ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

برای خرید پروژکتور ال ای دی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

پروژکتور ال ای دی امروزه یکی از مهم‌ترین ادوات روشنایی برای نورپردازی و تامین روشنایی فضاهایی است که با چراغ‌های روزمره نمی‌توان آن‌ها را روشن کرد. در واقع پروژکتور ال‌ای‌دی با مصرف بسیار پایین‌تر، تا حدود 80% توانسته نیااز به روشنایی با صرفه و با دوام فضاهای بزرگی مانند استودیوم‌های ورزشی، فضای سبز پارک‌ها و یا سوله‌های کارخانه‌های صنعتی را به خوبی تامین کند.

مصرف بسیار کمتر پروژکتورهای ال‌ای‌دی تنها یکی از مزیت‌های این چراغ پر کاربرد نسبت به نورافکن‌های قدیمی است از دیگر مزایای آن می‌توان به نور با کیفیت‌تر، طول عمر بیشتر و حرارت تولید شده‌ی کمتر و هم چنین قابلیت سفارشی سازی این چراغ ها در رنگ نور و شدت و زاویه تابش آن‌ها مطابق با نیاز پروژه اشاره کرد.

تنوع پروژکتور ال‌ای‌دی در بازار روشنایی بسیار بالایت به همین دلیل هنگام خرید پروژکتور ال‌ای‌دی دانستن برخی نکات و ویژگی‌های پروزکتور با کیفیت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خرید پروژکتور مناسب داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

نکاتی که هنگام خرید پروژکتور ال‌ای‌دی باید رعایت کنیم:

قیمت پروژکتور ال‌ای‌دی همواره یکی از شاخص های مهم خریداران است اما با این حال دانستن برخی نکات نیز در هنگام خرید پروژکتور ال‌ای‌دی تا حد زیادی به خریداران کمک می‌کند تا از کیفیت خرید خود مطمئن شوند:

شاخص نمود رنگ و یا CRI پروژکتور ال‌ای‌دی:

چنانچه شاخص نمود رنگ یک پروژکتور بالا نباشد با به کارگیری تعداد بیشتر و توان بالاتر پروژکتور ال‌ای‌دی هم نمی‌توان نور و تصویری با کیفیت ایجاد کرد به همین دلیل برای کسانی که کیفیت رنگ‌ها برایشان اهمیت دارد میزان شاخص نمود رنگ فاکتوری مهم محسوب می‌شود. با خرید و به کارگیری پروژکتور LED با شاخص نمود رنگ بالای 80 تجربه بسیار بهتری در فضای خود ایجاد خوهید کرد.

چشمک و یا فیلیکر در پروژکتور ال‌ای‌دی:

وجود فیلیکر در پروژکتور علاوه بر ایجاد سر درد و آسیب به چشم افراد حاضر در فضای نورپردازی شده با پروژکتور ال‌ای‌دی باعث ایجاد نویز و خرابی در تصویرهای ضبط شده‌ی دوربین‌ ها در هنگام تصویربرداری می‌شود.

درجه حافظت پروژکتور ال‌ای‌دی و یا IP:

پروژکتورهای ال‌ای‌دی معمولا در فضای باز و بدون محافظ خاصی در برابر شرایط آب و هوایی و عوامل مخربی مانند باران، گرد و غبار و غیره استفاده می‌شوند به همین دلیل باید از پروژکتورهایی استفاده کرد که در برابر این عوامل (آب، رطوبت، گر د غبار و...) مقاوم باشد. پروژکتور با میفیت باید دارای درجه محافظت الکتریکی حداقل 66  (IP66) باشد.

ضمانت و گارانتی معتبر و بدون قید و شرط:

با توجه به کاربردهای پروژکتور ال ای دی و کاربری هایی که  در آن استفاده می‌شود، دردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری این محصولات بسیار زیاد است، به همین دلیل داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر را حتما هنگام خرید به یاد داشته باشید و سعی کنید از برندهایی خرید کنید که کالای خود را گارانتی معتبر می‌کنند.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋