آریا حریق

آریا حریق

شرکت آریا حریق با بیش از 20 سال سابقه در زمینه های ساخت تجهیزات آتش نشانی، تولید و تجهیز خودرو های اطفا حریق، نصب و اجرای سیستم های اعلام و اطفا حریق آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می‌باشد.
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اصلی ترین بخش در سیستم های اعلام حریق کدام است؟

اصلی ترین بخش از سیستم های اعلام حریق را می توان کنترل پنل ها یا دستگاه های کنترل مرکزی نامید. هر سیستم اعلام حریق شامل تجهیزاتی مانند دتکتور، شستی، آژیر و کنترل پنل است.

تمامی دستگاه ها به کنترل پنل متصل شده و در صورتی که دتکتور یا شستی سیگنال اعلام حریق را به دستگاه مرکزی ارسال کنند، این دستگاه پس از بررسی داده ها، سیگنال شروع اعلام حریق را به دستگاه هایی مانند آژیر ارسال می کند.

 

به این ترتیب ساکنین و افراد حاضر در محل سریعاً از وقوع آتش سوزی و حریق مطلع شده و شروع به ترک محل یا جلوگیری از گسترش آتش سوزی می کنند. این دستگاه ها در انواع کانونشنال، آدرس پذیر و بی سیم تولید می شوند.

انواع پنل

          متعارف: این سیستم ها ساختمان را به زون های مجزا تقسیم بندی می کنند. اما به هنگام حریق نمی توان محل دقیق حادثه را مشخص کرد.

          آدرس پذیر: مزیت این کنترل پنل ها، مشخص کردن محل دقیق آتشسوزی است. به طوری که در زمان حریق، می توان دقیقا به محل حادثه رجوع کرد.

         بی سیم: مدل های بی سیم نیز مانند نامشان، نیازی به سیم و کابل کشی نداشته و با امواج رادیویی کار می کنند.

 

نصب

نکته مهمی که باید بسیار به آن دقت شود، محل نصب این دستگاه ها است. این محل باید توسط کارشناس و متخصص تعیین شود. برخی از ویژگی هایی که این محل باید دارا باشد عبارتند از:

          دارا بودن نور کافی

          محل تعیین شده دسترسی مناسبی به راهروها و راه پله داشته باشد

         احتمال وقوع حریق در آنجا کم باشد

        محل نصب باید ایمن باشد. به این ترتیب یک دتکتور دود باید بالای دستگاه نصب شود تا به هنگام آتشسوزی سریعاً هشدار دهد.

برای خرید و یا اطلاع از قیمت کنترل پنل اعلام حریق، به وبسایت Aryaharigh.com مراجعه کنید. همچنین می توانید با کارشناسان واحد فروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

آریا حریق
آریا حریق شرکت آریا حریق با بیش از 20 سال سابقه در زمینه های ساخت تجهیزات آتش نشانی، تولید و تجهیز خودرو های اطفا حریق، نصب و اجرای سیستم های اعلام و اطفا حریق آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می‌باشد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋