solmazfarhadi

solmazfarhadi

روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله های فاضلاب از جمله مشکلاتی است که در هر خانه حداقل یک بار اتفاق افتاده است و همه ما آن را تجربه نموده ایم. آشنایی با روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب، به شما کمک میکند تا قبل از تماس با شرکت های لوله بازکنی، خودتان به راحتی مشکل را برطرف نمایید. گرفتگی لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی همچون گیر کردن موادی نظیر مو، مواد پلاستیکی و … در مسیر لوله‌ها اتفاق می افتد و لایه‌ای مقاوم به آب به وجود می آورد که معمولا با بوهای نا خوشایندی همراه است. راهکارهای متعددی جهت بازکردن لوله های فاضلاب وجود دارد که با توجه به دلیل گرفتگی لوله و نوع مواد موجود در مجرای عبور فاضلاب باید بهترین گزینه را انتخاب نمود. در ادامه به بررسی چند راهکار ساده و مناسب برای رفع این مشکل در کمترین زمان و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته خواهیم پرداخت.

استفاده از نمک و سرکه جهت باز کردن لوله های فاضلاب

یکی از راهکارهای ساده جهت باز کردن لوله های فاضلاب، استفاده از نمک و سرکه می باشد که در هر خانه ای یافت میشوند. برای انجام این کار ابتدا به میزان برابر (یک سوم فنجان از هر کدام) برداشته و بایکدیگر مخلوط نمایید، سپس بدون اتلاف وقت محلول به دست آمده را درون فاضلاب بریزید. این روش یکی از کم خطرترین راه حل ها برای رفع این گرفتگی ها می باشد و با ترکیب این دو جوششی به وجود خواهد آمد که موجب تمیز شدن لوله ها از رسوبات مو و چربی درون آن می گردد. بهتر است این محلول به مدت یک ساعت در راه آب باقی بماند و پس از آن با آب گرم و فشار بالا شستشو شود تا مسیر لوله به طور کامل تمیز گردد.

استفاده از آب جوش جهت رفع گرفتگی فاضلاب

این روش بیشتر در باز کردن لوله های سینک ظرفشویی و آشپزخانه کاربرد دارد، زیرا در لوله های این قسمت از خانه ذرات چربی و روغن بسیاری انباشته میشود. در نتیجه با استفاده از آب جوش به مقدار زیاد و ریختن آن در لوله های فاضلاب میتوان نسبت به رفع گرفتگی اقدام نمود. بهتر است پس از ریختن آب جوش درون لوله ها، تا چند دقیقه هیچ چیز دیگری وارد لوله ها نشود تا آب جوش فرصت باز کردن چربی ها را داشته باشد. سپس بعد از چند دقیقه مجددا آب جوش اضافه شود و این عمل چندین بار تکرار گردد. در نهایت، پس از باز شدن کامل لوله فاضلاب، مقدار زیادی آب در چاه یا سینک ظرفشویی بریزید تا مسیر عبور به طور کامل شستشو داده شده و تمیز گردد.

استفاده از محلول نمک و جوش شیرین جهت بازکردن لوله فاضلاب 

ترکیب نمک و جوش شیرین به مقدار مساوی و ریخت آن در چاه فاضلاب نیز از جمله روش های باز کردن چاه فاضلاب می باشد که موجب از بین رفتن ذرات چربی و سایر کثیفی ها می شود. برای انجام این کار باید نصف لیوان نمک معمولیرا با نصف لیوان جوش شیرین ترکیب کنید و بلافاصله آن را داخل لوله فاضلاب، کاسه دستشویی یا سینک مسدود شده بریزید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند سپس آب جوش فراوان را به آن اضافه نمایید. این کار گرفتگی های سطحی که در لوله به وجود آورده است را تا حدی رفع خواهد کرد.

استفاده از مواد شوینده

این روش جهت باز کردن چاه توالت مناسب می باشد و برای سایر گرفتگی ها کاربرد زیادی ندارد. برای انجام این کار ابتدا مقداری از مایع ظرفشویی را با آب ترکیب نموده و سپس کمی آن را حرارت دهید و در نهایت در چاه توالت بریزید. سپس مانند روش های قبلی چندین بار آب بسیار داغ درون چاه ریخته تا به طور کامل مسیر لوله ها تمیز گردد. ترکیب آب جوش و ماده شوینده مثل یک روان کننده عمل میکند و پس مانده های داخل فاضلاب را تمیز می نماید.

اگر با موارد عنوان شده گرفتگی لوله های فاضلاب بر طرف نشد، بهتر است از شرکت های خدماتی و لوله بازکنی های معتبر کمک بگیرید و از سهل انگاری در باز کردن لوله ها بپرهیزید.

روش های جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها و چاه فاضلاب

  • مراقبت از مسیرهای خروجی آب و جلوگیری از ورود هر نوع شی خارجی به آن
  • استفاده از  توری های ریز برای سینک ظرفشویی
  • استفاده از آب داغ هنگام شست و شوی ظروف روغنی

 

solmazfarhadi
solmazfarhadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋