ahmad abedzadeh

ahmad abedzadeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

نگاهی به پوستر و انواع آن

پوستر در واقع برگه هایی است که با چاپ با کیفیت و با رنگ های خوب و پر رنگ و لعاب بروی یک تصویر نقش بسته و آن را با با جلوه خاص به تصویر می کشد.
در چاپ پوسترهای دیواری از کاغذهایی در جنس های مختلف استفاده می شود. شما می توانید پوستر دیواری مورد علاقه خود را در هر ابعاد و اندازه ای سفارش دهید.  شما می توانید عکس کودک یا عکس عروسی و ... را تبدیل به پوستردیواری کنید. توجه کنید که کیفیت عکس شما حتما باید بالا باشد.

چاپ پوستر

پوستر یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی می باشد و در تاریخچه پوستر در اصل طرح گرافیکی چاپ شده در برگه های نسبتا بزرگی هستند که در جهت اطلاع رسانی و نشان دادن موضوعی یا یک رویداد و یا هدفی خاص چاپ شده اند.
پوستر ابزاری تبلیغاتی تصویر محور است که این موضوع با عث می شود تا پوستر در ابعاد بزرگتری نسبت به تراکت تبلیغاتی، بروشور و یا کاتالوگ چاپ شود البته محتوای متنی پوسترها بطور خلاصه ثبت می گردند و عموما در فضاهای پرتردد نصب می گردند تا مخاطب پیام پوستر تبلیغاتی را از طریق تصویر دریافت نماید.

برای سفارش چاپ کاتالوگ با کیفیت به سایت استدیو امروز مراجعه نمایید

همچنین بخوانید : کاتالوگ چیست و چقدر در فروش محصول موثر است؟

انواع پوستر چیست؟

پوسترها کاغذهای چاپی هستند که معمولا یک صفحه خلاقانه برای جلب توجه دارند و در عین حال اطلاعات کمی را نیز ارائه می دهند.
شما آنها را در همه جا دیده اید ، روی دیوارهای خیابان ها یا در یک پیوست ایمیل که به طور اختصاصی برای شما ارسال شده است.
در حالی که انواع  بی شماری از پوستر وجود دارد و همه آنها از نظر مضامین و طرح ها متنوع هستند ، همگی در هدف خود متقاعد کننده و چشم نواز هستند.
 برای ایجاد یک پوستر خوب باید هدف تعیین کنید ، به محتوا فکر کنید و طرح های نوین خلق کنید و  در نهایت روش های مناسب دیگر را بررسی می کنید.
در این مقاله ما در مورد انواع مختلف پوستر، شامل طیف وسیعی از تبلیغات، مروری خواهیم داشت و می‌فهمیم چه چیزی آنها را خاص می کند


انواع پوستر گرافیکی  

برگه های نسبتا بزرگی که جنبه تبلیغاتی دارند  و یکی از رایج ترین ابزار تبلیغات می باشند . هدف از چاپ پوستر اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد و می بایست محل نصب آن و ابعاد پوستر به گونه ای انتخاب گردد که مخاطب در حال عبور و مرور براحتی بتوانند آن را مطالعه کند و پیام تبلیغاتی را دریافت کند .
 پوسترها غالبا به پوستر دیواری، پوستر سه بعدی، پوستر کاغذ دیواری، پوستر ورزشی و پوسترگرافیکی و پوستر اطلاع رسانی و دهها پوستر دیگر تقسیم بندی می گردد.
درکل پوستر به دو روش چاپ پوستر افست و چاپ پوستر دیجیتال چاپ و تولید می گردد.

 

طراحی پوستر با توجه به المانهای متقابل :


 
-تعیین مکان مورد نصب پوستر دیواری مانند دیوار معابر، شیشه فروشگاهها، استندها خیابانی 
-رنگ بندی با توجه به نور و فضا و محتوای کار و هدف اطلاع رسانی
-انتخاب سایز پوستر : پوستر تبلیغاتی معمولا در ابعاد A1،A2،A3،A4 و B1،B2،B3،B4 و 
-سایز های متدوال : 50*70 و 35*50 و 48*68 و 34*48 و 24*34 
-انتخاب جنس کاغذ : تحریر، گلاسه مات یا براق، کتان و ...
-انتخاب گرماژ کاغذ : 80 گرم ، 100 گرم، 135 گرم، 200 گرم، 250 گرم ، 300 گرم

 پوستر های آموزنده:

پوسترهای آموزنده یا آموزشی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند، اطلاع رسان های یک صفحه‌ای با کاربردهای فراوان
این پوستر ها می‌توانند از نظر طراحی متفاوت باشند، زیرا بعضی از آنها مانند اینفوگرافیک هستند، در حالی که برخی دیگر فقط شامل تصاویر هستند، اما هدف آنها در کل ثابت است، همه آنها حاوی انبوهی از اطلاعات واقعی هستند که هدف آنها آموزش هر چه بیشتر بیننده است.

پوستر تاکیدی یا انگیزشی

پوسترهای تأییدی یا انگیزشی یک برگ چاپ شده هستند که تنها هدف آنها الهام گرفتن است.
آنها معمولاً حاوی نقل قول های انگیزشی یا کپی هوشمندانه و جذاب هستند که با تایپوگرافی بزرگ و جسورانه نمایش داده می‌شوند و روی تصاویر پس زمینه الهام بخشی که برای تاثیر گذاری بر احساسات ببیننده، قرار گرفته اند.
آنها همیشه مثبت هستند و هدفشان این است که بیننده احساس خوبی داشته باشد.

برای سفارش چاپ جعبه به وبسایت استدیو امروز مراجعه کنید.

پوسترهای فیلم

همانطور که از اسم آن مشخص است، این نوع پوسترها برای فیلم یا تبلیغ یک فیلم استفاده می شود و به عنوان پوشش تمام مراحل تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وظیفه بسیار مهم این تک صفحه ایجاد علاقه بیننده برای جستجوی تریلر است، بنابراین به طور خلاصه، پوستر فیلم نقش پررنگی دارد.

 

 پوسترهای رویداد

یکی از انواع پوسترها، پوسترهای رویداد هستند که کاملاً توضیحی هستند. آنها برای کوبیدن صدا و آگاهی برای یک رویداد آینده استفاده می‌شوند و همچنین ارائه اطلاعات آنها کم است اما در عین حال دعوت به عملی را انجام می‌دهند.

چرا پوسترهای رویداد خاص هستند؟

پوسترهای رویداد برجسته می‌شوند زیرا طراحی پوستر باید بتواند به سرعت و بدون زحمت به بیننده بگوید چه انتظاری از این رویداد دارد، بنابراین عناصر موجود در پوستر باید با موضوع و روح مطابقت داشته باشند.
این به این دلیل است که پوستر باید کار مهم “فروش” رویداد را انجام دهد، اما همچنین باید شرکت کننده ایده آل را جذب کند.
این پوستر رویداد در مورد غذا و فیلم ، موضوع هوشمندانه دو جشنواره را نشان می دهد، و کلاه بولر چارلی چاپلین به عنوان یک راهنمایی دو برابر می شود، یک فیلم منفی را نشان می دهد.

 


به علاوه رنگ صورتی روشن توجه را به خود جلب می کند و مطمئناً  توجه کسانی را که دارای استعداد درام هستند جلب می کند.

پوستر مسافرتی

یکی از انواع پوستر که شاید اسم آن را قبلا نشنیده باشید اما خود آن را دیده باشید پوسترهای سفر است. در رسانه های اجتماعی، دفترهای هواپیمایی یا مسافرتی از این پوسترها استفاده می‌شود اما نباید از زیبایی یک مقصد تعجب کنید، پوسترهای مسافرتی معمولا زیباتر از مکان‌های واقعی هستند.
هدف آنها الهام بخشیدن به بینندگان برای دیدن جهان است و همچنین توسط آژانس های مسافرتی و خطوط هوایی برای ارتقا خدمات خود استفاده می شود.


 

ahmad abedzadeh
ahmad abedzadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋