیم غذایی پروتئینی به کاهش وزن کمک می کند زیرا افزایش مصرف پروتئین، همراه با کاهش شدید کربوهیدرات ها، بدن را به استفاده از پروتئین ها و چربی های ذخیره شده برای تولید انرژی سوق می دهد، زیرا "سوخت" که معمولاً به عنوان سوخت استفاده می شود در دسترس نیست. منبع انرژی، یعنی کربوهیدرات ها . این باعث می شود به سرعت وزن کم کنید و چربی های اضافی را بسوزانید .

 

برای اینکه این اتفاق بیفتد، رژیم پروتئینی نیز باید کم کالری باشد. در غیر این صورت، انرژی مورد نیاز با تامین کربوهیدرات ها و لیپیدها تامین می شود و پروتئین ها برای تولید انرژی استفاده نمی شوند، بلکه از طریق یک فرآیند متابولیکی به نام گلوکونئوژنز، به کربوهیدرات تبدیل می شوند که ذخیره ای از چربی ها را تشکیل می دهند.

 

پروتئین کالری بیشتری می سوزاند

مواد مغذی مختلف (پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها) برای هضم شدن توسط دستگاه گوارش و سپس جذب در جریان خون نیاز به انرژی دارند.

 

انرژی ای که بدن ما برای هضم و جذب مواد مغذی می سوزاند ، TID یا ترموژنز ناشی از رژیم غذایی نامیده می شود .

 

TID برای هر ماده مغذی متفاوت است :

 

 

TID پروتئین 25% است

کربوهیدرات ها 5 درصد است

TID چربی ها 2 درصد است.

 

این به این معنی است که 25٪ کالری از منابع پروتئینی در طول هضم می سوزد ، در حالی که 2-5٪ کالری از کربوهیدرات ها و چربی ها است.

 

بنابراین یک رژیم غذایی با مصرف پروتئین بالا به افزایش متابولیسم پایه (مصرف انرژی بدن در حالت استراحت ، که در شرایط عادی حدود 65 تا 75 درصد از کل انرژی مصرف شده را نشان می دهد) کمک می کند و به روند لاغری کمک می کند .

 

پروتئین ها حس سیری را تقویت می کنند

این مواد مغذی نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها سیر کننده تر هستند ، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.

 

برای حفظ توده عضلانی شما نیازمند پروتئین هستید

یک رژیم غذایی غنی از پروتئین به حفظ توده عضلانی کمک می کند و این باعث می شود که برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، از آن استقبال می کنند.

 

در رژیم های لاغری معمولاً تمایل به از دست دادن بخشی از توده عضلانی وجود دارد زیرا بدن از اسیدهای آمینه برای تولید انرژی استفاده می کند. از سوی دیگر، رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند از دست دادن توده عضلانی را کند کند.

 

رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالا نیز برای ورزشکاران و زنان نشان داده شده است، به ویژه برای ورزشکاران سطح رقابتی که ورزش های قدرتی مانند بدنسازی و پاورلیفتینگ انجام می دهند.

 نیاز پروتئین آنها می تواند تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن افزایش یابد. مصرف پروتئین بالاتر (بین 1.4-1.5 گرم بر کیلوگرم) همچنین در ورزش های استقامتی (دویدن، دوچرخه سواری، اسکی صحرایی) و ورزش های ترکیبی (فوتبال، تنیس، والیبال) که در اوج 1.6-1.7 گرم بر کیلوگرم است، توصیه می شود.

 

کربوهیدرات های کمی پیک گلیسمی را کاهش می دهند

در مقایسه با یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، یک رژیم غذایی با پروتئین کم کربوهیدرات سطح انسولین را ثابت نگه می دارد و به طور قابل توجهی اوج گلیسمی بعد از غذا را کاهش می دهد . این به کنترل هوس ها کمک می کند ، که می تواند باعث افزایش وزن یا کاهش وزن شود.

 

در رژیم پروتئینی چه بخوریم

رژیم پروتئینی یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، با منشاء حیوانی و گیاهی و کم کربوهیدرات است.

 

پروتئین‌های حیوانی به‌عنوان پروتئین‌های «نجیب» تعریف می‌شوند ، زیرا ارزش بیولوژیکی بالایی دارند: در واقع، آن‌ها حاوی هر 8 اسید آمینه ضروری هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آن‌ها نیاز دارد و به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نیست، اما باید از غذا به دست آید.

 

منابع اصلی پروتئین حیوانی عبارتند از:

 

گوشت

ماهی و غذای دریایی

تخم مرغ

شیر و مشتقات آن (محصولات لبنی، پنیر).

از طرف دیگر پروتئین‌های گیاهی در مقایسه با ارزش بیولوژیکی پایین‌تر ، این مزیت را دارند که حاوی چربی‌های اشباع کمتری هستند که سوء استفاده از آنها با خطرات بیشتری برای سلامت قلب و عروق همراه است.

 

آنها منابع پروتئین های گیاهی هستند :

 

حبوبات

غلات

آجیل (گردو، بادام، پسته)

برخی از سبزیجات با پروتئین بالا، به ویژه کلم بروکلی، کنگر فرنگی، کلم پیچ، اسفناج، مارچوبه، قارچ.

غلات، حبوبات و میوه ها، که منابع پروتئین و همچنین کربوهیدرات هستند، باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی پروتئین، حداقل به معنای سنتی آن، در حد اعتدال مصرف شوند.

 

 

رژیم غذایی پروتئین گیاهی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رژیم پروتئینی از یک رژیم غذایی با محتوای بالای پروتئین های کاملاً حیوانی به رژیمی تبدیل شده است که در آن پروتئین های با منشاء گیاهی نیز تا حد زیادی وجود دارد. در واقع، انواع مدرن رژیم غذایی پروتئینی شامل مصرف حبوبات، سبزیجات و میوه ها نیز می شود که در سخت ترین رژیم های پروتئینی به دلیل اینکه منابع کربوهیدرات هستند، حذف یا به شدت محدود می شوند.

 

از این نظر، رژیم غذایی پروتئین گیاهی ، که گوشت و ماهی را حذف می کند، باید علاوه بر شیر، پنیر و تخم مرغ شامل حبوبات، میوه ها، سبزیجات و غلات باشد.

 

ترکیب غلات و حبوبات امکان اطمینان از پروتئین های با کیفیت بیولوژیکی بالاتر را فراهم می کند ، زیرا این غذاها از نظر محتوای اسید آمینه مکمل هستند : آنهایی که غلات ندارند در حبوبات یافت می شوند و بالعکس.

 

در کنار پروتئین های حیوانی تضمین شده توسط شیر، مشتقات و تخم مرغ، در اینجا منابع اصلی پروتئین های گیاهی که باید در رژیم غذایی پروتئین گیاهی بدون گوشت یا ماهی گنجانده شوند، آمده است :

 

حبوبات، به ویژه نخود، لوبیا، لوبیا، سویا و مشتقات آن (توفو، تمپه، ادامام، نوشیدنی سویا، ماست سویا)، نخود فرنگی، عدس.

میوه های خشک، مانند آجیل کاج، بادام، گردو، فندق.

غلات شبه مانند کینوا.

دانه ها، به ویژه بذر کتان، آفتابگردان، کدو تنبل، چیا.

غلات، به ویژه غلات کامل مانند گندم و بلغور، و همچنین جو دوسر، اسپلد و سیتان (مشتق گندم) که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.

سبزیجات با پروتئین بالا

مانند رژیم گیاهخواری استاندارد، در صورت کمبود ویتامین B12 و آهن، توصیه می شود با پزشک خود در مورد مصرف مکمل ها مشورت کنید .

 

رژیم پروتئین گیاهی

رژیم غذایی پروتئین وگان

رژیم غذایی پروتئین را می توان در یک کلید وگان نیز حذف کرد . در این مورد پروتئین ها منحصراً از غذاهای با منشاء گیاهی مانند حبوبات، غلات و شبه غلات (به عنوان مثال بلغور و کینوا که دارای محتوای پروتئین بالا هستند) به دست می آیند. .

 

اینها پروتئین‌هایی هستند که در مقایسه با پروتئین‌های حیوانی، ارزش بیولوژیکی بسیار خوبی دارند، بنابراین، هم در یک رژیم غذایی استاندارد وگان و هم در رژیم وگان پروتئینی، مهم است که بین غذاهای مختلف گیاهی ترکیب‌های درست انجام شود. که از نظر یک یا چند اسید آمینه ضروری ضعیف هستند (مثلاً غلات و حبوبات). خطر، در غیر این صورت، کمبود اسید آمینه است که از توسعه منظم و کافی سنتز پروتئین جلوگیری می کند .

 

 

غذاهایی که باید در رژیم غذایی پروتئین وگان گنجانده شوند مانند رژیم غذایی پروتئین گیاهی هستند، به جز شیر و محصولات لبنی و تخم مرغ.

 

حتی بیشتر از رژیم غذایی پروتئین گیاهی، اگر می‌خواهید از رژیم غذایی پروتئین گیاهی پیروی کنید، توصیه می‌شود این کار را تحت راهنمایی یک متخصص تغذیه انجام دهید ، که یک منوی متعادل متناسب با نیازهای شما ایجاد می‌کند. همانطور که در مورد رژیم غذایی استاندارد گیاهخواری، توصیه می‌کنیم با پزشک خود توصیه‌های مکمل را برای رفع کمبودهایی که ممکن است از آن رنج می‌برید، ارزیابی کنید، مانند کمبود ویتامین B12 و ویتامین D و نمک‌های معدنی مانند کلسیم، آهن و روی. .

 

رژیم غذایی پروتئین: منوی نمونه

همانطور که دیدیم، رژیم های پروتئینی بسیار زیاد هستند، همه با محتوای پروتئین بالا اما با نسبت های مختلف مواد مغذی مشخص می شوند. بنابراین هیچ مدل واحدی از رژیم غذایی پروتئینی وجود ندارد. در زیر نمونه‌ای از منوی 10 روزه را ارائه می‌دهیم که به شما ایده‌ای از ترکیب وعده‌های غذایی در یک رژیم پروتئینی می‌دهد.

 

منوی مثال رژیم پروتئینی 10 روزه

در بین رژیم های پروتئینی، برخی از رژیم های غذایی هستند که به شما کمک می کنند تا به یک هدف خاص وزنی برسید، مانند رژیم پلانک که کاهش 9 کیلوگرمی را در دو هفته تضمین می کند، البته به شرطی که این برنامه را به طور کامل دنبال کنید.

 

اگر هدف شما کاهش وزن 10 کیلوگرمی است، در تجزیه و تحلیل عمیق ما در مورد رژیم پلانک می توانید نمونه ای از منوی هفتگی را برای امتحان پیدا کنید .

 

توصیه ما، اگر می خواهید از رژیم غذایی پروتئین پیروی کنید، در هر صورت این است که با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید تا ارزیابی کند که آیا این رژیم برای شما مناسب است و می تواند آن را با نیازهای خاص شما تطبیق دهد.

 

رژیم غذایی پروتئین: موارد منع مصرف و عوارض جانبی

افزایش مصرف پروتئین می‌تواند تأثیر خاصی در افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن داشته باشد ، اما برای محافظت از سلامت ارگانیسم مهم است که مصرف بیش از حد پروتئین تنها یکی از جنبه‌های آن باشد.

 

رژیم‌های پروتئینی یک وضعیت متابولیک را تعیین می‌کنند که اگر برای مدت طولانی و بدون کنترل دقیق انجام شود ، می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند .

 

خطرات اصلی رژیم های پروتئینی عبارتند از:

 

آنها می‌توانند کمبود ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها) و فیبر موجود در غذاهای غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده (حبوبات، میوه‌ها، سبزیجات، غلات) را که در رژیم غذایی حذف یا به شدت محدود شده است، تعیین کنند .

احتمالاً ذخایر گلوکز (گلیکوژن) کبد را کاهش می دهد که برای حفظ سطح طبیعی گلوکز خون استفاده می شود.

به دلیل مصرف زیاد پروتئین، همراه با کاهش قابل توجه مصرف کربوهیدرات ها، آنها می توانند باعث دوره های کتواسیدوز مرتبط با تجمع بیش از حد اجسام کتون در خون شوند، موادی که بدن به عنوان منبع انرژی به جای قند استفاده می کند . که در مقادیر زیاد سمی هستند، به ویژه برای کبد که باید آنها را دفع کند.

آنها می توانند منجر به افزایش سطح کلسترول LDL (به اصطلاح "بد") در خون شوند، به خصوص اگر بر اساس مصرف رایج پروتئین های حیوانی باشد، به عنوان مثال در مورد رژیم غذایی منطقه ای اتفاق می افتد. و رژیم دوکان؛

مانند رژیم پارینه سنگی، با افزایش خطر قلبی عروقی همراه هستند .

آنها می توانند کلیه ها را بیش از حد بارگذاری کنند و مجبور به دفع پروتئین اضافی شوند.

رژیم‌های کتوژنیک می‌توانند باعث تغییرات خلقی، افسردگی، اضطراب شوند ، زیرا بر متابولیسم سروتونین تأثیر می‌گذارند. آنها همچنین با عوارض جانبی مانند سنگ کلیه، دیس لیپیدمی، کم آبی بدن، تغییرات متابولیسم استخوان همراه هستند.

 

 

رژیم غذایی پروتئین

 

رژیم غذایی پروتئینی  از آنجایی که بر این فرض استوار است که کربوهیدرات‌ها برای مدیریت وزن بدن بدتر از پروتئین هستند، کاهش شدید اولی را به نفع دومی فراهم می‌کند. با این حال، ما هرگز نباید فراموش کنیم که بدن ما «گرسنه» قند است، زیرا این قندها نشان دهنده سوخت ما هستند .

 

"اگر گازوئیل رقیق شده با بنزین را در باک خودروی خود قرار دهیم، دومی در ابتدا به حرکت خود ادامه می دهد و در واقع، تغییر سوخت نیز به بهتر شدن آن کمک می کند، اما این توهم اولیه جای خود را به اولین مشکلات می دهد. بعد از مدتی تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر تصمیم بگیریم این عادت را به طور روزانه اتخاذ کنیم یا حتی خودمان را مجبور کنیم بیشتر و بیشتر بنزین و گازوئیل کمتری اضافه کنیم... در یک نقطه خاص، ماشین از حرکت باز می‌ماند و خاموش می‌شود.

 

خوب، بدن ما یک ماشین واقعی است و رفتاری که نشان می دهد کم و بیش یکسان خواهد بود. بنابراین ما فکر نمی کنیم که افزایش پروتئین و کاهش بقیه باعث کاهش وزن ما شود و به ما اجازه دهد که این نتیجه را در طول زمان حفظ کنیم . این یک توهم است. تنها راه رسیدن به این هدف، خوردن سالم و متعادل، پیروی از رژیمی است که این مفهوم را پایه و اساس خود قرار داده است، یعنی رژیم غذایی مدیترانه ای.

این رژیم می تواند یک رژیم کاهش وزن سریع محسوب گردد...

iliyasamadi17
iliyasamadi17

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋