panah45

panah45

مواد مغذی کلیدی برای عملکرد میتوکندری :

مواد مغذی کلیدی برای عملکرد میتوکندری

برای حفظ عملکرد میتوکندری در بهترین حالت خود، مواد مغذی کلیدی وجود دارد که می‌توانیم در مواد غذایی مصرف کنیم که می‌توانند سلامت میتوکندری را تقویت کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش دهند. تعدادی از آنها به طور مستقیم به کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب کمک می کنند.زردچوبه،بهترین مکمل برای درمان آرتریت

  • -کوآنزیم Q10 (CoQ10)
  • -رسوراترول
  • -پروانتوسیانیدین ها
  • -ویتامین E
  • -ویتامین های B 1، 2 و 3
  • -N-استیل سیستئین (NAC)

1. گوشت گاو تغذیه شده با علف

جگر، قلب و ماهیچه گاو سرشار از CoQ10 هستند.

CoQ10 الکترون های پرانرژی را از طریق زنجیره انتقال الکترون منتقل می کند. کمبود CoQ10 منجر به از دست دادن الکترون و در نتیجه استرس اکسیداتیو و تولید کمتر ATP می شود.

3. کلم قرمز

پروآنتوسیانیدین ها پلی فنول هایی هستند که در غذاهای طبیعی با رنگدانه های قرمز، آبی و بنفش مانند کلم قرمز یافت می شوند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و استرس اکسیداتیو را برای میتوکندری کاهش می دهند.

4. انبه

انبه میوه های استوایی خوش طعمی است که به عنوان منابع خوبی از ویتامین های A و C شناخته می شود. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین E هستند. تحقیقات حیوانی نشان داده است که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از میتوکندری ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و خطر بیماری ها را کاهش می دهد.

5. دانه کتان

تیامین که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می شود، در دانه کتان یافت می شود.بهترین سالن های زیبایی تهران

تیامین به همراه سایر ویتامین های گروه B نقش مهمی در تولید انرژی در چرخه اسید سیتریک دارند. کمبود تیامین و سایر ویتامین‌های B می‌تواند سلامت میتوکندری را مختل کند.

panah45
panah45

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋