ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مزایا و انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی بهترین گزینه روشنایی برای فضاهای باز و بسیار وسیع است که امکان روشنایی آن ها با ادوات روشنایی روزمره نیست؛ فضاهایی مثل ورزشگاه‌ها، استودیوم‌ها، سوله کارخانه‌های صنعتی، فضای سبز و یا حتی فضاهای کوچک‌تری مانند حیاط خانه.

در گذشته و قبل از به روی کار آمدن پروژکتور ال‌ای‌دی از نورافکن‌های قدیمی برای روشنایی این دسته از فضاها استفاده می‌شد اما با توجه به مزیت های بسیار زیاد پروژکتور ال‌ای‌دی طولی نکشید تا این چراغ جایگزین پروزکتورهای نسل قبل شد. در ادامه به بررسی برخی از این مزیت‌ها پرداخته‌ایم.

مزایای پروژکتور ال‌ای‌دی

  1. پروژکتور ال‌ای‌دی طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نورافکن‌های قدیمی دارد.
  2. امکان تنظیم شدت تابش و زاویه نور در پروژکتور ال‌ای‌دی به منظور نورپردازی دقیق‌تر.
  3. حرارت تولیدی در پروژکتور ال‌ای‌دی بسیار کمتر از پروژکتورهای قدیمی است و این موضوعی است که مستقیما بر طول عمر چراغ اثر می‌گذارد.
  4. کیفیت بالاتر نور تولیدی در پروژکتور ال‌ای‌دی 

از پروژکتور ال‌ای‌دی برای تامین روشنایی فضاهای باز و بسیار وسیع استفاده می‌شود انا انواع نورپردازی با پروژکتور ال‌ای‌دی چگونه است؟ در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته‌ایم.

انواع نورپردازی با پروژکتور ال‌ای‌دی

  1. روشنایی عمومی به وسیله پروژکتور ال‌ای‌دی:

رایج‌ترین کاربرد پروژکتور ال‌ای‌دی تامین روشنایی عمومی در ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی است. نور سراسری‌ای که توسط پروژکتور ال‌ای‌دی تأمین می‌شود به ورزشکاران کمک می‌کند تا دید بسیار بهتری داشته باشند و هم‌چنین تماشاچیان نیز تجربه بهتر و لذت‌ بخش‌تری از حضور در فضا می‌گیرند. جدا از اماکن ورزشی نیز  کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تامین نور محیط داخلی خود از پروژکتور ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند. چراکه نور با کیفیت این پروژکتورها علاوه بر بهبود ایمنی محیط محل کار مانع از خستگی کارکنان نیز می‌شود.

  1. روشنایی دکوراتیو و تزئینی به وسیله پروژکتور ال‌ای‌دی:

با توجه به اینکه پروژکتور ال‌ای‌دی قابلیت تنظیم شدت و زاویه نور را دارد، فضاهایی مانند اماکن تاریخی و یا برخی موزه‌ها  عموما از پروژکتورهای ال‌ای‌دی برای نورپردازی فضای خود استفاده می‌کنند. پروژکتور ال‌ای‌دی قابلیت تولید نور در رنگ‌های مختلف هم دارد که در نورپردازی تزئینی ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود و دیگر نیازی به خرید فیلترهای رنگ گران قیمت نیست.

  1. تأمین امنیت محیط با استفاده از پروژکتور ال‌ای‌دی:

پروژکتور ال‌ای‌دی مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی است. در واقع یک روشنایی کافی و خوب شرط لازم برای تأمین امنیت در هر فضایی است و نور با کیفیت پروژکتور ال‌ای‌دی باعث می‌شود تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته هم واضح و شفاف باشند. همچنین در کشورهای پیشرفته پروژکتور ال‌ای‌دی نقش کلیدی در تأمین روشنایی معابر عمومی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژکتور ال‌ای‌دی و انواع نورپردازی با آن و یا مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود با مهندسین فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋