ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مهم­ترین فاکتورها و راهنما خرید پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال‌ ای‌ دی یکی از پرکاربردترین انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی برای روشنایی انواع فضاهای باز و بسیار وسیع است به نحوی که حتی می‌توان از سهم روشنایی سایر ادوات و چراغ‌های موجود در بازار برای روشنایی این دست از فضاها صرف نظر کرد. اما هنگام خرید پروژکتور ال‌ای‌دی باید به چند نکته در رابطه با این چراغ دقت کنید که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

توان مصرفی پروژکتور ال‌ای‌دی

پروژکتور ال‌ای‌دی انواع بسیار متنوعی از 30 وات تا حتی 200 وات دارد و انتخاب گزینه مناسب از بین انواع متنوع آن بستگی به عوامل مختلفی مانند متراژ فضا، ارتفاع نصب پروژکتور، کاربری فضا، سطح نور مورد نظر و هم‌چنین کاربرد نور پروژکتور در فضا دارد.

درجه حفاظت و IP

درجه حفاظت فاکتوری است که به طبقه بندی امکان ورود ابزار، آب، انگشت انسان و .... به یک دستگاه الکتریکی می‌پردازد. به طور کلی پروژکتوری با IP66 امکان نصب در هر مکانی را دارد، زیرا این پروژکتور در مقابل آب، گرد و خاک، باران‌های اسیدی، برف و فضولات پرندگان مقاوم است و بدون ایجاد مشکل و خلل روشن می‌ماند.

شاخص نمود رنگ یا CRI

این شاخص برای تفکیک نور و نمود رنگی اجسام زیر نور چراغ به کار می‌رود. هرچه این عدد بالاتر و نزدیک‌تر به 100 باشد به این معناست که اجسام در زیر نور این چراغ نمود رنگی بهتری پیدا می‌کنند. این موضوع برای باغ‌ها، تالارها و هم‌چنین روشن کردن آثار باشتانی بسیار با اهمیت است چراکه اگر شاخص نمود رنگ در پروژکتور بالا نباشد، با استفاده از تعداد بالاتر چراغ و یا توان مصرفی بالاتر نمی‌توان نور و تصویر با کیفیت ایجاد کرد. به همین دلیل کسانی که کیفیت نور برایشان اهمیت دارد باید پروژکتوری با شاخص نمود رنگ بالاتر از 80 برای فضای خود تهیه کنند و بدین‌ترتیب، تجربه با کیفیت‌تری برای افراد حاضر در فضا ایجاد کنند.

فیلیکر و یا چشمک

فیلیکر داشتن چراغ به مرور باعث خستگی چشم و هم‌چنین ایجاد اختلال و برفک در تصاویر ضبط شده می‌شود. به همین دلیل اگر برای شما عدم ایجاد اختلال در تصاویر دوربین‌ها مهم هستند حتما از پروژکتورهای ال‌ای‌دی بدون فیلیکر استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمای خرید پروژکتور ال‌ای‌دی با کارشناسان و یا مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋