tehran-mag

tehran-mag

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده!! آیا حقیقت دارد؟

 

عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری می باشد که در کل دنیا برای درمان چاقی مفرط و چاقی های درجه ی دو برای بیماران استفاده می شود. این عمل جراحی یکی از کم عارضه ترین عمل های لاغری بوده و برای همین خاطر از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است.یکی از اصلی ترین مزایای عمل اسلیو معده در ماندگاری دائمی کاهش وزن به شرط مراقبت های لازم است اما برخی از افراد پس از جراحی اسلیو معده دچار پشیمانی می شوند .

همچنین بخوانید: طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه باید باشد؟

 

آیا افراد پس از عمل اسلیو معده پشیمان می شوند؟


پشیمانی پس از عمل اسلیو معده در بیمارانی که حجیم خوار هستند و به یک بیماری زمینه ای دیگری مبتلا هستند ممکن است بیشتر از سایر بیماران باشد.این افراد به دلیل این که به ناخنک زدن به مواد پر کالری عادت دارند و برای جلوگیری از افزایش وزن باید این عادت را کنار بگذارند، ممکن است بعد از انجام این عمل، دچار پشیمانی پس از این جراحی شوند.

 

دلیل پشیمانی افراد پس از اسلیو معده چیست؟

برخی از افراد پس از جراحی کوچک کردن معده دچار پشیمانی می شوند اما دلیل این ناراحتی و پشیمانی چه می باشد ؟ ما در این بخش به بررسی این دلایل پرداخته ایم :

ابتلا به عوارض

یکی از علت های پشیمانی این افراد ، دچار شدن به عوارض بعد از عمل می باشد.

انتخاب روش نادرست

انتخاب روش نادرست یکی دیگر از عواملی است که موجب پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده می شود. از آن جایی که عمل های جراحی چاقی در انواع گوناگونی می باشند، باید پزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط بیمار، اقدام به انتخاب بهترین روش برای درمان بیمار نماید.

انتخاب جراح اشتباه

به دلیل این که عمل های جراحی چاقی باید به وسیله ی پزشکان فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شوند، انتخاب جراح اشتباه می تواند موجب بروز پشیمانی پس از جراحی لاغری شود.

پرخوری و اضافه وزن بعد از عمل

یکی از اصلی ترین علت های پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در این است که بیمارانی که عمل اسلیو می کنند، دیگر نمی توانند پرخوری کنند. چون ریزه خواری موجب می شود که بعد از عمل اضافه وزن گرفته و افزایش وزن داشته باشند.

همچنین بخوانید: 19 روش سریع آب کردن چربی های شکم و پهلو

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در چه افرادی بیشتر است؟

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در افراد چاقی که فکر می کند بعد از انجام عمل، نیازی به رعایت هیچ گونه  مراعاتی نیستند، بیشتر است. چون این گونه افراد تصور می کنند که بدون هیچ زحمتی وزن آن ها کم خواهد شد.

در صورتی که این تصور کاملا غلط بوده و عمل کوچک کردن معده تنها یک شروع برای زندگی سالم است. برای این که دچار پشیمانی پس از عمل اسلیو معده نشد، باید مراقبت های بعد از این عمل را به اندازه ی خود این جراحی مهم دانست.

برای نتیجه گرفتن از عمل اسلیو معده، توصیه ی پزشکان بر این است که، افراد به هیچ عنوان بعد از انجام این عمل به ریزه خواری روی نیاورند.

 

 

استپ وزنی بعد از عمل اسلیو

بیمارانی که تحت این جراحی لاغری قرار می گیرند، برای این که دچار پشیمانی نشوند، نباید غذاهای حجیم بخورند. بدیهی است که این افراد اگر شروع به خوردن مواد غذایی پرکالری کنند، خیلی زود دچار استپ وزنی و بازگشت وزن بعد از عمل می شوند. این مورد یکی از عوامل شایع در بیماران است که پشیمانی پس از عمل اسلیو معده را به دنبال دارد.

نحوه کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

طبق نتایج تحقیقات بالاترین میزان کاهش وزن در ماه اول عمل اسلیو رخ خواهد داد. معمولا بیماران در ماههای نخست تا ۷۵ درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند. البته قابل ذکر است که این کاهش وزن به عوامل مختلفی وابسته است و با توجه به قد، سن و جنسیت افراد متفاوت است . همچنین باید توجه نمود که درصورتیکه افراد نکات و توصیه های پس از عمل پزشک معالج خود را رعایت نکنند نتیجه دلخواه را نخواهند گرفت.

چه افرادی کاندیدای مناسب اسلیو معده هستند؟


در این قسمت به شما می گوییم که چه کسانی کاندیدای عمل اسلیو معده می باشند ؟ عمل اسلیو معده را فقط در افراد زیر می توان انجام داد:

بیمارانی که شاخص وزنی آن ها بیشتر از ۴۰ می باشند، در خط اول این جراحی قرار می گیرند.
بیمارانی که دارای شاخص وزنی بین ۳۵ تا ۳۹.۹ می باشند و به بیماری دیابت نوع دوم، بیماری فشار خون بالا و یا آپنه ی خواب مبتلا هستند.
افرادی که دارای سلامتی عمومی مناسبی هستند.
افرادی که شاخص توده ی بدنی آن ها ما بین ۳۰ تا ۳۵ است و تلاش برای کاهش وزن آن ها به صورت مستمر بی نتیجه بوده است. اشخاصی که در خانواده سابقه ی شدید دیابت دارند و یا خودشان مبتلا به فشار خون و دیابت هستند.
افراد و بیماران ذکر شده در بالا برای این که دچار پشیمانی پس از عمل اسلیو معده نشوند، باید از اراده ی کافی برای انجام پیگیری های دراز مدن برخوردار باشند.

این افراد باید برای ایجاد تغییرات اساسی در زندگی خود و داشتن یک زندگی سالم مصمم باشند. تصمیم این افراد باید همیشگی بوده و سبک زندگی خود را برای همیشه تصحیح کنند. بیمارانی که فاقد اراده باشند نمی توانند به نتیجه ی دلخواه برسند.

چون این افراد با ریزه خواری باعث استپ وزنی خود و بازگشت به وزن قبل از عمل می شود و در نتیجه دچار پشیمانی پس از عمل اسلیو معده خواهند شد.

 

چه افرادی مناسب جراحی اسلیو معده نیستند و بعد از عمل پشیمان می شوند؟

برخی از افراد هستند که انجام عمل اسلیو معده برای آن ها مناسب نمی باشد، به این صورت که:

  • افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و یا مبتلا به صرع می باشند.
  • بیمارانی که سن آن ها کمتر از ۱۴ سال و یا بیشتر از ۷۵ سال هستند.
  • بیمارانی که مبتلا به اختلالات سیستم عصبی هستند و مبتلا به مشکلات روانی می باشند.
  • افرادی که از شاخص توده ی بدنی نرمالی برخوردار هستند و جزء افراد چاق نمی باشند.
  • بیمارانی که به علت مصرف مواد مخدر و یا الکل مبتلا به چاقی شده اند.

 

 

آیا عمل اسلیو معده بازگشت پذیر است؟

برخلاف عمل های بای پس معده، این عمل یک عمل دائمی و غیر قابل برگشت است. چون برداشتن قسمتی از معده، موجب می شود که سطح هورمونی به نام گرلین در بدن کمتر شود. گریلن معروف به هورمون گرسنگی می باشد. این هورمون برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند، برای درمان آن ها بسیار تاثیر گذار است.

در همین راستا افراد مبتلا به دیابت نوع دو می توانند اقدام به کاهش میزان داروهای مرتبط با بیماری خود نمایند. انجام عمل اسلیو معده موجب کاهش سریع وزن می شود و تقریبا تا ۳ سال بیمار می تواند نیمی از وزن اضافی هود را از دست بدهد.قبل از انجام عمل اسلیو معده تمامی شرایط بیمار با درنظر گرفتن معیارهای خاص مورد سنجش قرار می گیرد. در این سنجش مشخص می شود که آیا بیمار برای انجام این عمل مناسب است یا خیر.

 

سپس با بررسی این نتایج، تمامی اطلاعات و هشدارهایی که در ارتباط با انجام عمل اسلیو معده وجود دارد، در اختیار فرد بیمار گذاشته می شود. بعد از انجام عمل برخی از افراد اگر رژیم تعیین شده به وسیله ی پزشک را رعایت نکنند، ممکن است مجددا دچار اضافه وزن شوند.

چون برخی از پزشکان بعد از عمل و ارائه ی رژیم غذایی، بیمار را به حال خود رها می کنند. در صورتی که بیمار باید پس از عمل هر سه ماه یکبار چکاپ بشوند.

منبع مقاله: drnaseryahoo

 

tehran-mag
tehran-mag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋