آداک فیدار

آداک فیدار

شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۱۰ نفر را دنبال می کند

کارایی شیر های کروی در صنایع چیست؟



گلوب ولو، یک شیر کره ای است که جریان را در یک خط لوله تنظیم می کند. از این شیر برای کنترل یا توقف جریان مایع یا گاز از طریق لوله استفاده می شود. دریچه‌های گلوب ولو به دلیل شکل بدن کروی خود نامگذاری شده‌اند که دو نیمه بدنه توسط یک بافل داخلی از هم جدا شده‌اند. این شیرها کمی افت فشار بیشتری نسبت به شیرهای دروازه‌ای ایجاد می‌کنند. اما ممکن است در جایی که افت فشار از طریق شیر، مهم نباشد، از آنها استفاده شود. همچنین ناگفته نماند که شیرهای کروری با نام دریچه گاز نیز شناخته می شوند. زیرا علاوه بر لوله های سیالات، از آنها در خطوط لوله گاز نیز استفاده می‌شود.

 

شیرهای کروی اساساً برای توقف، راه اندازی و تنظیم جریان طراحی شده‌اند. این تجهیزات از یک عنصر متحرک از نوع دیسک و یک حلقه ثابت در یک بدنه کروی شکل تشکیل شده است. نشیمنگاه یک شیر گلوب در وسط و موازی لوله است و دهانه نشیمنگاه با دیسک یا دوشاخه بسته می شود. دریچه های گلوب می توانند ساختاری داشته باشند تا جریان را در هر جهت کنترل کنند. البته یکی دیگر از نام های این شیرها، شیر یک طرفه نیز می‌باشد.

 

رایج ترین کاربرد شیر کروی آتش نشانی، به عنوان شیر آب استاندارد است. هنگامی که دسته شیر چرخانده می شود، یک دیسک پایین یا بالا می رود. هنگامی که دیسک به طور کامل پایین بیاید، منبع آب قطع می شود. زمانی که دیسک به طور کامل بالا رود، جریان آب به حداکثر سرعت خود می رسد. در کاربردهای صنعتی بزرگ، یک گلوب ولو ممکن است با استفاده از یک محرک الکتریکی، پنوماتیکی یا هیدرولیک به جای دستگیره دستی آب بندی شود.

برای خرید شیر کروی آتش نشانی به وبسایت آداک فیدار (Adakfidar.com) مراجعه کنید. این مجموعه تولید کننده انواع تجهیزات و لوازم آتش نشانی و شیرهای پراستفاده در صنایع می‌باشد

آداک فیدار
آداک فیدار شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو
قبلا برام سوال بود
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋