امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مدیرعامل سابق گوگل، آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی نظامی پشت سر رقبای خود می داند

مدیرعامل سابق گوگل آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی نظامی از رقبا عقب‌تر می‌داند

استارتاپ جدید اریک اشمیت روی ساخت پهپادهای نظامی مجهز به هوش مصنوعی متمرکز است.

«اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل، که اخیراً نظرات جنجال‌برانگیزی درمورد رقابت در زمینه هوش مصنوعی داشته، در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرده است که ارتش آمریکا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی از رقبا عقب‌تر است و به یک بازنگری اساسی نیاز دارد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این مدیر سابق دنیای فناوری پیش‌ازاین نیز در اظهارنظری عجیب گفته بود دلیل عقب‌افتادن گوگل در رقابت هوش مصنوعی دورکاری کارمندان است اما بعداً از نظرش عقب‌نشینی کرد. او همچنین انویدیا را برنده رقابت هوش مصنوعی دانسته بود. اما جدیدترین اظهارنظر اشمیت به کاربرد هوش مصنوعی در جنگ‌ها اشاره دارد. به عقیده او، فناوری هوش مصنوعی درحال تغییر جنگ‌هاست و ارتش ایالات متحده به بازنگری اساسی در سیاست‌هایش نیاز دارد.

هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده میدان نبرد بگذارد

مدیرعامل سابق گوگل آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی نظامی از رقبا عقب‌تر می‌داند

مقاله‌ای که اریک اشمیت و «مارک الکساندر میلی»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، مشترکاً برای نشریه Foreign Affairs منتشر کرده‌اند، آینده جنگ‌ها را در دنیا بررسی می‌کند.

در بخشی از این مقاله گفته شده سربازان اوکراینی با استفاده از هوش مصنوعی درحال ازبین‌بردن تانک‌ها و هواپیماها هستند. همچنین در میانمار و سودان نیز دولت و شورشیان برای جنگ از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند.

اریک اشمیت و ژنرال میلی بر این باورند که در جنگ‌های آینده کشوری برنده است که بتواند سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار و الگوریتم‌های قدرتمندی داشته باشد، نه کشوری که بتواند تعداد بیشتری سرباز یا جت، کشتی و تانک را به میدان نبرد بیاورد.

در بخش دیگری از این مقاله به همراهی‌نکردن ارتش آمریکا با سرعت بالای این فناوری اشاره شده است. به گفته اریک اشمیت و ژنرال میلی، ارتش این کشور هنوز هوش مصنوعی را نپذیرفته است و به نظر نمی‌رسد پنتاگون به‌ اندازه کافی برای این تغییر سرعت عمل داشته باشد. در پایان نیز این 2 نفر اشاره کرده‌اند که ارتش آمریکا در این زمینه به بازنگری اساسی نیاز دارد.

اریک اشمیت درحال‌حاضر بخشی از استارتاپ فعالی در زمینه ساخت پهپاد به نام White Stork است. این شرکت روی ساخت پهپادهای بر پایه هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف و کاهش هزینه‌های انسانی در جنگ تمرکز دارد.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋