فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تاثیر رازیانه در زیباسازی چشم جنین در دوران بارداری

تأثیر رازیانه بر زیبا شدن چشم جنین در بارداری

تاثیر رازیانه بر جنین

همه ما دوست داریم علاوه بر این که فرزندانی سالم داشته باشیم، چهره‌شون هم زیبا باشه. تأثیر رازیانه بر زیبا شدن چشم جنین هم از مواردیه که خیلی از خانمای باردار پیگیرش هستن. احتمالاً اگر در مورد زیبایی به خصوص درشت شدن چشمای بچه‌تون سؤال پرسیده باشین، بهتون گفتن که رازیانه بخورین. بدون شک تأثیر مواد خوراکی روی زیبایی چهره غیر قابل انکاره. پس چندان هم دور از واقعیت نیست که رازیانه بخورین و چشمای بچه‌تون زیبا بشه. در ادامه مصرف رازیانه در بارداری و تأثیرش بر زیبایی جنین رو بررسی می‌کنیم.

 آیا زیبایی چشم با خوردن رازیانه در بارداری ارتباط داره؟

آیا زیبایی چشم با خوردن رازیانه در بارداری ارتباط داره؟

در طب سنتی و اصول زیبایی چهره فرزند، مصرف رازیانه در بارداری توصیه شده. زیبایی چشم‌ها تأثیر زیادی روی جذابیت چهره داره. در اصل اعتقاد بر اینه که مصرف رازیانه در بارداری باعث می‌شه تا چشم‌های جنین درشت‌تر بشه. بهتره بدونین تقریباً اندازه چشم تمام انسان‌ها مساویه. با این حال میزان باز شدگی پلک‌ها از هم باعث می‌شه تا بعضیا چشم‌های درشت‌تر و برخی کوچک‌تری داشته باشن. احتمالاً تأثیری که رازیانه بر روی چشم داره، همین اثرش روی باز شدگی بیشتر پلک‌ها هست.

مسئله دیگه‌ای هم که وجود داره، افزایش بینایی و عصب‌های اونه. پس علاوه بر تأثیر رازیانه بر زیبا شدن چشم جنین، این ماده می‌تونه روی کیفیت بینایی چشم هم تأثیرگذار باشه. به همین علت خوردن به اندازه رازیانه در دوران بارداری مفیده.

آیا خوردن رازیانه در بارداری ممکنه ایجاد مشکل کنه؟

اگر خواص رازیانه رو بررسی کنین، احتمالاً در بین موارد متعدد، قاعده‌آوری رو هم می‌بینید. در دوران بارداری، مصرف مواد قاعده‌آور توصیه نمی‌شه. این مواد طبع گرمی دارن و می‌تونن در مواقعی که خطر سقط جنین وجود داره، اثراتی منفی روی جنین و بارداری داشته باشن. با توجه به این توضیحات، بهتره رازیانه رو با احتیاط بیشتری در دوران بارداری مصرف کنین. از طرفی ممکنه بخواین تأثیر رازیانه بر زیبایی چشم جنین رو امتحان کنین، به ناگاه دچار زایمان زودرس بشین. حتی ممکنه خونریزی یا لکه بینی ایجاد بشه.

میزان مصرف رازیانه در بارداری

با توجه به مواردی که ذکر شد، ممکنه خانم‌ها بین عوارض و فوایدی که مصرف رازیانه در بارداری داره، سردرگم بشن. حالا رازیانه بخوریم تا جنین زیبا بشه یا نخوریم چون خطر سقط جنین وجود داره؟ بهتره بدونین، اگه میزان زیادی رازیانه مصرف کنین و بارداری خطرناک یا احتمال سقط جنین وجود داشته باشه، اون موقع است که باید نگران باشین. در اصل میزان کم رازیانه و در یه بارداری عادی، نگرانی ایجاد نمی‌کنه. اگر رازیانه رو به صورت دونه‌ای مصرف می‌کنین، بهتره در روز بیش از 5 گرم رو در وعده‌های غذایی‌تون جای ندین. ممکنه برخی افراد عرق رازیانه رو ترجیح بدن. در این صورت هم بیشتر از 3 استکان از این عرق در طول روز نباید مصرف بشه.

طریقه مصرف رازیانه در بارداری برای زیبایی چشم جنین

سؤال دیگه‌ای که علاوه بر تأثیر رازیانه بر زیبا شدن چشم جنین ممکنه پیش بیاد، چطوری مصرف کردن رازیانه هست. اگر می‌خواین وقتی بچه‌تون به دنیا اومد چشمای درشت و سالمی داشته باشه، می‌تونین یک روز در میان یه فنجان چای رازیانه بخورین. البته نباید بیش از مقداری که عنوان شد مصرف کنین.

رازیانه رو می‌تونین پودر کنین و روی غذاهایی مثل شیربرنج، فرنی، سوپ و... بریزین. ممکنه مصرف رازیانه در بارداری به علت عطر زیادی که داره، برای بعضی از خانما مقدور نباشه و ویار بارداری بهشون اجازه استفاده از این ماده رو نده. رازیانه رو می‌تونین پودر کنین، توی کپسول‌های مخصوص دارو بریزین و اینطوری بدون اینکه بو یا طعمشو حس کنین، به راحتی بخوریدش.

تاثیر رازیانه بر جنین

در چه سنی برای زیبایی چشم جنین رازیانه مصرف کنیم؟

یه نکته دیگه که باید برای تأثیر رازیانه بر زیبا شدن چشم جنین در بارداری بهش توجه کنین اینه که رازیانه رو چه موقع باید خورد؟ از ماه دوم به بعد، قسمت‌های مختلف چهره شکل می‌گیرن. به همین علت در ماه اول و حتی دوم مصرف رازیانه خیلی توصیه نمی‌شه؛ چون نه تنها تأثیری روی زیبایی نداره، بلکه ممکنه خطرات سقط جنین ضعیف و تازه تشکیل شده رو هم به همراه داشته باشه. پس برای مصرف رازیانه در بارداری باید از ماه سوم شروع کرد. از ماه هفتم به بعد هم خطر زایمان زودرس وجود داره و تقریباً شکل چهره تکمیل شده. پس بهتره توی این زمان هم مصرف رازیانه رو کنار بذارین تا روی پروسه زایمان طبیعی و زمانش تأثیری نذاره.

 

 

 

 

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋