بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

تقویت و حجیم سازی عضلات بدن با کمک کازئین



کازئین های شیر, کازئین پروتئین مخصوص شیر, حجیم سازی عضلات بدن

کازئین پروتئین مخصوص شیر می باشد

 

کازئین چیست؟ فواید و عوارض پروتئین کازئین

یکی از مکمل های پروتئینی مؤثر در تقویت و حجیم سازی عضلات بدن، کازئین است. کازئین، یک پروتئین مخصوص شیر محسوب می شود که دارای تمام آمینو اسید های مورد نیاز بدن در راستای ترمیم و تقویت بافت های عضلانی است. 

مفهوم کلی کازئین 

کازئین نوعی مکمل پروتیئنی است که از تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن برخوردار است. روند هضم کازئین در بدن به شدت کند صورت می گیرد. با ورود این پروتئین در بدن، اسید معده با تأثیر گذاری بر روی کازئین سبب تبدیل پروتئین به دلمه می شود. 

در طی این روند، قابلیت هضم آسان پروتئین کازئین سلب می شود و فرایند هضم به تأخیر می افتد. 

 

علاوه بر این، پزوتئین کازئین اسید های آمینه های را به ندرت در بدن آزاد می سازد.

طبق گزارش های صورت گرفته به موجب کاهش از کار افتادگی عضلات، مناسب ترین زمان برای مصرف کازئین، قبل خواب است. 

 

کازئین، پروتئین مخصوص شیر می باشد. به عبارتی دیگر شیر حاوی دو نوع پروتئین اعم از کازئین و وی می باشد. بالغ بر 80 درصد از شیر متشکل از پروتئین کازئین و 20 درصد از آن دربردانده ی پروتئین وی است. 

کازئین در شیر در حالت سوسپانسیون قرار دارد.

 

کاربرد کازئین در عرصه های مختلف

پروتئین کازئین به موجب ارزش خوراکی و خاصی چسبندگی در راستای تولید صنایع غذایی و در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. 

علاوه بر این، کازئین در تولید رنگ های داخلی قابل شست و شو، جلای چرم، چسب، پلاستیک، آهار زدن کاغذ و پارچه کاربرد دارد. 

در راستای تهیه ی پروتئین کازئین شیر گاو عاری از چربی را به وسیله اولین پروسه بیوشیمایی به نام پنیر مایه عمل آوری می کنند. 

 

پس  از ته نشین شدن کازئین موجود در شیر، ماده رسوب گذاری گذاری شده را صاف می کنند و رطوبت آن را سلب می نمایند. 

کازئین در بسته بندی های مختلف به صورت پودر قابل عرضه است. هر پیمانه از پودر کازئین 33 گرم وزن دارد که متشکل از 1 گرم چربی، 3 گرم کربوهیدارت و 24 گرم پروتئین می باشد. 

علاوه بر این، برند های برجسته تولید کننده پودر کازئین املاحی اعم از کلسیم را به محتویات بسته اضافه می کنند. 

 

اکثر تولیدی های کازئین با رسوب گذاری اسیدی شکل می گیرد. کازئین اسیدی حاصل ته نشین شدن با سولفوریک، کلریدریک و اسید های لاکتیک می باشد. دامنه ی بهره گیری از کازئین اسیدی محدود است و اکثرا در خصوص غنی سازی نان و غلات صبحانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

بهره گیری از نمک های کازئینات سدیم و کلسیم در صنایع غذایی به صورت گسترده ای رواج دارد. نمک های کازئینات حاصل خنثی سازی کازئین اسیدی هستند. 

این ماده خوراکی در قلیایی ها قابلیت حل دارد و در آب و الکل یک ماده نامحلول تلقی می شود. 

 

پروتئین کازئین, روش مصرف کازئین, ترکیب کازئین

یکی از گونه های کازئین، کلسیم کازئینات است

 

گونه های مختلف کازئین 

پروتئین کازئین نوعی مکمل بدنسازی به شمار می رود که در گونه های مختلف در دسترس است. 

 

کازئین هیدرولیزی

یکی از گونه های کازئین، هیدرولیزی است. کازئین هیدرولیزی از قبل هضم شده است و روند جذب آن در بدن به سرعت شکل می گیرد. 

 

کلسیم کازئینات 

یکی دیگر از گونه های کازئین، کلسیم کازئینات است. در فرایند تولید کلسیم کازئینات به منظور خنثی سازی پروتئین، عامل قلیایی کلسیم و سدیم به ماده سفید رنگ شیر اضافه می شود. منظور از ماده سفید رنگ شیر، کازئین است. 

کلسیم کازئینات یک سدیم محلول در آب تلقی می شود و دربردارنده ی حداقل لاکتوز، چربی و کربوهیدرات است. 

 

کازئین میسلار

گسترده ترین شکل کازئین، میسلار است. کازئین میسلار هضم آهسته ای دارد و به عنوان یک منبع غنی پروتئینی شناخته شده است. 

بهتر است بدانید در کازئین میسلار، پروتئین وی، چربی و لاکتوز شیر در راستای فرایند میکروفیلتراسیون جدا می شوند. 

 

کازئین میسلار نسبت به حرارت حساس است و متشکل از دلتا کازئین، گاما، آلفا و بفتا کازئین، فسفر، کلسیم می باشد. 

در صورتی که بدن فردی نسبت لاکتوز حساسیت دارد، می تواند از نوع میسلار پروتئین کازئین استفاده کند. 

 

حجیم سازی عضلات بدن, بررسی کازئین شیر, کازئین

کازئین میسلار نسبت به حرارت حساس است

 

مزیت های پروتیئن کازئین در بدن 

تقویت کننده رشد عضلات

همان طور که بیان کردیم، پروتئین کازئین دربردارنده تمام اسید آمینه های ضروری بدن در راستای رشد و ترمیم بافت های عضلانی است. یکی از اسید های آمینه کازئین که آغاز کننده ساخت پروتئین در عضلات به شمار می رود، لوسین است. 

 

مکمل پروتئین کازئین به موجب هضم کندی که دارد قادر است بین 5 الی 7 ساعت آمینو اسید را در بدن ذخیره نماید. در طی این روند، میزان تداخل آسیب به عضلات کاهش پیدا می کند و سنتز پروتئین در عضلات در بازه زمانی طولانی تری شکل می گیرد. 

بدین ترتیب پروتئین کازئین برای رشد عضلات مفید واقع است. 

 

نتیجه یک تحقیق حاکی از آن دارد که عضلات ورزشکاران مصرف کننده ی مکمل کازئین نسبت به ورزشکاران معمولی در طی یک بازه زمانی مشخص، از رشد چشمگیری برخودار بوده است. در این تحقیق، میزان رشد و قدرت عضلات پا، شانه و سینه ورزشکاران مصرف کننده پروتئین کازوئین حدود 2 برابر بیشتر از سایر ورزشکاران برآورد شد. 

محققان بر این باور هستند که افزایش قدرت و حجیم شدن عضلات به موجب بهره گیری از مکمل پروتئین کازوئین به خاصیت ضد کاتابولیکی آن اختصاص دارد. 

 

ارتقا دهنده سیستم ایمنی 

مکمل بدنسازی کازئین حاوی تأثیرات مثبت ضد میکروبی است که در ارتقا سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. در واقع، خاصیت ضد میکروبی کازئین باعث می شود که بدن در برابر میکروب ها مقاوم عمل کند. 

مطالعات سلولی حاکی از آن دارند که پروتئین کازئین قادر است تأثیرات مثبتی در کاهش فشار خون، تقوسیت سیستم ایمنی و ترخیب میکروب های مضر برای بدن داشته باشد. 

 

مبارزه با رادیکال های آزاد

برخی پپتاید های پودر کازئین حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان در مبارزه با رادیکال های آزاد نقش چشمگیری دارد. 

 

کاهش دهنده سطح تری گلیسیرید بدن 

یکی از مزیت های چشمگیر پروتئین کازئین، کاهش سطح تر گلیسیرید خون است. این مکمل غذایی قادر است پس از صرف غذا حدود 22 درصد از میزان تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. 

 

کاهش وزن و توده چربی بدن 

با مصرف مکمل کازئین احساس سیری طولانی مدت در بدن فرد به وجود می آید. بی شک با کاهش میزان گرسنگی، مقدار مواد غذایی مصرفی کاهش پیدا می کند و روند چربی سوزی تسریع می یابد. 

 

از سری مزیت های پروتئین کازئین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• هضم آرام مواد غذایی

• نگه دارنده پروتئین 

• جلوگیری کننده از تجزیه پروتئین عضلات 

• بهبود استئوآرتریت و کاهش دهنده التهاب تاندونیت 

• تسریع کننده روند بهبود زخم 

• ارتقا دهنده سرعت ریکاوری

 

کازئین پروتئین مخصوص شیر, حجیم سازی عضلات بدن, بررسی کازئین شیر

یکی از عوارض مصرف کازئین در رده سنی کودک و نوزاد، آلرژی است

 

عوارض کازئین در بدن 

به طور کلی تاکنون تأثیر منفی از مکمل کازئین در بدن گزارش نشده است. عده ای از افراد در مصرف پروتئین محدودیت دارند. این محدودیت در بیمارانی به چشم می خورد که از مشکلات کبدی و کلیوی در رنج هستند. 

بدن برخی انسان ها نسبت به لاکتوز موجود در کازئین واکنش نشان می دهد. علاوه بر این، احتمال شکل گیری نشانه های گوارشی اعم از نفخ معده به موجب مصرف کازئین وجود دارد. 

یکی از عوارض مصرف کازئین در رده سنی کودک و نوزاد، آلرژی است. آلرژی به پروتئین کازئین زمانی به وجود می آید که سیستم ایمنی بدن پروتئین کازئین را به عنوان مهاجم شناسایی می کند. سپس در خصوص مقابله با مهاجم به واکنش های آلرژیک در بدن می پردازد. 

احتمال شکل گیری آلرژی در بدن کودکانی که از شیر مادر تغذیه می شده اند، محدود است. 

شایان توجه است بهره گیری از کازئین در دوره بارداری و شیردهی نیازمند مشاوره با متخصص است. علاوه بر این، مصرف روزانه پروتئین کازئین در مقادیر بسیار کم، عارضه ای را در بدن مصرف کننده به ارمغان نمی آورد. 

 

وجه تمایز کازئین و پودر وی 

پروتئین وی و کازئین، جزو محصولات جانبی تولید شیر به شمار می روند. پروتئین کازئین برگرفته از شیر و پروتئین وی برگرفته از پسماند آب پنیر است. بی شک در رنج قیمتی پروتئین های مذکور براساس منبع تولید پروتئین وجه تمایز چشمگیری وجود دارد.

 

در پروسه تولید پنیر به وسیله شیر، نوعی آنزیم های خاص به شیر گرم افزوده می گردد که با انعقاد کازئین شیر سبب تغییر شکل شیر از حالت مایع به جامد می شود. در طی تغییر حالت کازئین از بافت مایع شیر جدا می گردد. بافت مایع، پروتئین وی است. پروتئین وی پس از خشک شدن به شکل پودر مبدل می گردد و به عنوان مکمل غذایی در قالب بسته بندی استفاده می شود. 

 

پروتئین وی منبع آمینو اسید های شاخه ای اعم از والین، لوسین و ایزولوسین محسوب می شود. برجسته ترین وجه تمایز موجود میان مکمل کازئین و وی، به مدت زمان هضم آن ها اختصاص دارد. فرایند هضم پروتئین وی در بدن به سرعت شکل می گیرد. این در حالی است که پروتئین کازئین روند هضم را به کندی پیش می برد. در واقع پروتئین کازئین، آمینو اسید های ضروری عضلات را در یک بازه زمانی طولانی حفظ می کند. 

 

پروتئین کازئین یک آنتی کاتابولیک است. زمانی که فرد در یک بازه زمانی طولانی از دریافت مواد غذایی محروم شده است و به صورت طبیعی برای تغذیه در حال تخریب عضلات است، کازئین به سلول های بدن در راستای تولید پروتئین کمک می کند. 

بدین ترتیب آنتی کاتابولیک بودن پروتئین کازئین حاکی از کاهش تخریب سلولی دارد. 

 

گردآوری : بخش سلامت  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋