amirnazhvan

amirnazhvan

10 راه در خانه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب


10 درمان خانگی برای باز کردن انسداد شیر آب
گروه جامعه: همه ما علائم هشداردهنده زمانی که خط فاضلاب در شرف مسدود شدن است را می شناسیم. تخلیه آب در سینک زمان می برد، آب زیر پای شما در حمام پر می شود یا بوی عجیب و نامطبوع به مشام می رسد. اینها همه نشانه هایی است که نشان می دهد لوله های فاضلاب شما در شرف گرفتگی هستند. قبل از تماس با شرکت لوله کشی، ایده خوبی است که 10 راه سریع برای باز کردن گرفتگی لوله تخلیه را امتحان کنید.
ابتدا باید دلایل مختلف گرفتگی لوله های فاضلاب و نشتی گودال ها را دریابید تا بدانید که چرا فوراً لوله فاضلاب مسدود می شود و چگونه مشکل را حل کنید.
گرفتگی لوله های فاضلاب دلایل مختلفی دارد
• موی بلند
• گل و لای و توده
• چربی ها و روغن ها
• اقلام کوچک داخل لوله می افتند
• دستمال کاغذی
• نوار بهداشتی
یکی دیگر از دلایل انسداد لوله های فاضلاب، ریختن مصالح ساختمانی مانند سیمان، دوغاب، آسفالت و ... می باشد که با استفاده از 10 روشی که در ادامه توضیح داده می شود نمی توان آنها را جدا کرد.

 


10 راه سریع برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب
شاید خودتان روش ها را بلد باشید یا شنیده باشید که با یک بالابر تخلیه خوب چه کاری می توانید انجام دهید. اما بهتر است روش های شرح داده شده در زیر برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب را به دقت مطالعه کنید تا بدانید کدام محلول ها تست شده و کاملا تضمین شده اند و با آن ها می توانید اکثر گرفتگی ها را باز کنید.


1. یک قلاب برای قفسه لباس درست کنید
به اندازه کافی ساده، اما شگفت آور موثر است. یک کت یا رخت آویز آماده کنید و هر بار صاف کنید. سپس انتها یا سر را تا کنید تا شبیه قلاب شود. بهتر است یک تکه پارچه را روی قلاب ببندید تا به لوله یا کاسه توالت آسیبی نرسد. حالا آن را در لوله تخلیه قرار دهید تا گرفتگی لوله فاضلاب برطرف شود. این شبیه ماهیگیری است و در این روش باید هر چیزی که داخل لوله است مانند مو، گل و اشیا را از بین ببرید. مراقب باشید بیرون کشیدن این مواد وظیفه شماست و نباید زیاد آنها را به داخل فشار دهید تا جلوتر بروند. وقتی مواد کافی را برداشتید، آب داغ را روی شلنگ بریزید تا همه چیز تمیز شود.


2. جوش شیرین و سرکه
1/3 فنجان جوش شیرین را با 1/3 فنجان سرکه در یک پیمانه مخلوط کنید. باید بلافاصله بدون اتلاف وقت در فاضلاب ریخته شود. ترکیب این دو ماده و ایجاد یک واکنش شیمیایی می تواند به رفع گرفتگی لوله های فاضلاب و از بین بردن مو، رسوب، چربی و غیره کمک کند. بهتر است بعد از ریختن محلول یک ساعت یا حتی 12 ساعت صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید. روش دیگر این است که به مقدار مساوی جوش شیرین را در لوله آزمایش بریزید و سرکه را روی آن اضافه کنید. معمولا افراد برای از بین بردن بوی زباله از این روش استفاده می کنند. زیرا این راه حل 90 درصد مشکلات را حل می کند.


3. جاروبرقی مرطوب و خشک
اگر یک جاروبرقی در خانه دارید، می تواند یک ابزار عالی برای رفع گرفتگی لوله ها باشد. ابتدا آن را بالاتر قرار دهید. حالا جاروبرقی را داخل لوله قرار دهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا هوا وارد و خارج نشود تا جاروبرقی با قدرت کامل انجام شود. دستگاه را فعال کنید و عامل مسدود کننده را از لوله بمکید. یک جاروبرقی تمیز و خشک می تواند گرفتگی لوله های فاضلاب را که با مو، زباله و روغن مسدود شده اند را باز کند و نیازی به قفل لوله و خدمات تخلیه را از بین ببرد.


4. آب جوش
هیچ راه ساده تری برای پاکسازی زهکشی مسدود وجود ندارد. کتری را روی گاز بگذارید تا بجوشد. حالا آب جوش را به آرامی در دو یا سه مرحله داخل لوله آزمایش بریزید و بگذارید آب جوش در هر مرحله چند ثانیه کار خود را انجام دهد. این معمولا ساده ترین و سریع ترین راه برای باز کردن لوله است. اگر کار نکرد، می توانید دوباره امتحان کنید.


5. سودا
قبل از استفاده از روش پنجم حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید. سود سوزآور به نام هیدروکسید سدیم نیز شناخته می شود و در صورت عدم دقت و رعایت نکردن نکات احتیاطی می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود. شما می توانید این مواد را در فروشگاه تهیه کنید. برای تهیه محلول، 3 فنجان جوش شیرین را به 3 گالن آب سرد اضافه کنید. سپس با چاپستیک خوب هم بزنید تا تمام شود. سپس به آرامی در چند مرحله آن را داخل کانال بریزید. 20-30 دقیقه صبر کنید و سپس آب جوش را داخل لوله بریزید.


6. فنر دستی برای باز کردن شیر
ابزاری عالی برای رفع انسداد لوله های مسدود شده. این دستگاه دارای فنر سیم بلند در دو نوع خشک و نرم می باشد. می توانید یک فنر 6 متری را از فروشگاه خریداری کنید. برای اتصال لوله فنری، آن را در لوله تخلیه قرار دهید و آن را در تماس با قالب فشار دهید. سپس در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شل شوند. در انتها آب داغ را در زهکشی بریزید تا همه چیز آبکشی شود.

 


7. چربی زدایی و لایه برداری لوله
برخی از کارهای لوله کشی آسان هستند و می توانید آن ها را خودتان در خانه انجام دهید. حتما لوله های U شکل زیر سینک را دیده اید. در بسیاری از مواقع در آن قسمت جم می شود که با تمیزکردن آن برطرف می شود. برای شروع رفع گرفتگی لوله فاضلاب ابتدا یک سطل زیر سیفون U شکل قرار دهید و سپس آن را باز کنید. لوله را با برس به خوبی تمیز کنید و خوب آبکشی کنید سپس آن را در جای خود قرار دهید.


8. نمک و جوش شیرین
یک چهارم فنجان جوش شیرین و مقدار مساوی نمک را با هم ترکیب کرده و داخل لوله بریزید. بعد از 20 دقیقه آب جوش را داخل آن بریزید. واکنش شیمیایی این مواد می تواند بسیاری از موانع ناشی از مو، روغن یا رسوب را باز کند.


9. مایع ظرفشویی
اگر توالت فرنگی گرفتگی دارید، نصف فنجان مایع ظرفشویی بریزید. سپس آب جوش را آماده کنید. شستشو با آب یک پاک کننده روغن برای همه روغن ها است. سپس آب داغ را در توالت بریزید.


10. سرکه، جوش شیرین و فشار هوا
اگر زهکشی توالت دارید. برای جلوگیری از خروج هوا، نصف فنجان سرکه و جوش شیرین را در لوله، درپوش و درپوش بریزید. پس از 60 دقیقه، حداقل 5 سطل آب را تحت فشار داخل لوله بریزید.

 

 

amirnazhvan
amirnazhvan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋