fardinamiri5580

fardinamiri5580

توسط ۱۶ نفر دنبال می شود
 ۳۴ نفر را دنبال می کند

چگونه بهترین پمپ برای حل مشکل فشار آب منزل، انتخاب کنیم؟

آهمیت پمپ آب خانگی چیست؟ اگر فشار آب در خانه شما کم است، پس معنای اعصاب‌ خوردی واقعی را می‌دانید! دوش صبحگاه فاقد هرگونه فشار است، شستن ظرف‌ها ممکن است ‌ساعت‌ها طول بکشد و پر کردن وان حمام، تقریباً غیرممکن است، زیرا با فشار کم تا وان پر آب بشود، گرمای آن را از دست خواهید داد.

 

خوشبختانه، اگر از هر یک از مشکلات ذکرشده در بالا رنج می‌برید، لازم نیست به همین شکل ادامه بدهید. در بیشتر موارد، با نصب انواع پمپ آب خانگی به‌راحتی می‌توان مشکل فشار کم آب در خانه را حل کرد. این پمپ نوعی ابزار کوچک مکانیکی است که به‌ راحتی روی سیستم لوله‌کشی خانه شما نصب می‌شود.

اکنون، اگر بار اولتان هست که وارد دنیای پمپاژ و پمپ خانگی شده‌اید، قطعاً سردرگم خواهید شد. بدون شک می‌خواهید بدانید، بهترین پمپ آب خانگی چیست، اجزای پمپ آب خانگی به چه شکل است، طرز کار  و قیمت پمپ آب خانگی به چه صورت است. تمامی این سؤالات برای کسی که قصد آشنایی و یا خرید پمپ آب خانگی را دارد طبیعی است. در این مقاله می‌خواهیم این اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

 

بوستر پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی تقویتی (بوستر پمپ)

بوستر پمپ یک وسیله مکانیکی است که می‌تواند به سیستم لوله‌کشی خانه و ساختمان ها شما متصل شود. پمپ قادر به تشخیص پایین آمدن فشار و جریان است و می‌تواند به‌طور خودکار عملکرد منبع تغذیه آب‌ رسانی اصلی را بهبود دهد. به زبانی ‌ساده‌تر، اگر در هنگام استفاده از شیرآلات، دوش یا سایر وسایل در خانه خود مرتباً فشار آب کم دارید، یک پمپ تقویت‌کننده (بوستر) می‌تواند فشار آب را افزایش دهد.

 

چه عواملی باعث فشار کم آب می‌شود؟

  • جاذبه - پمپاژ در سربالایی یا خانه‌ای با چندین طبقه ضعیف‌تر است

  • فاصله از منبع آب - هرچه فاصله بیشتر باشد ، فشار به دلیل اصطکاک در لوله کاهش می‌یابد.

  • اندازه لوله‌های آب - اگر لوله‌های آب خیلی کوچک باشند ، به دلیل اصطکاک آب در حال حرکت از طریق خط لوله ، حجم کمتری از آب عبور کرده و فشار بیشتری از دست می‌رود.

  • منبع بالاتر از سطح خانه شما قرار دارد.

  • استفاده بیش‌ازحد از سیستم آب خود با اضافه کردن سیستم‌های اضافی مانند لوازم جانبی یا سیستم‌های آبیاری.

  • مشکلات لوله‌کشی مانند گرفتگی لوله‌ها ، شیرهای فشار معیوب ، لوله‌های کوچک ، نشتی و غیره. این مشکلات با پمپ فشار حل نمی‌شوند.

همان‌طور که می‌بینید مشکلات زیادی وجود دارند که می‌توانند فشار آب خانه شمارا کم کنند و تعدادی از آن‌ها نیز با نصب پمپ آب خانگی برطرف می‌شوند، پس مطمئن باشید که پیش از نصب، درباره مشکل خود و راه‌حل‌های آن با یک متخصص و یا لوله‌کش مشورت کنید.

 

طرز کار پمپ آب خانگی چگونه است؟

طرز کار پمپ آب خانگی

انواع پمپ آب خانگی نحوه عملکرد چندان متفاوتی ندارند و اصول کارکردشان در تمامی مدل‌ها یکسان است.

مرحله 1:

 پمپ آب از طریق منبع تغذیه یا مخزن، مایع را به داخل پمپ می‌کشد.

گام 2:

با ورود آب به محفظه پمپ ، پمپ پروانه‌ها را فعال می‌کند.

مرحله 3:

پروانه‌ها سپس با سرعت‌بالا می‌چرخند و فشار آب را قبل از خارج شدن از دهانه، افزایش می‌دهند. اجزای پمپ آب خانگی  بسته به برند و مدل می‌تواند متفاوت باشد و دارای یک یا چند پروانه باشد.

 وقتی آب به پمپ وارد می‌شود ، پروانه‌ها می‌چرخند و فشار آب را افزایش می‌دهند. سپس آب با فشار چندین برابر فشار اولیه از پمپ خارج می‌شود.

 

قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب های خانگی، یعنی آن دسته از پمپ ها که برای افزایش فشار آب منازل مناسب هستند، قیمت های متفاوتی از 650 هزار تومان تا 4 میلیون تومان دارند. الیته پمپ های 1 میلیون تومانی نیز می تواند نیاز شما را برآورده کند، گرچه نمی توان گفت از پمپ های 4 میلیون تومانی بهتر است. البته قیمت پمپ های آب خانگی به عواملی همچون میزان پمپ چند لیتر بر دقیقه و جنس لوازم آن بستگی دارد. پمپ های آب ایتالیایی و موتوژن از بهترین های بازار با قیمت مناسب هستند.

 

ویژگی‌های انواع پمپ آب خانگی چیست؟

 

چهار ویژگی مهم برای تمام پمپ‌های آب وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید از آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید بهترین پمپ آب خانگی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  1. سرعت / نرخ جریان؛
  2. درجه فشار؛
  3. نوع سیستم؛
  4. پروانه.

 

سرعت جریان (flow rate) چیست؟

سرعت/نرخ جریان، حداکثر آبی است که می‌تواند هر دقیقه پمپاژ شود.

به‌عنوان‌مثال ، Salamander Home Booster که یکی از بهترین پمپ آب خانگی خارجی است، میزان جریان را به 12 لیتر آب در دقیقه می‌رساند حتی اگر ورودی فقط 3 لیتر در دقیقه باشد.

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید و در خانه.ای با ابعاد قابل‌توجه زندگی می‌کنید ، ممکن است به پمپی با نرخ جریان بالاتر نیاز داشته باشید.

  • هشدار: توجه داشته باشید که اگر از شبکه برق استفاده می‌کنید ، فقط مجاز به کشیدن 12 دور در دقیقه هستید!

درجه فشار چیست؟

این فشاری است که در آن آب از پمپ خانگی خارج می‌شود. به‌عنوان‌مثال، بهترین پمپ آب خانگی خارجی، مدل Salamander دارای درجه فشار 1.5 بار است. اگر فشار آب شما 0.7 بار باشد ، سالاماندر فشار آب شمارا دو برابر می‌کند. بازهم ، اگر شما در یک خانواده پرجمعیت در خانه‌ای با اندازه قابل‌توجه هستید ، پس احتمالاً به انواع پمپ آب خانگی با درجه فشار بالاتری نیاز دارید.

نوع سیستم چیست؟

پمپ آب‌ها در  جابه‌جایی مثبت یا منفی وجود دارند. این نحوه فعال شدن پمپ را نشان می‌دهد. یک پمپ مثبت توسط نیروی جاذبه فعال می‌شود درحالی‌که پمپ منفی با افت فشار بین پمپ و دستگاه فعال می‌شود. پیش از انتخاب در نظر داشته باشید که جدا از شرایطتان، تعمیر پمپ آب خانگی جابه‌جایی منفی کار تخصصی‌تری است.

پروانه چیست؟

پمپ آب‌ها با استفاده از سیستم پروانه کار می‌کنند، همانند موتورهای هواپیما. در بیشتر انواع پمپ آب خانگی مدرن می‌توانید یک یا چند پروانه داشته باشید. هرچه پروانه بیشتر باشد ، پمپ قدرت بیشتری دارد.

 

واقعاً به پمپ آب خانگی نیاز دارید؟

اگر فکر می‌کنید مشکل کمی فشار آب‌دارید و قصد خرید پمپ آب خانگی رادارید ، یک امتحان ساده سه مرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید برای آزمایش جریان خود انجام دهید. تمام آنچه برای این آزمون نیاز دارید این است: یک ظرف اندازه‌گیری ، یک تایمر و یک ماشین‌حساب. با استفاده از این وسایل، میزان جریان آب خود را حساب کنید و اگر عدد به‌دست‌آمده پایین بود، آنگاه باید به فکر نصب یک پمپ آب خانگی باشید. برای خرید انواع پمپ، از محصولات ما دیدن فرمایید.

 

نصب انواع پمپ آب خانگی چگونه است؟

شاید بزرگ‌ترین برتری پمپ‌های خانگی در برابر دیگر پمپ‌ها، سهولت نصب آن باشد. ساده بودن ترتیب قرارگیری اجزای پمپ آب خانگی این اجازه را به شما می‌دهد که در مدتی کوتاه نصبش کنید. تعمیر پمپ آب خانگی در صورت در نظر گرفتن دسترسی آسان در مرحله نصب، می‌تواند بسیار ساده باشد. تمام اتصالات موردنیاز برای نصب در کیت پمپ وجود دارد. این کیت شامل: واشر، واشر فیلتر، یک اتصال مستقیم، یک اتصال شیر عایق و برخی از آداپتورها برای کنار آمدن با اتصالات لوله 15 یا 22 میلی‌متر. دستورالعمل‌های کامل نیز در آن قرار شده است، بنابراین پس از خرید، می‌توانید سریعاً آن را نصب کنید.

نصب باید تقریباً یک ساعت طول بکشد و برای شروع فقط به چند ابزار نیاز دارید.

بااین‌حال، برای جلوگیری از هزینه‌های مضاعف، اگر اطمینان ندارید که خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید ، با یک لوله‌کش واجد شرایط برای انجام کار تماس بگیرید.

توجه: مجدداً، اگر به جریان بالاتر از 12 لیتر در دقیقه نیاز دارید، باید مخزن مخصوص دارید. برداشت بیش از 12 لیتر در دقیقه از شبکه‌های عمومی غیرقانونی است.

اگر شما بهترین پمپ آب خانگی را نیز بخرید و نصب آن‌ را درست انجام ندهید، دچار مشکل خواهید شد؛ پس مراحل نصب را قدم‌به‌قدم و با دقت انجام دهید.

 

کدام‌یک از انواع پمپ آب خانگی بهتر است؟

پیش از انتخاب پمپ آب خانگی در نظر داشته باشید که بهترین پمپ آب خانگی وجود ندارد و بهترین پمپ با توجه به شرایط شما انتخاب می‌شود. پمپ‌های مختلفی با کارایی‌های متنوع که هر مدام در یک زمینه تمرکز بیشتری دارند، عرضه می‌شود و شما باید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

پمپ‌های حجمی: این پمپ‌ها معمولاً پمپ‌های کم‌توان هستند که در مواردی که نیاز به انتقال حجم نسبتاً کم آب با فشار بالاتر است ، استفاده می‌شوند.

پمپ‌های خودکار: با توجه به ویژگی اضافه‌شده یک ونتوری در داخل پمپ ، این واحدها می‌توانند آب را در سطح پایین‌تری که پمپ به آن نصب‌شده است بکشند. این پمپ‌ها همچنین به  پمپ مکش معکوس شناخته می‌شوند. ارتفاع مکش نباید بیش از 3 متر زیر سطح پمپ باشد.

پمپ‌های سانتریفیوژ: این پمپ‌ها بسیار شبیه پمپ‌های شوفاژ هستند اما بدون ونتور ، بنابراین سطح آب باید بالاتر از سطح پمپ باشد ، در غیر این صورت به آن پمپ مکش مثبت گفته می‌شود. این پمپ‌ها در رساندن حجم بالای آب در فشار متوسط تا زیاد بسیار مؤثر هستند.

اجزای پمپ آب خانگی در هر بک از این دسته‌بندی‌ها متفاوت است که منجر به تفاوت عملکرد و دوام نهایی آن می‌شود.

 

تعمیر پمپ آب خانگی

همان‌طور که در قسمت نصب اشاره شد، پمپ‌های آب خانگی ساختار ساده‌ای دارند و تعمیر آن‌ها کار پیچیده‌ای نیست. اگر پمپ در مکانی غیرقابل دسترسی، همانند داخل چاه، قرار داشته باشد برای تعمیر آن نیازمند یک لوله‌کش هستید اما در غیر این صورت تعمیر پمپ آب خانگی بسیار ساده است. تا زمانی که موتور آن آسیب جدی ندیده باشد شما می‌توانید با عوض کردن دیگر قطعات آن همانند واشر، به عمر آن بیفزاید.

خوشبختانه پمپ‌های آب خانگی دستگاه‌های مکانیکی بادوامی هستند و اگر به‌درستی از آن‌ها نگهداری کنید و سیالات چسبنده و یا حاوی ریز جامدات واردش نکنید‌، تا سالیان سال بدون نیاز به تعمیر برای شما کار خواهند کرد.

سخن آخر

پمپ آب وسیله مکانیکی است که در انتقال آب انقلاب ایجاد کرد و برطرف کردن مشکلات مربوط به سیالات را از همیشه آسان‌تر نمود. حال با پیشرفت این فنّاوری و کوچک‌تر نمودن ابعاد موتورها شما می‌توانید در خانه خود از انواع پمپ آب خانگی استفاده کنید. تنها کاری که برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی باید انجام دهید این است که شرایط خود را بررسی کنید و با مشخصات پمپ موردنظر خود مقایسه کنید. کارشناسان ما در شرکت وست پمپ ایران در تمام طول روز پاسخگوی سؤالات شما عزیزان هستند تا تجربه لذت بخشی را از ورود به دنیای پمپ برای شما فراهم کنند. منبع

fardinamiri5580
fardinamiri5580

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋