villa sazee

villa sazee

هنگام خرید بخاری هیزمی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

 

 

معرفی بخاری هیزمی

احتمالا همگی با این موضوع آشنا هستید که اولین و مهمترین وسیله ای که انسانها از گذشته ها و حتی تا به الان فضای زندگی خود را گرم نگه می داشتند، آتش زدن چوب و هیزم بوده است. به همین دلیل محصولی به نام بخاری هیزمی تولید شد و بسیاری از مناطق هنوز هم از همین نوع بخاری ها استفاده می کنند. زیرا درحال حاضر با طراحی حرفه ای و اصولی که این محصول دارد، بهترین گزینه برای مناطقی است که فاقد امکاناتی چون گاز یا برق هستند.

این نوع بخاری که بوسیله مواد سوختنی ازجمله هیزم کار می کند، امکانی عالی برای ایجاد گرمایش مناسب در محیط های سرد و نقاطی است که امکان دسترسی به برق و گاز ندارند. علاوه بر اینها افراد زیادی وجود دارند که طرفدار محیط های نوستالژی هستند. از این محصول همچون سماور زغالی می توانید برای ایجاد محیط های گرم، صمیمانه و نوستالژی استفاده کنید. این بخاری های زغالی در محیط های داخلی ویلا، خانه باغ و آلاچیق عالی عمل می کنند.

کسانی که قصد خرید و انتخاب بخاری هیزمی دارند ولی در تصمیم خود کمی دچار تردید هستند، باید بدانند که بخاری های هیزمی جدید دارای بدنه ای از جنس های ورق سیاه و گالوانیزه و نسوز تولید می شوند که ایمنی و عملکرد خوبی دارند. همچنین استقامت مناسبی در مقابل ضربه برای آن طراحی شده است. پس خیالتان از بابت استاندارد بودن محصول کاملا راحت باشد. اگر می خواهید در مکان هایی از قبیل کافه ها، رستوان ها، ویلا یا منازل واقع در کوهستان یا باغ، طرحی کلاسیک (سنتی) ایجاد کنید، انتخاب بخاری هیزمی بسیار ایده آل خواهد بود.

 

 

راهنمای خرید بخاری هیزمی

اگر می خواهید بهترین مدل بخاری هیزمی را انتخاب کنید، علاوه بر قیمت بخاری هیزمی، لازم است تا کاملا با موارد مهم در راهنمای خرید بخاری هیزمی آشنا شوید. به همین دلیل ما در لاوا مارکت سعی کرده ایم تا برای انتخاب بخاری هیزمی، اصلی ترین و مهم ترین موارد را در اختیار خریداران قرار دهیم .

در زیر برخی از این نکات را عنوان می کنیم:

از آنجایی که هریک از این بخاری ها مناسب با محیطی خاص هستند، پس حتما اندازه مکان خود را در نظر داشته باشید.

با انتخاب بخاری چند کاره یا بخاری استوانه ای هیزمی، نه تنها می توانید از طرح و کارایی مفید آن برای گرم کردن محیط لذت ببرید، بلکه دکوراسیون سنتی مکان موردنظرتان را شیک تر کنید.

از نکات مهم دیگر برای اینگونه از محصولات، برخورداری از لوله و دودکش مناسب برای جلوگیری از متساعد شدن گازهای سمی است. خوشبختانه در طراحی انواع بخاری های لاوا مارکت، این گزینه مهم بخوبی رعایت شده است.

بدنه این بخاری ها از جنس گالوانیزه و ورق سیاه ساخته شده که مقاومت بالایی دارند. این بدنه کاملا ضد زنگ بوده و خیال خریدار را می تواند از این لحاظ راحت کند.

بخاری تابشی

هیتر گازی یکی از سیستم های گرمایشی پرکاربرد و در بین بقیه هیتر ها میباشد که بدلیل در دسترس بودن گاز شهری در اکثر نقاط از محبوبیت خاصی بر خوردار میباشد . بخاری فضای باز یا هیتر فضای باز وسیله ایی برای لذت بردن از گرمای دل انگیز در سرمای زمستان است.بخاری ها انواع مختلفی دارند. اما آنها نه تنها می توانند به خوبی در اطراف کودک ، بلکه در بسیاری از مناطق دیگر خانه و باغ نیز سرو کنند.

تفاوت ها با بخاری تابشی چیست؟ بخاری تابشی بدون نیاز به فاز گرم شدن طولانی به سرعت با انرژی تأمین می شود. بخاریهای تابشی، انرژی مادون قرمز را که هنگام جذب شدن توسط اشیاء به انرژی گرمایی تبدیل میشود، ساطع کرده و باگرم کردن سطح شی باعث بالا رفتن دمای محیط میشوند.

ساختمان­هایی که با استفاده از سیستم بخاری گرمایش تابشی گرم می شوند به شما کمک می کند ۵۰ -۳۰ درصد در هزینه های مصرفی برای گرمایش ساختمان صرفه جویی کنید.

به عنوان مثال برخی از سیستم های گرمایشی زمینی با توجه به نحوه گرمایش که به صورت گرمایش مستقیم با هوای اطراف می باشد در خصوص صرفه جویی در انرژی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشند.

هیتر فضای باز

پیشنهاد میشود که اگر در محیط کوچکی نیاز به دمای بالا و گرمای زیاد دارید، از این مدل سیستم گرمایشی و تابشی استفاده کنید. در بخشهای قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم که بخاری تابشی های فضای باز دارای انواع مختلفی هستند. ذکر این نکته الزامی است که برترین راهکار در گرمایش فضاهای باز و بزرگ بوده و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری دیگر سیستم های گرمایشی قابل مقایسه با سیستم های گرمایش تابشی گرماتاب نیست. این مزیت سیستم گرمایش تابشی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، باعث صرفه جویی در هزینه ها هم می شود. از دیگر نکات مثبت این سیستم گرمایش تابشی این است که حین گرم کردن محیط صدایی تولید نمی کنند. زیرا هیترهای تابشی از هر نوع آن یک انرژی پاک را به ما هدیه می کند. بخاری تابشی جز یکی از بهترین سیستم های گرمایشی برای منازل و صنایع محسوب می شود. مطالعهی دقیق و بررسی انواع گرماتابها نشان میدهد که برخی از آنها دارای ویژگیهای مثبت بیشتری نسبت به دیگر بخاریهای تابشی هستند که آنها را برای به کارگیری در فضای باز به سیستمهای گرمایشی بهتری تبدیل میکنند.

با استفاده از این بخاری ها به راحتی می توان فضای بیرون را به محیطی مناسب، برای سرو غذا و دیگر فعالیتها تبدیل کرد.

چرا باید از هیتر فضای باز استفاده کنیم؟ در حقیقت مزایای استفاده از یک سیستم گرمایشی تابشی به دلیل الگو برداری از سیستم گرمایش خورشیدی ناشی می شود. اکنون به دلیل محبوب شدن سیستم گرمایشی تابشی و استفاده از سیستم گرمایش تابشی محتوایی جامع تولید کرده ایم. تابش گرما در هیتر تابشی درست مانند تابش گرما در بخاری برقی است و تنها سطح مقابل هیتر را به صورت تشعشعی گرم می کند و قادر به ایجاد گرمایش پایدار در دمای هوای محل نصب می باشد.

 

علاوه بر این گروه بیشتر محافل عمومی از جمله رستوران ها از بخاری قارچی برای زیباسازی فضا نیز استفاده می کنند این محل ها بخاری قارچی را به بخاری گازی انرژی و اجاره بخاری گازی ترجیح می دهند. در ساختار کلی شفت خروجی از توربین به جعبه دندههایی متصل است که سرعت چرخش را کاهش داده و در نهایت با اتصال به پروانهٔ شناور موجب چرخش آن میشود. حرارت خروجی پمپ حرارتی خفیفتر میتواند منجر به اجبار افزایش در اندازهٔ رادیاتور شود یا سیستم گرمایشِ کفِ دماکم به جای آن نصب شود. نصب لوله های ورودی اکسیژن به مشعل و خروجی فن جهت تخلیه نمودن محصولات احتراق از محیط ضروری و الزامی میباشد.

بخاری تابشی

به دلیل اینکه بخاریهای تابشی تنها محدودهی مشخص مورد نظر را گرم میکنند، از اتلاف گرما جلوگیری کرده و شما تنها هزینهی گرم کردن مکان مورد نظرتان را پرداخت میکنید. ابعاد فضا بسیار مهم می باشد ، به دلیل اینکه بخاری فضای باز دارای توان گرمایی متفاوتی می باشد . سیستمهای بخاری تابشی مدرن توزیع گرما، مانند بخاری تابشی سرامیکی، بخاری تابشی لولهای و بخاری تابشی چتری هستند که بدون نیاز به گردش هوا، گرما را در یک فضای کوچک و بزرگ، کل حجم را تا دمای مطلوب و یکنواخت گرم میکنند. ویژگی منحصربفرد بخاری سفری پرتابل، کم حجم و قبل حمل بودن آن است.

نصب گرماتاب در سالن های صنعتی علاوه بر کاهش اتلافات حرارتی، منجر به کاهش زمان رسیدن به تعادل گرمایی می شود به طوریکه عملا به روشن نمودن سیستم گرمایشی ساعت ها قبل از شروع فعالیت در سالن نیاز نیست و با روشن نمودن این هیتر سقفی در مدت زمان چند دقیقه شرایط پایدار دمایی در محل برقرار می شود. هیترهای تابشی دارای میلههایی برای گرمکردن هستند که دور آنها رشته سیمها که دارای مقاومت بالا بوده پیچیده شده و در اطراف آنها سدهای صیقلی برای بازتاب انرژی گرمایی به فضای داخلی تعبیه شده است برای مثال اگر هیتری را که با انرژی گاز طبیعی کار میکند؛ انتخاب نماید، قطعاً هزینه آن نیز کمتر خواهد شد. از نظر یک مصرفکنندهٔ انرژی بازدهی این سیستم ۱۰۰٪ است زیرا همهٔ انرژی خریداری شده را به گرما تبدیل میکند؛ اما اگر بازدهی نیروگاهی که انرژی را تولید میکند در نظر بگیریم بازدهی کل پایین میآید.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋