ali.mohammadi944

ali.mohammadi944

drostovanvarise.ir

آیا واریس نشانه بیماری قلبی است؟

 

بسیاری از بیماران کلینیک درمان واریس در شیراز دکتر استوان می پرسند که آیا واریس با بیماری قلبی مرتبط است یا خیر. وجود وریدهای واریسی نشان دهنده مشکلی در انتقال خون به قلب برای اکسیژن رسانی است. به طور کلی، رگ های واریسی شما را در معرض خطر بیشتری برای مشکلات قلبی قرار نمی دهد. بیماری قلبی و گردش خون ضعیف مربوط به سیستم شریانی است، در حالی که سیستم وریدی با وریدهای واریسی مرتبط است.

با این حال، در برخی موارد، یک مشکل قلبی می تواند سیستم وریدی را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، بیمار مبتلا به بیماری قلبی و واریس ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد تورم در پاها یا عفونت در اطراف ورید واریسی باشد.

رگ های واریسی ناشی از بیماری زمینه ای سیاهرگی است که به آن نارسایی وریدی نیز می گویند. این وضعیت رایج زمانی ایجاد می‌شود که رگ‌ها تحت فشار مداوم قرار می‌گیرند و باعث می‌شود دریچه‌های کوچک و یک طرفه در رگ‌های شما آسیب ببینند و در نهایت دچار اختلال شوند.

عملکرد نادرست دریچه های سیاهرگی، ارسال موثر خون به قلب را برای بدن شما چالش برانگیز می کند. در عوض، خون در نواحی مختلف بدن شروع به جمع شدن می‌کند - معمولاً پاها، مچ پاها و پاها. این منجر به تشکیل رگ های واریسی می شود.

اگر نگران واریس پا، بیماری قلبی و بیماری سیاهرگ هستید، به خواندن ادامه دهید. اگرچه وریدهای واریسی ناشی از بیماری قلبی نیستند، اما پیامدهای بالقوه جدی برای سلامتی دارند که باید درباره آنها بدانید.

عوامل خطر بیماری ورید چیست؟ آیا آنها به بیماری قلبی مرتبط هستند؟

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از همان عوامل خطر که باعث بیماری سیاهرگی می شوند، مانند چاقی، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب نیز می توانند منجر به بیماری قلبی شوند. اگر در معرض خطر هستید، ایجاد برخی تغییرات توصیه شده در شیوه زندگی ممکن است به شما کمک کند تا از مشکلات سلامتی اضافی جلوگیری کنید.

سه نکته برای بهبود سلامت رگ ها

  1. کاهش وزن

کاهش وزن یا حفظ وزن سالم می تواند با کاهش فشار بر روی سیستم وریدی، از واریس جلوگیری کند. می تواند برخی از علائم ناشی از وریدهای واریسی مانند پاهای سنگین و خسته را کاهش دهد.

  1. به طور منظم تمرین کن

هنگام نشستن یا ایستادن طولانی مدت خون در پاها و مچ پا جمع می شود. اگر کار میزی دارید، یک بار در روز در دفتر 10 دقیقه پیاده روی کنید. اگر برای مدت طولانی ایستاده اید، استراحت کنید و پاهای خود را بالا بیاورید. سعی کنید زمانی را برای ورزش، مانند پیاده روی، یوگای ملایم، یا شنا پیدا کنید.

  1. سیگار کشیدن را ترک کن

سیگار جریان خون را کاهش می دهد، رگ های خونی را منقبض می کند و خون را غلیظ می کند. اگر سیستم قلبی و وریدی سالم می خواهید، سیگار نکشید.

علائم واریس چیست؟

برخی از افراد از فهمیدن این موضوع که رگ های واریسی صرفاً یک موضوع زیبایی نیست شگفت زده می شوند. در عوض، آنها نشانه ای از بیماری سیاهرگی هستند و می توانند طیفی از علائم دردناک را ایجاد کنند که تحرک را محدود می کند و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

علائم رایج واریس عبارتند از:

  • 1-سنگینی یا درد در پاها
  • 2-خارش
  • 3-درد و ناراحتی
  • 4-گرفتگی عضلات پا (مخصوصاً در شب)
  • 5-تغییر رنگ پوست

 خبر خوب این است که درمان غیرجراحی سیاهرگ می‌تواند علائم سریع را تسکین دهد و همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی‌تر کمک کند.

این روزها دلیلی برای زندگی با پاهای ناخوشایند، سنگین و خسته وجود ندارد. پیشرفت های مدرن در درمان واریس کم تهاجمی است و بیماران معمولاً در همان روزی که عمل انجام می شود در خانه هستند.

اگر هر یک از موارد فوق را تجربه کردید، پیشنهاد می کنیم برای ارزیابی با پزشک یا کلینیک درمان واریس https://drostovanvarise.ir در تماس باشید

 

ali.mohammadi944
ali.mohammadi944 drostovanvarise.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋