tehran-mag

tehran-mag

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه باید باشد؟

ماموپلاستی به عنوان یکی از جراحی های زیبایی ایمن شناخته می شود که به شما کمک می کند تا سینه های خوش فرمی داشته باشید. برخی از افراد به مراقبت های بعد از ماموپلاستی توجهی نمی کنند و ممکن است به نتایج مطلوب دست پیدا نکنند، زیرا مراقبت های بعد از جراحی زیبایی سینه برای حفظ اثر عمل و جلوگیری از عوارض آن بسیار مهم است.

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی گاهی یک عمل پزشکی و گاهی یک عمل زیبایی محسوب می شود. این سوال به نیاز بیمار بستگی دارد. ماموپلاستی عمدتاً برای زنان مبتلا به سرطان سینه استفاده می شود زیرا این افراد برای درمان کامل باید قسمت هایی از سینه را خارج کنند. ماموپلاستی پیشرفته برای افرادی که از اندازه و شکل سینه های خود ناراضی هستند نیز استفاده می شود. افرادی که سینه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک دارند، کاندیدهای اصلی برای ماموپلاستی در نظر گرفته می شوند.

 

 

 

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

دوره نقاهت پس از ماموپلاستی به طور مستقیم بر نتیجه عمل تاثیر می گذارد. به همین دلیل رعایت کامل دستورات پزشک و مراقبت های بعد از عمل باعث تسریع روند بهبودی و کاهش چشمگیر خطرات و عوارض جانبی ماموپلاستی می شود. درمان پس از ماموپلاستی این موارد عبارتند از:


بهتر است تا یک هفته پس از عمل ماموپلاستی از خم شدن شکم و کمر خودداری کنید. این امر باعث کاهش تورم در این منطقه می شود.
تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک به خصوص آنتی بیوتیک ها باید به موقع مصرف شوند.
استفاده از کمپرس سرد و گرم می تواند به کاهش تورم و کبودی در بیماران پس از ماموپلاستی کمک کند. پس از عمل باید در سه روز اول از بسته های سرد و سپس بسته های گرم استفاده شود.
در صورت وجود هرگونه مشکل مانند قرمزی، خارش، خونریزی غیر طبیعی، حتما با پزشک مشورت کنید.
پس از جراحی باید مصرف مایعات به میزان قابل توجهی افزایش یابد و مصرف مایعات کافی در دوران نقاهت می تواند در افزایش محتوای آب بدن و بهبود وضعیت بیمار بسیار موثر باشد. همچنین مصرف سدیم باید کاهش یابد تا از تورم بیشتر محل جراحی جلوگیری شود.

 

چگونه بخوابیم

در 3 هفته اول پس از جراحی پروتز سینه، بیمار باید سعی کند به پشت بخوابد و از خوابیدن به پهلو و شکم خودداری کند، زیرا هدف این است که پروتز سینه را در وضعیت ایده آل در حین بهبودی ثابت نگه دارد. لازم به ذکر است بیمارانی که نمی توانند به پشت بخوابند باید در وضعیت بهتری نسبت به خوابیدن روی شکم قرار گیرند.

 

 

ماموپلاستی نوعی جراحی زیبایی سینه است که باعث تغییر و بازیابی سایز سینه می شود. ماموپلاستی یکی از اعمال حساسی است که نیاز به مراقبت ویژه دارد. رعایت این نگرانی ها در نهایت به داشتن سینه هایی خوش فرم و مطلوب می انجامد. نحوه خوابیدن بعد از ماموپلاستی برای همه افرادی که درخواست ماموپلاستی دارند بسیار مهم و ضروری است.


افرادی که تحت عمل ماموپلاستی قرار می گیرند باید طوری بخوابند که فشاری به سینه ها وارد نشود. خواب نادرست می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند که یا غیرقابل برگشت هستند یا نیاز به جراحی سینه دارند. برخی از عوارض احتمالی عبارتند از:


1-تغییر شکل سینه
2-تقارن سینه ها را اندازه گیری کنید
3-رشد و تورم
4-زمان بهبودی طولانی


بهترین راه خواب بعد از ماموپلاستی

بدن شما بیشتر درمان خود را در هنگام خواب انجام می دهد. به همین دلیل مهم است که خواب خوب شبانه را در اولویت قرار دهید. پس از عمل، تنش، خستگی و درد را احساس خواهید کرد، این طبیعی است. شب ها قبل از خواب از نوشیدنی ها و غذاهای کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه خودداری کنید تا راحت تر به خواب بروید.


خوابیدن به پشت و پشت بهترین راه برای خواب بعد از ماموپلاستی است. هنگام خواب بهتر است با قرار دادن یک بالش زیر سر و شانه، سینه خود را کمی بالاتر از بدن خود نگه دارید. زیرا تورم را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.
برای جلوگیری از تحرک زیاد در هنگام خواب، بهتر است بدن اطراف خود را با چند بالش محافظت کنید. یک بالش زیر هر بازو قرار دهید تا بدنتان از یک طرف به طرف دیگر غلت نخورد و یک بالش زیر زانوها برای صاف نگه داشتن کمرتان قرار دهید. قرار دادن سر کمی بالاتر از بدن در هنگام خواب چندین هدف را به طور همزمان انجام می دهد.
ابتدا، دو یا سه بالش که گردن شما را نگه می‌دارد، غلتیدن روی پهلو یا شکم را در شب، حتی زمانی که بیهوش هستید، دشوار می‌کند.

 

 


دوم، ممکن است در این موقعیت بالا احساس راحتی بیشتری داشته باشد
اگر به روی شکم یا به پهلو می خوابید، بهتر است یک هفته قبل از عمل، خوابیدن به پشت را "تمرین" کنید. این می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد، اما موقعیت جدید مشکلی نیست.


رعایت اصول صحیح خواب بعد از ماموپلاستی چقدر طول می کشد؟

رعایت اصول خواب بعد از ماموپلاستی حداقل به مدت چهار تا شش هفته پس از عمل بسیار مهم است. پس از سپری شدن این زمان و سپری شدن اولین فرآیند بهبودی، می توانید به پهلو بخوابید. خواب طبیعی پس از جراحی ماموپلاستی پس از بهبودی کامل امکان پذیر است.
به عبارت ساده، خوابیدن به پشت، سینه های شما را در موقعیت بهینه برای بهبودی نگه می دارد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که این وضعیت را حداقل تا 6 هفته پس از جراحی حفظ کنید.

 

سوتین طبی

پس از عمل پروتز سینه، پزشک یک سوتین طبی مخصوص برای شما تجویز می کند که دقیقاً همان عملکرد بانداژ را دارد و سینه و پروتز را در وضعیت خوبی نگه می دارد. اغلب توصیه می شود که بیمار به مدت یک ماه پس از عمل این سوتین را به صورت شبانه روزی بپوشد.


نحوه شستشو

بیمار می تواند از روز سوم پس از جراحی پروتز سینه استحمام کند. لازم به ذکر است استفاده از سوتین طبی در هنگام استحمام الزامی نیست.

 

 


درد و سوزش

پس از جراحی پروتز سینه، ناراحتی و درد خفیف غیرمنتظره نیست. در این مدت، بیمار می تواند درد و ناراحتی خود را با کمک مسکن ها به حداقل برساند.


آب سرد 

پس از جراحی، بیمار می تواند فشار آب سرد (کیسه یخ) را روی قفسه سینه اعمال کند تا درد، تورم و جای زخم جراحی تا حدودی کاهش یابد. توجه داشته باشید که فشار یخ نباید برای مدت طولانی روی سینه اعمال شود. زیرا اگر مدت استفاده از یخ طولانی شود باعث ناراحتی می شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به کسانی که عمل ماموپلاستی را انجام داده اند نکاتی را که باید بعد از عمل رعایت نمایند را گوشزد نماییم. امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

tehran-mag
tehran-mag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋