perfect-women

perfect-women

مجله زیبایی و لاغری فرزانه

مرگ با عمل اسلیو معده !؟ آیا حقیقت دارد؟

چاقی علت اصلی بسیاری از مشکلات جسمی و روحی در انسان است. چاقی گاهی با رژیم غذایی و ورزش درمان می شود. گاهی اوقات بسته به شرایط فرد، جراحی بای پس معده مناسب ترین راه برای درمان آن در نظر گرفته می شود. انواع مختلفی از جراحی بای پس معده برای کاهش وزن وجود دارد. اسلیو گاسترکتومی، مینی بای پس معده، بای پس معده.

 

البته هر کدام از این روش ها عوارض خود را دارند. کسانی هم هستند که به خاطر عملیات کوانتومی جان خود را از دست دادند. در این مقاله ضمن پرداختن به جراحی اسلیو معده، عوارض آن به ویژه خطر مرگ در جراحی اسلیو معده را نیز بیان خواهیم کرد.

جراحی اسلیو معده چیست؟

در حین عمل اسلیو معده 80 درصد حجم معده بریده می شود و در نهایت معده فرد تبدیل به لوله (اسلیو) می شود. این فرآیند باعث کاهش ظرفیت معده و در نتیجه کاهش اشتهای فرد می شود. آستین معده را می توان به دو روش درست کرد. رویکرد باز و روش لاپاراسکوپی. در حین عمل باز، برش بزرگی روی شکم فرد ایجاد می شود و عمل از طریق آن برش انجام می شود.

در حین عمل لاپاراسکوپی چندین برش کوچک ایجاد می شود و عمل با کمک دوربین راهنما و چند ابزار کوچک انجام می شود.مزیت عمل اسلیو معده کوتاه‌تر بودن، نگه داشتن روده در دستگاه گوارش، حذف هورمون گرلین (هورمونی که باعث احساس گرسنگی می‌شود)، عدم ایجاد مشکلات گوارشی ناشی از بریدن معده و عدم حفظ ماده خارجی است.

 

خطر مرگ و میر در جراحی اسلیو

همانطور که اشاره کردیم مرگ ناشی از جراحی بای پس معده بسیار نادر است. و تنها با چند مشاهده این امکان به پایین ترین سطح ممکن کاهش می یابد. تا این احتمال کاهش یابد. رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از عمل بسیار مهم است. شب قبل از جراحی باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنید، در غیر این صورت جراحی شما لغو خواهد شد.

این به این دلیل است که احتمال بازگشت محتویات معده به ریه ها و مسدود شدن راه هوایی وجود دارد. می تواند باعث مرگ یا ذات الریه شود. (عفونت ریه)
از طرفی احتمال نشتی از درز وجود دارد. می توان آن را در حین یا بعد از جراحی تشخیص داد و به محض تشخیص، پزشک آن را برطرف می کند. عارضه گاسترکتومی اسلیو معده معمولاً در ماه اول بعد از عمل به دلیل مصرف غذاهای نامناسب ایجاد می شود.

عدم رعایت رژیم غذایی مناسب پس از جراحی می تواند به بافت شکم آسیب برساند و روند بهبودی را با مشکل مواجه کند. نشت معده منجر به عفونت عمومی در بدن و ورود شیره و محتویات معده به معده می شود. این می تواند نگران کننده باشد و ممکن است خطر مرگ ناشی از گاسترکتومی اسلیو را افزایش دهد. علائم نشت آستین معده شامل افزایش ضربان قلب، سرگیجه، تب، درد قفسه سینه و درد شکم است.

 

آیا جراحی کاهش وزن بسیار خطرناک است؟

در حالی که خطرات مربوط به زیر چاقو رفتن وجود دارد، خطرات اکثر جراحی های کاهش وزن بسیار کمتر از خطرات وحشتناک چاق ماندن است. مطالعات نشان داده اند که خطر زندگی با چاقی شدید، که می تواند شامل ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت باشد، به طور قابل توجهی بیشتر از جدی ترین و تهاجمی ترین جراحی کاهش وزن است.


آیا احتمال مرگ ناشی از جراحی کاهش وزن بیشتر از مرگ ناشی از چاقی است؟

برخی از شایعات جراحی کاهش وزن که بیماران را بیش از دیگران می ترساند، احتمال مرگ بر اثر جراحی کاهش وزن است. اما باید دانست که با افزایش چربی بدن، عمر انسان کوتاه می شود. افراد چاق بیشتر به بیماری های جدی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون مبتلا می شوند که خطر مرگ را در افراد افزایش می دهد.

 

عوامل موثر در مرگ پس از جراحی چاقی چیست؟

در بخش قبل، به تحقیق در مورد علل مرگ در جراحی پرداختیم. اما در این بخش توضیح خواهیم داد که چرا این اتفاق می افتد.


شدت چاقی

اگر توده بدن فرد از 70 بیشتر شود بسیار خطرناک است. جراحی کاهش وزن برای کمک به کاهش وزن افراد شناخته شده است، اما اگر قبل از جراحی اضافه وزن داشته باشند، خطر مرگ را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب وزن خود را قبل از جراحی کاهش دهید.

 


نتایج تحقیقات نشان می دهد که احتمال مرگ پس از جراحی کاهش وزن بسیار کم است

مطالعه بر روی 60000 بیمار پس از جراحی چاقی نشان داد که احتمال مرگ در 30 روز پس از جراحی چاقی 0.13٪ (یعنی یک نفر از هر 1000 بیمار) بود، در حالی که این تعداد کمتر از میزان مرگ و میر ناشی از سایر علل نبود.بنابراین برخلاف وضعیت نامناسب سلامتی بیماران قبل از جراحی کاهش وزن، احتمال مرگ ناشی از جراحی کاهش وزن بسیار کم است. بر اساس این مطالعات، میزان مرگ و میر به هر علتی پس از جراحی کاهش وزن در مقایسه با میزان مرگ و میر افراد چاق مرضی بسیار کمتر است.

آیا ورزش و رژیم غذایی تنها راه سالم برای کاهش وزن هستند؟

اگرچه ورزش و رژیم غذایی می توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند، اما تنها راه کاهش وزن نیستند. برای بسیاری از افراد رژیم غذایی و ورزش بی تاثیر است و دلیل کاهش وزن خود را نمی دانند. اگر تلاش های شما برای کاهش وزن ناموفق بوده و چاقی بر سلامت و شادی شما تأثیر گذاشته است، جراحی کاهش وزن ممکن است ایده آل ترین راه برای کاهش وزن باشد.

 

زنان یا مردان بیشتر در معرض خطر مرگ هنگام کاهش وزن هستند؟

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشمندان و محققان اتریشی در سال 2021 انجام شد، در یک ماه، تعداد مردانی که در اثر جراحی کاهش وزن جان خود را از دست دادند، 5 برابر بیشتر از زنان بود. از سوی دیگر، یک مطالعه دقیق روی 19000 بیمار اتریشی نشان داد که مرگ و میر طولانی مدت در مردان سه برابر بیشتر از زنان است. این مطالعات به طور کلی نشان می دهد که احتمال مرگ مردان در اثر جراحی کاهش وزن بیشتر است.
از آنجایی که در برخی موارد مرگ ناشی از دیابت است، این موضوع در نشست سالانه که به صورت آنلاین برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نتایج این جلسه نشان می دهد که از آنجایی که میانگین سنی مردان مراجعه کننده برای جراحی نسبتاً بالا است، در معرض خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند دیابت نوع 2 قرار دارند.

 

 

آیا جراحی کاهش وزن می تواند بدن را از ویتامین ها تخلیه کند؟

صحبت های زیادی در مورد عدم جذب ویتامین ها بعد از جراحی کاهش وزن وجود دارد. جراح شما این احتمال را با بیمار در میان می گذارد و به او یادآوری می کند که پس از جراحی کاهش وزن، ویتامین ها و مواد معدنی به روش دیگری به بدن می رسد.
پس از جراحی کاهش وزن، محتوای ویتامین به طور مرتب بررسی می شود و مشاور یا متخصص تغذیه بر رژیم غذایی و میزان مصرف وی نظارت می کند. البته این مشکل در جراحی بای پس معده بیشتر دیده می شود. جراحی اسلیو معده بر جذب ویتامین تاثیری ندارد.

perfect-women
perfect-women مجله زیبایی و لاغری فرزانه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋