ali.mohammadi944

ali.mohammadi944

drostovanvarise.ir

آیا شنا برای افرادی که از واریس رنج می برند توصیه می شود؟

شنا چگونه به درمان واریس کمک می کند؟

 

شاید شنیده باشید که ورزش برای پیشگیری و مدیریت رگ های واریسی ناخوشایند مفید است ، اما آیا می دانید کدام ورزش بهترین است؟ در حالی که تعدادی گزینه مثبت وجود دارد، یکی که بیشتر توسط متخصصان رگ توصیه می شود، شنا است. این فعالیت هوازی کم تاثیر به روش‌های بی‌شماری برای رگ‌ها - و بقیه بدن شما مفید است.

شنا کردن حتی اگر به نظر آرامش‌بخش به نظر می‌رسد، ورود به استخر ممکن است به شما در کاهش برخی از علائم واریس کمک کند . اما چگونه؟

به گردش خون کمک می کند

جمع شدن خون در سیاهرگ ها به دلیل گردش خون ضعیف باعث بیماری واریس پا می شود. درست مانند تمام تمرینات قلبی، شنا به افزایش گردش خون نه تنها در قلب بلکه در سراسر بدن شما نیز کمک می کند. و هر چه بیشتر شنا کنید، بدن و رگ‌های شما گردش خون بیشتری خواهند داشت.

به کاهش وزن کمک می کند

اگرچه با کاهش وزن لزوما از شر رگ های واریسی خلاص نمی شود، اما وزن اضافی ممکن است علائم شما را بدتر کند. اگر به تمام شناگران ورزشکار حرفه‌ای نگاهی بیندازید، متوجه یک چیز خواهید شد: همه آنها لاغر و بلند هستند (و این فقط ژنتیکی نیست، بلکه ناشی از شنا است). اگر در تلاش هستید تا مقداری وزن کم کنید و همزمان رگ های واریسی خود را به پایین بکشید، شنا می تواند بهترین راه حل باشد.

هیچ فشاری وجود ندارد

یکی از بهترین چیزها در مورد شنا برای ورزش این است که فشاری بر روی مفاصل و پاهای شما مانند سایر تمرینات قلبی مانند دویدن وجود ندارد. کوبیدن مداوم به پیاده‌رو هنگام دویدن می‌تواند رگ‌های واریسی شما را تحریک کند و باعث بدتر شدن پاهای شما شود. اما با شنا، نگران این موضوع نخواهید بود.

علاوه بر تسکین علائم وریدهای واریسی ، تمرینات منظم شنا حتی ممکن است عروق متورمی را که قبلا ظاهر شده اند کوچک کند. اگر هنوز دچار بیماری واریس نشده اید، شنا می تواند برای به دور نگه داشتن رگ های متورم کمک کند.

سایر فواید شنا

علاوه بر سودمندی برای رگ‌های واریس ساق پا، شنا فواید مختلفی برای کل بدن شما دارد:

• تمرینات کم ضربه به معنی کاهش خطر آسیب است
• انعطاف پذیری و تحرک مفاصل سفت
• هم زمان روی بالاتنه و هم قسمت پایین تنه کار می کند
• باعث افزایش قدرت و تقویت بدن می شود.

 

ali.mohammadi944
ali.mohammadi944 drostovanvarise.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋