آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

راهکارهایی برای زیباسازی جنین در دوران بارداری

راهکارهایی برای زیبا شدن جنین در بارداری

تغذیه سالم در بارداری

زیبایی و حالت چهره جنین تا حدودی جنبه ارثی داره. مثلاً رنگ چشم‌ها، شکل صورت، بینی و... معمولاً به پدر، مادر یا نزدیکان می‌ره. با این حال راهکارهایی برای زیبا شدن جنین وجود داره که کمک می‌کنه تا پوست بهتر بشه، ظرافت چهره و رنگ پوست بهبود پیدا کنه و... . از قدیم یه سری خوراکی‌ها وجود داشت که خوردنشون برای زیبایی جنین در بارداری توصیه می‌شد. در ادامه بیشتر با زیبایی جنین و ترفندهایی در این زمینه آشنا می‌شین.

چه کارهایی بر زیبایی جنین در بارداری موثرند؟

چه کارهایی بر زیبایی جنین در بارداری موثرند؟

ممکنه از خودتون بپرسین چه چیزایی می‌تونه روی زیبایی جنین در بارداری تأثیر بذاره. جنین در حین بارداری از بند ناف مواد غذایی مورد نیازشو می‌گیره. قطعاً مواد غذایی بر روی سلامت جنین و حتی میزان زیبایی تأثیر می‌ذارن. از طرفی، برخی مکمل‌ها که مادر باید در دوران بارداری بخوره هم روی زیبایی مؤثرن. مثلاً فولیک‌اسید شاید به نظرتون برای جلوگیری از کم خونی مصرف بشه و بر چهره اثرگذار نباشه؛ اما بهتره بدونین که اگر این مکمل به صورت منظم استفاده بشه، روی زیبایی کودک می‌تونه تأثیر زیادی داشته باشه و پوست و موی زیبا و سالمی بهش می‌ده. ورزش‌های سبک و منظم، تنفس عمیق، خواب کافی و به موقع همگی می‌تونه چهره فرزندتون رو زیباتر کنه.

برای زیبایی جنین چه چیزی بخوریم؟

مهم‌ترین بخش از راهکارهایی برای زیبا شدن جنین، مواد غذاییه که مادر در زمان بارداری مصرف می‌کنه. بعضی از این مواد رو در ادامه بررسی می‌کنیم.

میوه‌های مؤثر بر زیبایی جنین در بارداری

احتمالاً کمتر کسیه که نشنیده باشه که خوردن به و گلابی یکی از ترفندهای زیبا شدن جنین محسوب می‌شه. البته فقط به نیست و میوه‌های دیگه مثل سیب، پرتقال و موز هم در این دسته قرار می‌گیرن. در طب سنتی می‌گن میوه سیب و به رو باید به صورت ناشتا بخورین تا قشنگ پوست جنین یک دست و زیبا بشه. میوه‌ها همه‌شون ویتامینای زیادی دارن که روی زیبایی چهره موثرن.

سبزیجات و زیبایی پوست جنین

سلامت پوست و موی جنین در گرو خوردن مواد غذایی پر از ویتامینه. حتماً سبزیجات با برگ سبز پررنگ رو در برنامه‌تون قرار بدین. مثلاً خوردن اسفناج، کلم‌بروکلی و...

این مواد غذایی نه تنها چهره جنین رو زیباتر می‌کنن و تأثیر زیادی روی پوست و مو دارن، بلکه برای مادر نیز خیلی مفیدن.

لبنیات چه تأثیری بر زیبایی جنین در بارداری دارن؟

یکی از مواد غذایی مهم در دوران بارداری لبنیاته. ممکنه تصور کنین که لبنیات فقط روی سلامت استخونا موثرن؛ اما بهتره بدونین که یکی از ترفندهای زیبا شدن جنین در بارداری، خوردن ماسته. ماستای کم چرب رو توی برنامه غذایی‌تون بگنجونید. البته شیر و دوغ هم می‌تونه در این زمینه بهتون کمک زیادی بکنه.

آجیل‌ها و مغزیجات

اگر به دنبال راهکارهایی برای زیبا شدن جنین هستین، باید آجیل و مغزیجات رو هم در برنامه غذایی روزانه‌تون بگنجونید. اسیدای چرب امگا خیلی می‌تونن توی زیبایی پوست و خوش چهره شدن مؤثر باشن. چربی زیر پوست صورت در اصل چربی HDL هست که در این مواد ذخیره شدن و باعث زیبایی جنین در بارداری می‌شن.

اگر زیبایی جنین در بارداری براتون مهمه این کارا رو نکنید!

حالا که راهکارهایی برای زیبا شدن جنین رو متوجه شدین، باید بدونین که برخی از کارا رو هم نباید انجام بدین. فکر نمی‌کنم نیازی باشه بگیم که مصرف مواد مخدر و الکل چقدر به جنین آسیب می‌زنه. حتی در حد بسیار کم! با این حال بعضی از مادرای باردار ممکنه در این زمان دخانیاتی مثل سیگار و قلیان رو استفاده کنن. اگر به دنبال ترفندهای زیبا شدن جنین هستین، این موارد رو حتماً رعایت کنین چون تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی دارن. خوردن غذاهای مانده، کافئین زیاد، محصولات لبنی غیرپاستوریزه، تنقلات فراوری شده و بدون ارزش غذایی و... همگی باید از برنامه غذایی‌تون یا کاملاً حذف بشن یا تا حد زیادی کاهش پیدا کنن.

خوراکی های موثر بر زیبایی جنین

ماه‌های بارداری که برای زیبایی صورت مهم هستند!

علاوه بر این که باید بدونید که چه کارایی برای زیبایی جنین در بارداری انجام بدین، زمان رو هم باید اطلاع داشته باشین. معمولاً شکل‌گیری صورت در ماه دوم اتفاق می‌یفته و صورت رشد می‌کنه. پس این ماه حتماً از مواد مغذی، فولیک‌اسید، آجیل‌ها و مکمل‌ها استفاده کنین. از طرفی ماه زیبایی جنین از نظر پوست و مو و شادابی چهره، ماه هشتم شناخته می‌شه. توی این ماه خوردن میوه‌هایی مثل به، گلابی، سیب، آجیل، سبزیجات و مواردی از این قبیل پیشنهاد می‌شه تا بتونید یه فرزند زیبا و خوش چهره رو به دنیا بیارین.

 

 

 

 

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋