yosefi.network

yosefi.network

توسط ۳ نفر دنبال می شود

اصول اسباب‌کشی ایمن و راحت

 

1-برنامه‌ریزی کنید.

قبل از شروع به بیرون ریختن وسایل، لیستی از آنچه که در خانه جدید قطعا نیاز دارید را تهیه کنید. یعنی مواردی که به طور منظم از آن‌ها استفاده می کنید، مانند تخت و وسایل آشپزی. برای لیست کردن وسایل مورد نیاز به فضای خانه جدید، بزرگتر و کوچکتر بودن آن توجه کنید.

اگر ممکن است برای انجام هریک از کارها یک زمان مشخص تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا طبق زمان و برنامه مشخصی تمام وسایل بسته‌بندی شود و از فشار و استرس روز نهایی اسباب‌کشی هم کم شود.

باربری شرق تهران

2-جمع کردن وسایل را به روزهای آخر موکول نکنید.

یکی از مهم‌ترین اصول بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی شروع به موقع و عدم تعویق بسته‌بندی است. جمع کردن همه وسایل خانه کار راحتی نیست. بنابراین این کار را به روزهای آخر جابجایی موکول نکنید و زودتر جمع کردن و بسته‌بندی کردن وسایل را شروع کنید و کم‌کم کار را پیش ببرید.

3-لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید.

برای شروع استرس نگیرید. ابتدا لیستی از وسایل موردنیاز برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی تهیه و آن‌ها را آماده کنید. این کار باعث می‌شود که دیگر به دنبال وسایل غیرضروری نگردید و در وقتتان صرفه‌جویی کرده و بتوانید به راحتی وسایلتان را بسته‌بندی کنید. برای هر اسباب‌کشی به کارتن مخصوص اسباب‌کشی، سلفون، بابل رول، چسب و … نیاز دارید. سعی کنید کارتن وسایل برقی مانند تلویزیون، سیستم صوتی، مایکروفر و سایر وسایل برقی منزل را نگه دارید و آن‌ها را با کارتن خودشان بسته‌بندی کنید.

4-کارتن مناسب تهیه کنید.

کارتن‌ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. برای تهیه کارتن از مغازه داران اطراف خود بخواهید یک یا چند عدد کارتن برای شما تهیه کنند. همچنین می‌توانید انواع کارتن را از شرکت‌های حمل بار خریداری کنید.

اتوبار شرق تهران

5-وسایلی که نیاز ندارید، نگه ندارید.

هنگام بسته‌بندی وسایل، اگر به چیزی نیاز ندارید، آن را به خانه جدید نبرید. سعی کنید بار خود را سبک کنید. اگر قابل فروش هست، بفروشید، اگر قابل استفاده نیست دور بیندازید و اگر قابل اهدا شدن است، هدیه دهید.

6-از آشپزخانه شروع کنید.

آشپزخانه و وسایل آن پیچیده‌ترین قسمت خانه است. بسته‌بندی وسایل را از آنجا شروع کنید تا استرس نگیرید. جمع کردن آشپزخانه بار زیادی را از دوش شما بر می‌دارد. برای شروع بسته‌بندی وسایل بهتر است ابتدا ظروف شکستنی را بسته‌بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته‌بندی وسایل دیگر شوید.

7-وسایل خواب را آخر جمع کنید.

آخرین چیزی که جمع‌آوری می‌کنید، تخت‌خواب‌ها باشند. خوابیدن روی زمین در کنار وسایل در هنگام اسباب‌کشی، خستگی و زحمت شما را دو چندان می‌کند.

وانت بار شرق تهران

8-حواستان به وسایل آسیب‌پذیر باشد.

وسایلی مانند لیوان​ها، بشقاب​های شیشه‌ای و چینی، آینه و تابلوها، قاب​های عکس، آباژور، مجسمه​ها، وسایل دکوری و … را پیش از قرار دادن در کارتن به وسیله نایلون​های حباب‌دار، کاغذ یا روزنامه بسته‌بندی کرده تا به هم برخورد نکنند و سپس داخل کارتن قرار دهید.

9-وسایل را دسته‌بندی کنید.

هنگام جمع کردن وسایل خانه، انواع مختلف وسایل را ابتدا دسته‌بندی و سپس در جعبه‌های جدا قرار دهید. مثلا جعبه‌ای را به وسایل الکترونیکی و جعبه دیگر را به ابزار و پیچ ‌و مهره اختصاص دهید. حتما نام هر بسته را روی آن بنویسید تا هنگام باز کردن گیج نشوید. این کار علاوه بر اینکه مانع آسیب دیدن وسایل می‌شود، از سردرگمی و گم شدن وسایل هنگام باز کردن در مکان جدید نیز جلوگیری می‌کند.

باربری پردیس

10-وسایل هم جنس را جدا کنید.

وسایل هم‌جنس را با هم بسته‌بندی کنید. از دیگر نکات اصول اسباب‌کشی حرفه‌ای قرار دادن وسایل مشابه و هم جنس در داخل یک کارتن است. مثلا ظروف چینی و مسی را کنار هم در داخل یک کارتن قرار ندهید.

11- وسایل غیرقابل بسته‌بندی را جدا کنید.

یکسری وسایل خانه مانند مایعات، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که بهتر است بسته‌بندی نشوند، زیرا هنگام جابجایی ممکن است در آن باز شود. این وسایل را جدا کنید و روز اسباب‎کشی داخل بار قرار ندهید. بهتر است خودتان آن را جابه‌جا کنید و به خانه جدید ببرید.

باربری پیروزی

12-جعبه‌ها سالم باشند.

برای بسته‌بندی وسایل از جعبه‌ها و کارتون‌های سالم استفاده کنید. زیرا کارتون‌های فرسوده هنگام حمل و نقل ممکن است متلاشی شوند. ضمنا جعبه یا کارتون ممکن است هنگام جابجایی باز شوند و وسایل آسیب ببینند. حتما اطراف کارتون و خصوصا زیر آن را با چسب بزرگ محکم کنید.

13-اصولی بچینید.

بهتر است که وسایل شکستنی را در کارتن​های بزرگ قرار ندهید و از قرار دادن تعداد زیادی وسایل شکستنی در یک کارتن پرهیز کنید. اسباب و اثاثیه داخل کارتن‌ها باید با اصول چیده شوند. ظروف و وسایل سنگین‌تر را در کف کارتن قرار دهید و وسایل سبک‌تر را به ترتیب در بالای آن قرار دهید.

باربری تهرانپارس

14-فضاهای خالی کارتن‌ها را پر کنید.

در کارتن وسایل شکستنی، فضاهای خالی را با تکه​های کاغذ، روزنامه، حوله، پتو و … بپوشانید تا وسایل شکستنی در داخل کارتن جایی برای تکان خوردن نداشته باشند و سالم بمانند.

15-سبک، سنگین کنید.

اگر جعبه‌ها و کارتن‌های بزرگ را فقط با کتاب و سایر وسایل سنگین پر کنید، وزن آن‌ها بسیار زیاد می‌شود و در نتیجه امکان آن که به کارگر و یا به وسایل آسیب وارد شود نیز افزایش می‌یابد. بهتر است در کارتن‌های بزرگ مخلوطی از وسایل سنگین و سبک را قرار دهید.

16-قطعات مبلمان را جدا کنید.

اگر مبلمان، تخت، میز یا وسایل دیگر شما قابلیت باز شدن قطعات دارند، آن‌ها را از هم باز کنید تا هنگام جابجایی آسیب نبینند. باز کردن قطعات باعث حمل راحت و کاهش آسیب‌دیدگی وسایل می‌شود.

17-محفظه‌ها را خالی کنید.

قبل از اسباب‌کشی همه محفظه‌ها، کشوها و قفسه‌های وسایل را خالی کنید که هنگام حمل و نقل جابجا نشود و آسیب نبیند. همچنین درب کشوها و کمدها را با چسب محکم کنید تا هنگام جابجایی باز نشوند.

18-کمد‌ لباس‌ها را سبک کنید.

یک روش موثر برای جابجایی کمد لباس‌ها در اسباب‌کشی، خالی نکردن کشوها و کمد از لباس است. به این صورت که برای سبک شدن کمد کشوها را درآورده ولی آن‌ها را از لباس خالی نکنید، این کار می‌تواند از سنگین شدن کمد جلوگیری کند و حمل و نقل وسایل را آسان‌تر کند.

19-گلدان‌ها را سنگین نکنید.

چند روز قبل از اسباب‌کشی گلدان‌ها را آب ندهید، زیرا گیاهان وقتی پرآب ‌شوند سنگین می‌شوند.

20-کارتون شکستنی‌ها را جدا کنید.

وسایل و ظروف شکستنی را در کارتون‌های جداگانه بسته‌بندی کنید. حتما روز اسباب‌کشی و حمل وسایل، به افراد مسئول در مورد جعبه‌های شکستنی هشدار دهید که بیشتر مراقب باشند.

21-از وسایل عکس بگیرد.

بسیاری از وسایل خانه مانند وسایل برقی و مبلمان، در خانه جدید نیاز به نصب دارند. قبل از جدا کردن وسایل برقی از برق، از طریقه نصب و وصل آن‌ها عکس بگیرد که بتوانید خودتان مجددا آن‌ها را راه بیندازید. همچنین وقتی‌ جعبه یا کارتونی را بسته‌بندی کردید، از محتویات آن عکس بگیرید که موقع باز کردن بدانید درون هر جعبه چیست.

22-پیچ و مهره‌ها را تفکیک کنید.

هنگام باز کردن و جدا کردن قطعات وسایل، پیچ و مهره هر وسیله‌ای را در بسته جداگانه بگذارید و اسم آن را بنویسید. برای نصب مجدد به آن‌ها نیاز دارید.

23-وسایل اتاق‌ها را تفکیک کنید.

هنگام جمع کردن و بسته‌بندی، وسایل اتاق‌های مختلف را به صورت مجزا بسته‌بندی کنید و وسایل را با هم ترکیب نکنید. به این ترتیب در چیدمان اتاق‌های خانه جدید گیج و سردرگم نمی‌شوید.

24-وسایل قیمتی را بسته‌بندی نکنید.

وسایلی مانند طلا و زیورآلات را در یک کیف دستی، خودتان جابجا کنید و آن‌ها را داخل بار و ماشین اسباب‌کشی نفرستید.

25-از وسایل نرم خانه برای بسته‌بندی استفاده کنید.

لازم نیست برای بسته‌بندی وسایل حساس و شکستی، حتما از کاغذ باطله، روزنامه یا ضربه‌گیر استفاده کنید. می‌توانید با قرار دادن لباس‌ها یا پارچه‌های نرم خود در جعبه یا کارتون، وسایل را ایمن کنید تا هنگام حمل‌و نقل حرکت نکنند.

باربری نیروی هوایی

26-لباس‌های خود را در کیسه زباله قرار دهید.

لازم نیست لباس‌های داخل کمد را از آویزهایشان خارج کنید و تا کنید و بسته‌بندی کنید. می‌توانید به همان شکلی که لباس‌ها در چوب‌های آویز قرار دارند، آن‌ها را داخل کیسه‌های بزرگ و محکم زباله، ببندید. در این صورت در خانه جدید، برای چیدمان لباس کارتان بسیار راحت است.

27-چمدان‌ها را فراموش نکنید.

وسایل سنگین مانند کتاب‌ها را در داخل چمدان جای دهید. زیرا چمدان چرخدار است و حمل آن بسیار راحت است.

28-یک جعبه روزمره بسته‌بندی کنید.

یک جعبه از وسایلی که روز بعد اسباب‌کشی به آن نیاز دارید، مانند لباس‌های مربوط به کار، وسایل آرایشی-بهداشتی، قهوه‌ساز و …، بسته‌بندی کرده و دم دست بگذارید تا فردا برای پیدا کردن وسایل مورد نیازتان مستاصل نشوید.

29-مواد خوراکی را فریز کنید.

بهتر است از یکی دو هفته قبل از اسباب‌کشی تمام مواد خوراکی که قابل فریز شدن هستند را فریز کنید و سعی کنید چند روز قبل از اسباب‌کشی مواد غذایی جدید نخرید.

30-مبل‌ها و وسایل برقی بزرگ را کاور کنید.

اگر مبلمانی با پارچه مبلی روشن یا آسیب‌پذیر دارید، حتما با یک پارچه کاملا مبل را کاور کنید. علاوه بر این برای آسیب ندیدن پایه‌های مبل یا میز جلومبلی، یا وسایلی مانند یخچال و ماشین لباسشویی، حتما با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار یا فوم آن‌ها را بپوشانید تا دچار رنگ پریدگی یا آسیب نشوند.

31-میان‌وعده تهیه کنید.

روز اسباب‌کشی روزی سخت و طاقت‌فرسا است و اغلب افراد وقتی برای خوردن و آشامیدن پیدا نمی‌کنند. بهتر است از روز قبل میان‌وعده‌های کوچک و آبمیوه برای خود و خانواده آماده کنید تا انرژی کم نیاورید.

32-فکری به حال بچه‌ها بکنید.

کودکان در روز اسباب‌کشی خسته و بهانه‌گیر می‌شوند. بهتر است کودکان و حیوانات خانگی را به دوستان و آشنایان بسپارید.

 

yosefi.network
yosefi.network

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋