fateme zaeim

fateme zaeim

راهنمای خرید منبع دوجداره

منبع دوجداره از مهم ترین تجهیزات برای بالا بردن دمای آب در لوله های سیستم های گرمایشی می باشد که از دو مخزن استوانه ای تشکیل شده است. این منبع ها دارای بدنه فلزی بوده و در برابر افزایش و کاهش فشار و تغییرات دما و غیره مقاومت بالایی دارند. به دلیل تفاوت هایی که در ساختار و ویژگی و مشخصات منبع دوجداره موجود در بازار وجود دارد، در ادامه راهنمای خرید و هر آنچه که باید در زمن انتخاب این مخازن بدانید را ارائه می دهیم.

منبع دوجداره چیست؟

آب یکی از کاربردی ترین عناصر در انتقال گرما و حرارت می باشد و نمونه بارز اهمیت آن را می توان در منبع دوجداره مشاهده کرد. این مخازن از دو استوانه تشکیل شده اند که در آنها آب گرم و سرد به صورت جدا از هم نگهداری میشوند. در منبع داخلی آب سرد و اطراف آن در استوانه بیرونی آب گرم وارد میشود. حرارت آب گرم به آب سرد منتقل شده و سپس این آب وارد لوله های سیستم های گرمایشی در تمام ساختمان خواهد شد. آب پس از از دست دادن حرارت مجدد به منبع داخلی وارد شده و به کمک آب گرم منبع بیرونی دمای آن افزایش پیدا نموده و این روند و چرخه تکرار میشود.

خرید منبع دو جداره با ظرفیت مناسب

یکی از موارد بسیار مهم در خرید منبع دوجداره، توجه به ظرفیت آن می باشد. دو منبع داخلی و خارجی استوانه ای شکل این تجهیزات دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. لذا در زمان خرید باید بر اساس تعداد واحدهای مسکونی ساختمان و نفرات موجود در آن و میزان آب گرم مصرفی ظرفیت مورد نظر تخمین زده و در نهایت بهترین گزینه را خریداری نمایید. به عنوان مثال، از ظرفیت های رایج بر اساس تعداد نفرات و تعداد واحدهای مسکونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منازل مسکونی با 5 نفر جمعیت ظرفیت منبع 189 تا 283 لیتر

منازل مسکونی با 10 نفر جمعیت ظرفیت منبع 472 لیتر

مجتمع های مسکونی برای هر واحد 189 لیتر

ادارات به ازای هر کارمند 4.7 لیتر

بیمارستان ها به ازای هر تخت 46 لیتر

با توجه به اینکه شرایط محیط های مسکونی و ادارات و غیره ممکن است متفاوت باشد، در زمان خرید منبع دوجداره بهتر است با کارشناسان مشورت کنید تا بهترین ظرفیت را پیشنهاد دهند. کم بودن ظرفیت منبع دوجداره باعث میشود تامین آب گرم ساختمان با مشکلات متعددی روبرو شود.

توجه به جنس بدنه منبع دوجداره

مساله بسیار مهم بعدی که باید در زمان انتخاب منبع دوجداره در نظر داشت، جنس بدنه و میزان ضخامت ورق های به کار رفته در آن است. بهترین نوع این منابع دارای بدنه با ورق های فولادی با روکش گالونیزه می باشد و جداره داخلی حداقل 3 تا 5 میلیمتر باید ضخامت داشته باشند. برای جداره خارجی 4 تا 6 میلیمتر ضخامت ورقه های بدنه در نظر گرفته میشود. توجه داشته باشید که هر چه ضخامت این ورقه ها بیشتر باشد، به همان نسبت نیز مقاومت کششی آنها افزایش پیدا می کند.

ضد زنگ بودن بدنه منبع دوجداره

به منظور جلوگیری از زنگ زدن بدنه منبع در فضای باز و در تماس با نم و رطوبت و مواد خورنده باید لایه هایی از رنگ اپوکسی برای آنها استفاده شده باشد. برخی از منابع دوجداره موجود در بازار فاقد رنگ اپوکسی بوده و به مرور کیفیت خود را به دلیل زنگ زدگی از دست می دهند.

برای خرید منبع دوجداره در ظرفیت های مختلف و سفارشی می توانید از خدمات گروه صنعتی هفت استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02156541459 – 02156541457 تماس بگیرید.

 

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋