ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی به طور کلی سهم بسیار بزرگی در روشنایی فضاهای بسیار وسیع مانند ورزشگاه و استودیوم‌های ورزشی، فضای سبز پارک‌ها، پارکینگ‌ها و یا فضاهای کوچکی مانند حیاط یک خانه و یا انبار یک کارگاه تولیدی دارد.

یکی از کاربردهای بسیار رایج پروژکتور ال‌ای‌دی تامین روشنایی عمومی فضاهای وسیع است. پروژکتورهای ال‌ای‌دی مانند دیگر انواع چراغ‌های LED بعد از روشن شدن بدون تاخیر به حداکثر نور خود می‌رسند و به همین دلیل پروژکتورهای ال‌ای‌دی  برای تامین روشنایی مناطقی که به امنیت بالایی نیاز دارند نیز استفاده می‌شود.

 

برای روشنایی و نورپردازی باغ‌ها و فضاهای سبز نیز می‌توان از پروژکتور ال‌ای‌دی استفاده کرد. پروژکتورهای ال‌ای‌دی قابلیت تولید نور در رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز و ... را دارند به همین دلیل هنگام استفاده از پروژکتور LED دیگر نیازی به استفاده از فیلترهای رنگی گران قیمت نیست.

پروژکتور LED با مصرف بسیار کم، قیمت بهینه و نور زیاد از بهترین و محبوب‌ترین انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی برای روشنایی فضای باز هستند. اما این چراغ‌ها علاوه بر کاربرد و استفاده در فضای خارجی، در بسیاری از فضاهای داخلی مانند سالن‌های بزرگ، انبار، کارخانه‌ها و یا سوله‌ها قابل استفاده‌اند.

پروژکتورهای ال‌ای‌دی با نور زیاد و بدنه‌ مقاوم و هم‌چنین تنوع زیاد در مدل‌ها می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای نورپردازی و روشنایی بسیاری از مکان‌های بزرگ و محوطه‌های باز باشند.

پروژکتور ال‌ای‌دی در دو نوع پروژکتور SMD و پروژکتور COB موجود هستند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی دارند. به طور خلاصه می‌توان گفت پروژکتور COB کیفیت نور بالاتری دارد و معمولا برای فضاهایی استفاده می‌شود که یا در مجاورت دوربین‌های مداربسته است و یا فضاهایی مانند آتلیه‌های عکاسی و غیره؛ و پروژکتورهای SMD با زاویه نور پخش‌تر و امکان تولید نور در رنگ‌های مختلف برای تامین روشنایی فضاهای وسیع و نورپردازی فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر برای تخمین تعداد پروژکتورهای مورد نیاز فضای خود نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان فنی اکووات مشاوره داشته باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋