آداک فیدار

آداک فیدار

شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۱۰ نفر را دنبال می کند

بهترین مکان و ارتفاع مناسب جعبه ها چیست؟

جعبه های آتش نشانی از مهمترین تجهیزات برای افزایش ایمنی و امنیت در یک ساختمان است. این تجهیزات با فراهم کردن محلی برای قرار دادن ابزار هایی نظیر شیلنگ، هوزریل و یا کپسول های آتش نشانی، نقش مهمی در خاموش کردن آتش ساختمان ها دارند. زمانی که حریق اتفاق می افتد، اگر فایرباکس در محل نصب شده باشد، ساکنین می توانند با استفاده از تجهیزات داخل آن، آتش را خاموش کرده و یا از گسترش آن جلوگیری کنند تا آتش نشان ها به محل برسند.

 

اما تنها خریداری و قرار دادن جعبه ها در سازه ها و ساختمان ها اهمیت ندارد. موردی که باید به آن خیلی دقت شود، محل نصب آنها است. اگر این محل به درستی انتخاب نشود می تواند کارایی جعبه را کاهش داده و استفاده از آن را دشوار کند. در ادامه به نکات مهمی در این مورد اشاره می کنیم تا بهترین مکان برای نصب را انتخاب کنید.

نکات مهم

رعایت نکات گفته شده در این بخش بسیار مهم بوده و می تواند در کارایی جعبه به هنگام وقوع حادثه تاثیرگذار باشند. دقت کنید محلی که برای نصب انتخاب می کنید باید به خوبی قابل مشاهده بوده و دسترسی به آن راحت باشد. همچنین در جلوی رفت و آمد نیز نباشد. در غیر اینصورت زمان آتش سوزی افراد نمی توانند به راحتی از ساختمان خارج شوند.

 

نکته دیگر نبودن مانع در برابر باز شدن درب جعبه است. فراموش نکنید که تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق در داخل فایرباکس قرار دارند. بنابراین نباید محلی که انتخاب می کنید مانعی برای باز و بسته شدن درب داشته باشند. از مکان هایی که می توانند گزینه مناسبی باشند، راه پله ها، کنار درب  راهرو ها، کنار پله ها و مکان های مشابه است.

بهترین ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی نیز فاصله 1.2 یا 1.3 متری از زمین می باشد. این ارتفاع به این دلیل مناسب است که تقریبا همه ی افراد می توانند در مواقع نیاز، به راحتی به محتوایت جعبه دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آداک فیدار به آدرس Adakfidar.com مراجعه نمایید.

آداک فیدار
آداک فیدار شرکت آداک فیدار، بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی و ایمنی داشته و محصولات خود را با برند AdakFidar به بازار عرضه می‌کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋